نشست شورای اسلامی استان زنجان با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نشست شورای اسلامی استان زنجان با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان

نشست شورای اسلامی استان زنجان با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان

نشست شورای اسلامی استان زنجان با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ، برگزار شد. هزینه نظام مهندسی برای شهرهای کوچک بسیار بالا است

کد خبر: 991012003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ دی ۹۹ - ۳:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست شورای اسلامی استان زنجان با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ، برگزار شد. هزینه نظام مهندسی برای شهرهای کوچک بسیار بالا است

نشست شورای اسلامی استان زنجان با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان

نشست شورای اسلامی استان زنجان با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان
عضو شورای اسلامی استان زنجان بیام کرد:
هزینه نظام مهندسی برای شهرهای کوچک بالا است
عضو شورای اسلامی استان زنجان بیان کرد: هزینه نظام مهندسی برای شهرهای کوچک بسیار بالا است.
جلال محمدی در نشست شورای اسلامی استان زنجان که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با عنوان این که خدماتی که تا به امروز در روستاهای این شهرستان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ارائه شده، بسیار مشهود بوده است، گفت: در بسیاری از روستاهای این شهرستان شاهد تهیه و اجرای طرح هادی هستیم.
محمدی با اشاره به اینکه برخی از روستاهای این شهرستان نیاز به بازنگری در طرح‌ های هادی است، اظهار داشت: اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد، این است که آیا هزینه این بازنگری بر عهده دهیاری‌ها است و یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید این هزینه را متقبل گردد، هر چند دهیارهای توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.
وی با یادآوری این که هزینه تعرفه مهندسی و نقشه‌برداری ساختمان ‌ها قبل از این به واسطه اینکه این کار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شد، کم‌تر بود، تصریح کرد: این در حالی است که امروز که این موضوع به حوزه نظام مهندسی سپرده شده، هزینه این تعرفه ‌ها در شهرهای کوچک بسیار بالا بوده و همین مسئله سبب شده است تا شاهد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهری و نیز برخی از روستاهای بزرگ باشیم.
با توجه به بالا رفتن هزینه تعرفه نظام مهندسی، نظارت‌ها نیز به درستی انجام نمی ‌شود
عضو شورای اسلامی استان زنجان با تاکید بر این که با توجه به بالا رفتن هزینه تعرفه نظام مهندسی، نظارت‌ ها نیز به درستی انجام نمی ‌شود، گفت: یکی دیگر از دغدغه ‌هایی که امروز شاهد مرتفع نشدن آن هستیم، این است که صدور اسناد واحدهای مسکونی در شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر به چه صورت انجام می‌ شود.
محمدی با اشاره به اجرای طرح اقدامی ملی تولید مسکن در اکثر شهرهای استان، گفت: در شهرهای کرسف، سهرورد و گرماب در خصوص تهیه زمین برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن اقدامی از سوی راه و شهرسازی انجام نشده است که در این زمینه مشکلاتی در حوزه اراضی ملی را نیز باید به این دغدغه‌ها اضافه کرد.
وی با عنوان این که زلزله اخیر سبب وارد آمدن آسیب به بافت‌های فرسوده شهر نوربهار شده و انتظار داریم مساعدت لازم از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ارائه تسهیلات در این زمینه انجام شود، ادامه داد: در بحث احداث خانه برای اقشار کم‌درآمد در قالب مسکن محرومان نیز این آمادگی را داریم که در شهرهای این شهرستان نسبت به احداث این خانه‌ها اقدام گردد.
وی با اشاره به ضرورت بازنگری در طرح هادی برخی روستاها، بیان کرد: با بازنگری مجدد زمینه ساخت و ساز بهتر و بیشتر فراهم می ‌گردد.
محمدی با انتقاد از بالا بودن هزینه نقشه در شهرهای کوچک، بیان کرد: پیش از این نقشه مورد نیاز مردم توسط بنیاد مسکن تهیه می ‌شد و هزینه‌ای در برنداشت اما با توجه به اینکه با هدف کیفی کردن فعالیت ‌ها این کار به نظام مهندسی واگذار شده هزینه در شهرهای کوچک بسیار بالا رفته است.
عضو شورای اسلامی استان زنجان ادامه داد: با بودن هزینه نقشه کشی در شهرهای کوچک صرفه اقتصادی ندارد و موجب افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز شده است.
عضو شورای اسلامی خرم‌دره بر لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد.
صالحی‌نژاد با تاکید بر اینکه یکی از الزامات حوزه مسکن، بیان شفاف اقدامات صورت گرفته در مورد کارهای صورت گرفته توسط اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است، بیان کرد: معتقد هستیم این اطلاع‌رسانی به خوبی انجام نشده است.
صالحی نژاد تصریح کرد: اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در مورد ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت در روستاها اقداماتی انجام داده است که شاید در گذشته این امکان وجود نداشت اما متاسفانه هیچ ‌کدام از این اقدامات بیان نشده و به همین خاطر مردم از این اقدامات بی‌اطلاع هستند.
وی گفت: اگر قرار باشد خدمات ارزنده‌ای با هزینه‌ها و اعتبارات قابل توجه در مناطق روستایی انجام گردد اما در نحوه اطلاع‌رسانی این خدمات کوتاهی صورت گرفته و یا آنطور که باید این خدمات به سمع مردم نرسد، به مثابه آن است که هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
این عضو شورای اسلامی استان زنجان با عنوان این که مردم باید خروجی همه این اقدامات را لمس کنند، گفت: بنیاد مسکن در شهرستان خرم‌دره، حضوری ملموس و موثر داشته است.
عضو شورای شهرستان خدابنده هم‌چنین خواستار تسریع در صدور سند و ساخت منزل مسکونی برای اقشار کم درآمد شد.
ضرورت پرداخت هزینه‌های مربوط به طرح جامع روستاها توسط دولت
عضو شورای شهرستان سلطانیه نیز خواستار پرداخت هزینه‌های مربوط به طرح جامع روستاها توسط دولت شد و افزود: دهیاری توان پرداخت این هزینه را ندارد.
امیر علی قربانی بهسازی نشدن برخی معابر شهرک ‌های جدید، آماده نبودن زیر ساخت ‌های سایت کارگاهی گوزلدره و کمبود نیرو در سلطانیه که منجر به طولانی شدن استعلامات شده را از مشکلات این شهرستان برشمرد و افزود: باید تدابیری اتخاذ کرد تا در پی مهاجرت معکوس روستاییان قیمت اراضی بالا نرود.
دیگر عضو شورای استان نیز کمبود اعتبارات را مانع تسریع در بهسازی و آسفالت معابر برشمرد.
محمود عبدالهی از عملکرد سلیقه‌ای بانک‌ها در پرداخت سلیقه‌ای تسهیلات به مردم انتقاد کرد و ادامه داد: وحدترویه ای در این زمینه وجود ندارد و پروسه پرداخت تسهیلات طولانی است.
عبدالهی هم‌چنین گفت: باید با بازنگری در طرح ‌های هادی محدود روستاها افزایش یابد تا ساخت و ساز تسهیل شود.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ دی ۹۹
355 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0