عدم نظارت و کنترل سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت و سازها عدم نظارت و کنترل سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت و سازها

عدم نظارت و کنترل سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت و سازها

عدم نظارت و کنترل سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت و سازها ، وجود دارد. درست است که فولاد به ارز وابستگی دارد اما نه در حدی که عده ای به این بهانه قیمت ها را بالا برده اند

کد خبر: 991016005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ دی ۹۹ - ۱۰:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم نظارت و کنترل سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت و سازها ، وجود دارد. درست است که فولاد به ارز وابستگی دارد اما نه در حدی که عده ای به این بهانه قیمت ها را بالا برده اند

عدم نظارت و کنترل سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت و سازها

عدم نظارت و کنترل سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت و سازها
سود سیصد درصدی سازندگان مسکن/ چهل درصد واحدهای مسکونی مشتری ندارند
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سود سیصد درصدی سازندگان مسکن، بیان کرد:‌ سازمان نظام مهندسی ساختمان نظارتی بر ساخت و سازها ندارد.
اسماعیل حسین زهی درباره قیمت لجام گسیخته ساخت و ساز در کشور، عنوان داشت: درست است که فولاد به ارز وابستگی دارد اما نه در حدی که عده ای به این بهانه قیمت ها را بالا برده اند.
حسین زهی ادامه داد: قیمت تمام شده فولاد حداکثر کیلویی چهارهزار و دویست تومان است اما به قیمت دوازده هزار تومان فروخته می شود و همین کار بهانه ای برای افزایش قیمت ساخت مسکن می شود. این در حالی است که دستمزد کارگر به ریال پرداخت می گردد نه دلار. باید قانون شفافی داشته باشیم تا وقتی فولاد را صادر کنیم بتوانیم ارز حاصل از آن را هم وارد کشور کنیم.
وی با اشاره به تاثیر صادرات فولاد بر افزایش قیمت ساخت و سازها، بیان کرد: متأسفانه نظارت عالیه ای از سوی نظام مهندسی ساختمان و دیگر ارگانهای ذی ربط بر ساخت و سازها صورت نمیگیرد.
وی افزود: با وجود اینکه چهل درصد از واحدهای مسکونی شهرها فاقد مشتری هستند، اما مردم به خاطر ترس از افزایش قیمت ها در این حوزه سرمایه گذاری می کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس، هم‌چنین با اشاره به سود دویست تا سیصد درصدی در ساخت مسکن معمولی اظهار داشت: یکی از راهکارها، اصلاح قوانین موجود و وضع قوانین جدید به نفع کشور است، اما عمده طرح ها و لوایحی هم که ارائه می گردند، موازی کاری است.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ دی ۹۹
473 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0