حضور نماینده نظام مهندسی ساختمان با حق رای در کمیسیون ماده صد حضور نماینده نظام مهندسی ساختمان با حق رای در کمیسیون ماده صد

حضور نماینده نظام مهندسی ساختمان با حق رای در کمیسیون ماده صد

حضور نماینده نظام مهندسی ساختمان با حق رای در کمیسیون ماده صد ، ضروری است. نشست رئیس سازمان استان با نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در محل سازمان برگزار گردید

کد خبر: 990830007 تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ آبان ۹۹ - ۱۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حضور نماینده نظام مهندسی ساختمان با حق رای در کمیسیون ماده صد ، ضروری است. نشست رئیس سازمان استان با نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در محل سازمان برگزار گردید

حضور نماینده نظام مهندسی ساختمان با حق رای در کمیسیون ماده صد

حضور نماینده نظام مهندسی ساختمان با حق رای در کمیسیون ماده صد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بیان کرد: ضرورت حضور نماینده نظام مهندسی ساختمان با حق رای در کمیسیون ماده صد
نشست رئیس سازمان استان با نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در محل سازمان برگزار گردید.
کمال دویده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، در این نشست ضمن معرفی سازمان گفت: نظام مهندسی ساختمان خوزستان یک مجموعه تخصصی و دارای بیست هزار عضو در رشته های مرتبط با ساخت و ساز (عمران، معماری، مکانیک، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری، برق) است که بعنوان متولی نظارت بر اجرای مقررات ملی ساختمان در عرصه ساخت و ساز در سطح استان در قالب بیست دفتر نمایندگی فعالیت دارد.
دوبده با اشاره به اینکه دوره هفتم هیات مدیره بدنبال ایجاد ارتباطات موثر در روابط بین نهادی است، گفت: در این دوره تحکیم روابط با سایر سازمانها را جز سیاستهای کاری خود قرار داده ایم و امیدوار هستیم با یک تعامل سازنده بین نظام مهندسی ساختمان با وزارت‌خانه های مرتبط و مجلس مانند استانهای دیگر، اصلاحات سازنده ای صورت گیرد.
وی بر لزوم اصلاح قانون نظام مهندسی تاکید کرد و گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان در سال ۷۴، به تصویب رسید که در طی این مدت شاهد هستیم نظام مهندسی به یک بلوغ شخصیتی و اجتماعی کامل رسیده است اما از آن تاریخ هیچ تغییر اساسی نداشته است و بنابراین انتظار داریم اصلاح قانون نظام مهندسی بعد از بیست و پنج سال بصورت ویژه دیده شود و به سمت استحکام و حمایت این مجموعه پیش برویم.
رئیس سازمان استان، مطالبه مهم جامعه مهندسی در سطح استان را استفاده از پتانسیل علمی و تخصصی نظام مهندسی بیان کرد و افزود: جایگاه نظام مهندسی در سمتهای مدیریتی بسیار کم است و ارتباط کاری میان نظام مهندسی با استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و دیگر نهادهای مرتبط محدود است در حالی که در استان های دیگر این گونه نیست.
وی به ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان اشاره کرد و گفت: یکی از مواد قانون شهرداری که در سال سی و‌ چهار مصوب شده، معروف به «ماده ۱۰۰» است که طبق آن مالکین اراضی واملاک واقع در محدوده خدماتی باید قبل از ساخت وساز از شهرداری ها پروانه ساختمان بگیرند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: فلسفه وجودی کمیسیون ماده ۱۰۰ که جلوگیری از تخلفات ساختمانی و بالا بردن کیفیت ساخت و ساز است به محلی برای کسب درآمد تبدیل شده است و ساخت و سازها بدون کنترل و گرفتن پروانه ساختمان انجام می گردد که سبب پایین آمدن عمر ساختمانها و به خطر افتادن جان هموطنان می گردد.
وی ادامه داد: ما انتظار داریم که نماینده نظام مهندسی ساختمان با حق رای در کمیسیون ماده صد حضور داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان افزود: مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان، سالها به کار طراحی و نظارت در امر ساخت و ساز می پردازند اما فعالیت آنها به عنوان شغل دیده نمیشود و مطالبه بزرگ این اعضا این است که کار آن ها شغل به حساب بیاید.
وی در خاتمه، ضمن تشکر از توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مجموعه گفت: پیشنهاد می شود یک نماینده از این سازمان در مجمع نمایندگان خوزستان به عنوان مشاور و بازوی فنی حضور داشته باشد .
در ادامه این جلسه، ابراهیم متینیان، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان جز بزرگترین ذخایر اجتماعی و سرمایه های کشور و از ارکان مهم غیر حاکمیتی کشور است و در خوزستان با جمعیت فرهیخته ۲۰ هزار نفری به علت گستردگی و پراکندگی در نقاط مختلف استان تاثیرگذاری قوی، پایدار و پویایی دارد.
وی بر لزوم بالا بردن کیفیت ساخت و ساز تاکید کرد و ادامه داد: بلایای طبیعی اخیر در استان نشانگر این بود که ساختمان ها در سطح استان از استحکام کافی برخوردار نیستند بنابراین باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
متینیان خاطر نشان کرد: موضوع ماده ۱۰۰ حتما باید در مجلس اصلاح گردد اینکه شخصی برخلاف مقررات یک ساخت و ساز انجام دهد و بعد جریمه آن را بپردازد تخلف است و باید پیگیری و اصلاح شود.
وی در خصوص بررسی مشکلات نظام مهندسی ساختمان در سطح استان گفت: لازم است که هیات رئیسه این سازمان جلسه ای را با عضو کمیسیون عمران مجلس برگزار نمایند و مسائل و مشکلات خود را مطرح تا در کمیسیون مربوطه بررسی گردد.
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌چنین ضرورت دارد که نظام مهندسی ساختمان استان تعاملی با مجمع نماینگان خوزستان برقرار نمایند تا مشکلات در این مجمع مطرح شود.
متینیان عنوان کرد: سال آینده برنامه هفتم توسعه اجرایی می گردد و ظرفیتی است که تمام مشکلات استان باید دراین برنامه گنجانده شود.
وی گفت: این فرصتی است برای نظام مهندسی ساختمان که طی یک مکاتبه با مجمع نمایندگان، مشکلات خود را مطرح نمایند تا در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود.
متینیان در خاتمه بر ضرورت ایجاد همبستگی در جهت پیشرفت و پویایی استان تاکید کرد و گفت: با وجود ظرفیتها و امکاناتی که در خوزستان وجود دارد باید به پرورش نیروهای انسانی با انگیزه بپردازیم تا بتوانیم شاهد پیشرفت استان باشیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۹۹
625 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0