رییس سازمان نظام مهندسی معدن

جوابگویی ذخایر اکتشافی معدنی کشور حداکثر تا چهارده سال آینده با استاندارد جهانی

کد خبر: 991006001 تاریخ انتشار: شنبه ۶ دی ۹۹ - ۷:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جوابگویی ذخایر اکتشافی معدنی کشور حداکثر تا چهارده سال آینده با استاندارد جهانی ، امکان پذیر است. سرمایه‌گذاری در بخش معادن مسی یکی از توانمندی‌ های اصلی ارزآوری و توسعه صنعتی به شمار می ‌رود

جوابگویی ذخایر اکتشافی معدنی کشور حداکثر تا چهارده سال آینده با استاندارد جهانی

رییس سازمان نظام مهندسی معدن
رییس سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد:
ذخایر معدنی کشور حداکثر تا چهارده سال آینده جوابگو خواهد بود
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن به توسعه اکتشافات معدنی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: ذخایر اکتشافی حداکثر تا چهارده سال آینده جوابگو خواهد بود.
تقی نبئی روز پنج‌شنبه در نشست شورای معادن استان قزوین تصریح کرد: اگر ایران با استاندارد جهانی از ذخایر معدنی خود بهره‌برداری کند، چندین برابر درآمدهای نفتی برای کشور ارزآوری داشته و توجیه اقتصادی خواهد داشت.
نبئی با عنوان این که سرمایه‌گذاری در بخش معادن مسی یکی از توانمندی‌ های اصلی ارزآوری و توسعه صنعتی به شمار می ‌رود، ادامه داد: معدن سیلیس تا پنج سال آینده و معدن مس طارم حداکثر تا ده سال آینده ذخیره دارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن، بر توسعه معادن شن و ماسه تاکید کرد و گفت: با توسعه این معادن دیگر نیازی به تهیه این مواد با قیمت بالا از مناطق دور نیست.
وی به ظرفیت‌ های معادن استان قزوین اشاره کرد و افزود: قزوین ظرفیت های معادنی خوبی برای برنامه ریزی دارد و می ‌تواند به اقتصاد کشور و استان کمک کند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: معدن مقوله مهمی است که بخشی از اقتصاد را باید با توجه به ظرفیت‌ هایی که در استان وجود دارد، به بخش معادن منتقل کنیم.
لطف الله سیاهکالی با عنوان این که معادنی که برای استان هیچ توجیه اقتصادی ندارد باید تعطیل شوند، ادامه داد: باید فهرستی از معادن آماده سرمایه‌گذاری تهیه و ارائه گردد.
رییس سازمان صمت و دبیر شورای معادن استان قزوین هم در این نشست اظهار داشت: با دعوت از سرمایه‌گذاران در حوزه پلی متال‌ ها به دنبال خلق فرصتی به منظور استفاده از پتانسیل ‌ها و ذخایر موجود در استان از جمله معادن سرب و روی هستیم.
عزیزالله افضلی عنوان کرد: در سال جهش تولید با تقویت صنایع معدنی در استان قزوین می ‌توانیم در توسعه اشتغال و شکوفایی منطقه گام‌ های اساسی برداریم.
در این نشست، گزارش جامع از میزان اثرات زیست‌محیطی و درصد آلایندگی معادن استان و نیروگاه شهید رجایی و معادن استان البرز و کارخانه سیمان بر آلودگی شهرستان آبیک بررسی گردید.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ دی ۹۹
571 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0