احیای هزار معدن راکد و تعطیل شده تا پایان سال جاری در سطح کشور احیای هزار معدن راکد و تعطیل شده تا پایان سال جاری در سطح کشور

احیای هزار معدن راکد و تعطیل شده تا پایان سال جاری در سطح کشور

احیای هزار معدن راکد و تعطیل شده تا پایان سال جاری در سطح کشور ، تاکنون یازده هزار پروانه معدنی صادر شده است که از این تعداد چهار هزار و هفتصد پروانه راکد و تعطیل‌ هستند

کد خبر: 991006002 تاریخ انتشار: شنبه ۶ دی ۹۹ - ۸:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، احیای هزار معدن راکد و تعطیل شده تا پایان سال جاری در سطح کشور ، تاکنون یازده هزار پروانه معدنی صادر شده است که از این تعداد چهار هزار و هفتصد پروانه راکد و تعطیل‌ هستند

احیای هزار معدن راکد و تعطیل شده تا پایان سال جاری در سطح کشور

احیای هزار معدن راکد و تعطیل شده تا پایان سال جاری در سطح کشور
رییس سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد:
هزار معدن راکد تاپایان سالجاری در سطح کشور احیا می‌ گردد
تقی نبئی از احیای هزار معدن راکد و تعطیل‌ شده در سطح کشور خبر داد و ادامه داد: تاکنون یازده هزار پروانه معدنی صادر شده است که از این تعداد چهار هزار و هفتصد پروانه راکد و تعطیل‌ هستند.
وی روز پنج‌شنبه در حاشیه نشست شورای معادن استان قزوین با عنوان اینکه ایران سیزده ماده معدنی اصلی جهان را تولید و جزو ده کشور برتر است، تصریح کرد: معادن ایران بیست و هفت ماده معدنی پرکاربرد را دارد و جزو بیست کشور جهان است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن، مهم‌ترین دلیل راکد شدن فعالیت ‌های واحدهای معدنی کشور را مشکلات مالی سرمایه‌گذاران، فرسودگی ماشین‌آلات و داشتن معارض دولتی و محلی عنوان کرد و ادامه داد: دولت گام های خوبی برای بازگشت معادن تعطیل به چرخه تولید برداشته و اقدامات کارشناسی خوبی نیز انجام ‌شده است.
وی با عنوان این که طبق سیاست کلی وزارت صمت امسال یک هزار معدن دارای مشکل با اولویت‌بندی احصا شده و در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: به معدن داران جهت فعال سازی معادنی که در اختیار دارند یک فرصت ۳ ماهه داده شده است تا وضعیت معادن راکد و غیر فعال خود را تعیین تکلیف کنند.
نبئی اظهار داشت: پنجاه درصد معادن استان قزوین نیز راکد و غیر فعال است که تاکنون صد و بیست معدن دارای ظرفیت شناسایی شده و قرار است سی معدن به چرخه فعالیت بازگردند.
وی تصریح کرد: قزوین یک استان توسعه یافته عمرانی است که تأمین مصالح ساختمانی استان ‌های هم‌جوار خود را نیز بر عهده دارد و قطب اول تولید مواد اولیه صنایع نیز است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به این که بیش از شانزده ماده معدنی در قزوین تولید می ‌شود، ادامه داد: این استان ظرفیت‌ های خوبی در تولید مواد اولیه سنگ‌های تزئینی، گرانیت، لاشه و مصالح ساختمانی دارد و می‌توان با سرمایه‌گذاری مطلوب ظرفیت تولید این منابع معدنی را ارتقا داد.
نبئی با عنوان این که استان قزوین در تولید مواد اولیه شیشه و کاشی رتبه برتر کشور است، گفت: قرار گرفتن بزرگ‌ترین شرکت تولید کاشی در قزوین نشان‌دهنده ظرفیت مطلوب تولید مواد اولیه معدنی این صنعت در این استان است.
وی با عنوان این که کسب رتبه اول تولید شیشه در قزوین مرهون ذخایر ارزشمند سلیس است، ادامه داد: سالانه شصت درصد شیشه‌های غیرفلوت، شیشه ایمنی، شیشه ایمنی خودرو و ظروف کریستال کشور در قزوین تولید می‌ شود.
وی، به راه‌اندازی کارخانه مس در منطقه طارم قزوین اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از ذخایر مس طارم بسیاری از نیازهای صنایع الکترونیکی، خودروسازی، ساختمانی و صنایع دارویی برطرف می گردد.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ دی ۹۹
582 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0