فرسودگی ماشین آلات در حوزه معدن، سبب رقابت ناعادلانه با معدن کاران جهانی فرسودگی ماشین آلات در حوزه معدن، سبب رقابت ناعادلانه با معدن کاران جهانی

فرسودگی ماشین آلات در حوزه معدن، سبب رقابت ناعادلانه با معدن کاران جهانی

فرسودگی ماشین آلات در حوزه معدن، سبب رقابت ناعادلانه با معدن کاران جهانی ، شده است. مدتی بود که به علت مشکلاتی در تخصیص ارز، ورود ماشین آلات بخش معدن به کشور ممنوع شده بود

کد خبر: 991027002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ دی ۹۹ - ۹:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، فرسودگی ماشین آلات در حوزه معدن، سبب رقابت ناعادلانه با معدن کاران جهانی ، شده است. مدتی بود که به علت مشکلاتی در تخصیص ارز، ورود ماشین آلات بخش معدن به کشور ممنوع شده بود

فرسودگی ماشین آلات در حوزه معدن، سبب رقابت ناعادلانه با معدن کاران جهانی

فرسودگی ماشین آلات در حوزه معدن، سبب رقابت ناعادلانه با معدن کاران جهانی
فرسودگی ماشین آلات مهمترین چالش بخش معدن است
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی بیان کرد: فرسودگی ماشین آلات در حوزه معدن مهم‌ترین چالش این بخش است که هزینه تولید را در حوزه فرآوری و صنایع معدنی افزایش داده است.
حبیب الله ترشیزیان بیان کرد: با وجود ذخایر قابل توجه معدنی در کشور، فرسودگی ماشین آلات در این بخش باعث شده است معدن کاران ایرانی در شرایط ناعادلانه با معدن کاران جهانی رقابت کنند.
ترشیزیان ادامه داد: امسال و هم‌زمان با شیوع کرونا، تامین ماشین آلات بخش معدن به دلیل مشکلات ارزی، ارتباطات جهانی و بوروکراسی اداری در کشور با مشکل روبرو شده است.
وی تصریح کرد: مدتی بود که به علت مشکلاتی در تخصیص ارز، ورود ماشین آلات بخش معدن به کشور ممنوع شده بود اما به تازگی ورود ماشین آلات به کشور آزاد شده و خانه معدن نیز در شتاب بخشی به این حوزه فعالیت‌های خوبی انجام داده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی گفت: با گشایش ‌های ارزی و تخصیص بودجه لازم، بوروکراسی اداری کاهش یابد زیرا یک معدنکار نمی‌ تواند فعالیت خود را در معدن تعطیل کند و شش ماه منتظر بماند تا یک سری ماشین آلات از خارج کشور وارد گردد.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی از ۳ هزار و چهارصد عضو برخوردار است که از این تعداد هزار نفر پروانه اشتغال دارند به این معنا که نه درصد از جامعه مهندسان معدن کشور در خراسان رضوی شاغل هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی، تعداد مسوولان فنی مستقر در معادن خراسان رضوی را چهارصد نفر ذکر و عنوان کرد: رکود فعلی در صنعت ساختمان سبب تعطیلی بخشی از معادن استان به ویژه حوزه معادن شن و ماسه، سنگ لاشه و مصالح ساختمانی شده و مسوولان فنی آن را بیکار کرده است.
وی افزود: این سازمان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حال شناسایی معادن فاقد مسوول فنی در استان است تا این نقیصه اصلاح گردد.
تعداد پروانه بهره برداری معدنی معتبر در خراسان رضوی نهصد و چهارده فقره با ذخیره ۲.۷۷ میلیارد تن و استخراج اسمی ۳۹.۶ میلیون تن با سرمایه گذاری ۱۰۹ هزار و هفتاد و دو میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ده هزار و سیصد و سی و شش نفر است.
چهل و شش نوع ماده معدنی در خراسان رضوی وجود دارد که عمده مواد شناخته شده در کشور را شامل می ‌شوند. مواد فلزی شامل سنگ آهن، منگنز، طلا، کرومیت و مس و مواد غیرفلزی شامل خاک صنعتی، سلیس، کائولن، ذغال سنگ، مصالح ساختمانی و سنگ‌های تزیینی، عمده معادن استان خراسان رضوی را تشکیل می ‌دهند.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ دی ۹۹
648 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0