سوء مدیریت علت اصلی فعال نبودن نهصد و چهل معدن در سطح کشور سوء مدیریت علت اصلی فعال نبودن نهصد و چهل معدن در سطح کشور

سوء مدیریت علت اصلی فعال نبودن نهصد و چهل معدن در سطح کشور

سوء مدیریت علت اصلی فعال نبودن نهصد و چهل معدن در سطح کشور ، است. نود معدن و واحد معدنی کشور به علت سوءمدیریت غیرفعال مانده‌اند و بهره‌برداران این معادن یا باید سلب صلاحیت شده و یا وادار به فعال کردن معدن شوند

کد خبر: 991010001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ دی ۹۹ - ۹:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سوء مدیریت علت اصلی فعال نبودن نهصد و چهل معدن در سطح کشور ، است. نود معدن و واحد معدنی کشور به علت سوءمدیریت غیرفعال مانده‌اند و بهره‌برداران این معادن یا باید سلب صلاحیت شده و یا وادار به فعال کردن معدن شوند

سوء مدیریت علت اصلی فعال نبودن نهصد و چهل معدن در سطح کشور

سوء مدیریت علت اصلی فعال نبودن نهصد و چهل معدن در سطح کشور
سوءمدیریت علت فعال نبودن نهصد و چهل معدن در سطح کشور است
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: نود معدن و واحد معدنی کشور به علت سوءمدیریت غیرفعال مانده‌اند و بهره‌برداران این معادن یا باید سلب صلاحیت شده و یا وادار به فعال کردن معدن شوند.
تقی نبئی، به دنبال انتشار خبری با عنوان «چرا ۴۷۰۰ معدن غیرفعال در کشور وجود دارد» که روز جمعه پنجم آذرماه منتشر شد، بیان کرد: نهصد و چهل معدن و واحد معدنی کشور به علت سوءمدیریت غیرفعال مانده‌اند و بهره‌برداران این معادن یا باید سلب صلاحیت شده و یا وادار به فعال کردن معدن شوند. بنابراین بیست درصد چهار هزار. و هفتصد معدن غیرفعال ما به علت کم‌کاری بهره‌برداران آنها تعطیل شده‌اند.
نبئی ادامه داد: در واقع بهره‌بردارهای این معادن این نهصد و چهل معدن را در انحصار خودشان نگه داشتند و هیچ مشکلی هم برای فعال‌سازی ندارند و در واقع معادن یاد شده را بعنوان زاپاس حفظ کرده‌اند. بنابراین باید با اجرای تدابیری مانند تعیین ضرب‌الاجل‌های سه ماهه باید از این بهره‌برداران سلب صلاحیت کرد و یا بهره‌برداران آنها را وادار کرد که کار کنند و فعالیت انجام دهند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: البته این مشکل در مورد همه معادن غیرفعال صدق نمی‌کند و هشتاد درصد معادن غیرفعال به علت موانع مختلف تولید غیرفعال شده‌اند که و نیازی نیست که حاکمیتی را با آنها برخورد کنیم و تهدیدشان کنیم. همین که موانع تولیدشان مشکلات را برطرف کنیم، معادن یادشده خود به خود راه می‌افتند.
ضرورت اختصاص بسته حمایتی برای تکمیل زنجیره تولید معادن
نبئی با عنوان این که تامین سرمایه در گردش برای خرید و نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات یکی از موانع اصلی تولید معادن غیرفعال کشور است، عنوان کرد: اگر بانک ‌ها بتوانند پروانه بهره‌برداری معادن را بعنوان وثیقه و ضمانت بانکی قبول کنند عمده مشکلات واحدهای معدنی غیرفعال ما برطرف خواهد شد و چرخ تولید در این معادن به راه خواهد افتاد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، هدایت غلط نقدینگی را عامل اصلی رکود معادن و واحدهای معدنی در کشور دانست و گفت: اگر چرخه اکتشاف و استخراج درست انجام می ‌شد و زنجیره تولید در صنایع معدنی درست تکمیل می‌شد، امروز نباید نگران این می‌بودیم که نقدینگی و سرمایه‌های ما در بازارهای سوداگرانه سکه، ارز و خودرو مصرف گردد.
نبئی خاطر نشان کرد: دولت باید یک بسته حمایتی بانکی ویژه برای تکمیل زنجیره تولید و فرآوری محصولات معدنی تخصیص یابد تا معادن ما بتوانند به سودآوری بالایی رسیده و با بازارهای سوداگرانه فوق رقابت کنند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ دی ۹۹
662 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0