پیشنهاد ارزیابی مجدد قیمت ساخت و ساز بمنظور دستیابی به تعرفه مناسب مهندسی پیشنهاد ارزیابی مجدد قیمت ساخت و ساز بمنظور دستیابی به تعرفه مناسب مهندسی

پیشنهاد ارزیابی مجدد قیمت ساخت و ساز بمنظور دستیابی به تعرفه مناسب مهندسی

پیشنهاد ارزیابی مجدد قیمت ساخت و ساز بمنظور دستیابی به تعرفه مناسب مهندسی ، به شورای مرکزی ارایه گردید. قیمت ساخت گروه ‌های ساختمانی را اعلام می کند

کد خبر: 990830005 تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ آبان ۹۹ - ۱۲:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پیشنهاد ارزیابی مجدد قیمت ساخت و ساز بمنظور دستیابی به تعرفه مناسب مهندسی ، به شورای مرکزی ارایه گردید. قیمت ساخت گروه ‌های ساختمانی را اعلام می کند

پیشنهاد ارزیابی مجدد قیمت ساخت و ساز بمنظور دستیابی به تعرفه مناسب مهندسی

پیشنهاد ارزیابی مجدد قیمت ساخت و ساز بمنظور دستیابی به تعرفه مناسب مهندسی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: پیشنهاد ارزیابی مجدد قیمت ساخت و ساز بمنظور دستیابی به تعرفه مناسب مهندسی به شورای مرکزی ارایه گردید.
سعید سعیدیان، طبق پرسشی که اعضا از تعرفه پرسیده بودند به فرایند تعرفه گذاری خدمات مهندسی اشاره کرد و افزود: شورای مرکزی ابتدای هرسال، قیمت ساخت گروه ‌های ساختمانی را اعلام می کند که طبق آن جداول تعرفه برای گروه‌های ساختمانی استخراج و اعلام می ‌شود، براساس مقررات هیأت مدیره این اختیار دارد تا بیست و پنج درصد افزایش را به هیئت ۵ ‌نفره پیشنهاد دهد که البته باید به تائید و تصویب هیأت ۵ نفره در استان تهران برسد.
وی گفت: اعضای هیأت ۵ نفره استان تهران، معاون وزیر راه، معاونت شهرسازی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، معاونت عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان و رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران هستند و سازمان در تعرفه‌ های خدمات مهندسی تصمیم‌گیرنده نهایی نیست.
نماینده سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران در هیأت پنج نفره استانی با اشاره به فرایند اعلام هزینه ساخت در سال جاری توسط شورای مرکزی گفت: هیأت مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران تعرفه پیشنهادی شورای مرکزی را به ‌هیچ‌وجه کافی ندانست و طبق دو بند مطرح‌شده در آیین‌نامه علی‌رغم آنکه در هیچ دوره‌ای این کار انجام‌نشده بود، با قاطعیت پنجاه درصد افزایش تعرفه پیشنهادی را مصوب کرد و من نیز به‌عنوان نماینده اعضا و نماینده هیأت مدیره در هیأت ۵ ‌نفره تمام تلاش خود را برای دفاع از این مصوبه انجام دادم و در نهایت هیأت پنج‌نفره با افزایش حداکثر بیست و پنج درصد تعرفه موافقت کرد.
وی ادامه داد: البته ما تلاش خود را خواهیم داشت و با پی‌گیری‌ها امیدواریم، شورای مرکزی مجدداً قیمت‌ها را در همین مقطع سال بروز رسانی کند.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، هم‌چنین با عنوان اینکه از اول آذرماه فیش ‌های خدمات مهندسی توسط سازمان نظام‌مهندسی صادر خواهد شد، بیان کرد: یکی از دستاوردهای آن اینکه من‌بعد افزایش تعرفه و یا هر مصوبه‌ای که تغییرات در تعرفه را الزام کند بلافاصله توسط سازمان عملیاتی خواهد شد.
وی در مورد فیشی شدن طراحی افزود افزایش کیفیت ارائه نقشه‌ها و هم‌چنین واقعی شدن قیمت‌ ها از دستاوردهای این اقدام است.
سعیدیان با عنوان اینکه اولویت سازمان برای واقعی شدن قیمت‌ها کیفیت ساخت‌وساز است و در این مورد با مکاتبات انجام‌شده از دفتر خدمات الکترونیک خواستیم در تمام متراژها، فاز ۲ طراحی را دریافت کنند، گفت: سامانه‌ای پیش‌بینی شد تا هزینه دریافتی مستقیماً به‌حساب طراح واریز گردد.
وی همچنین، در باره وام‌های پرداختی به اعضا بیان کرد: وام‌های پرداختی از طریق بانک رسالت با کارمزد دو درصد مورد تصویب هیأت مدیره سازمان قرار گرفت و تاکنون نزدیک به سی هزار وام به اعضای سازمان پرداخت‌شده است که ان‌شاءالله با تصویب هیأت مدیره و افزایش اعتبار در بانک رسالت، تلاش خواهیم کرد، به سایر اعضا که در صف وام هستند نیز، پرداخت گردد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، هم‌چنین حول موضوع چهار ناظره شدن و مجری ذی‌صلاح نیز بیان کرد: این دو موضوع از خواسته‌های به‌حق سال‌های دور اعضا بود که مدت ‌ها برای انجام آن تلاش شد که ابتدا با تفاهم با شهرداری تهران و در نهایت با تصویب هیأت پنج نفره استانی، این موارد به فرجام رسید و در چهار ناظره شدن ساختمان ‌ها از ابتدای آذرماه سال جاری اجرایی خواهد شد.
وی با عنوان اینکه باید نقاط ضعف خود را برطرف کنیم و با پرهیز از کم‌کاری خدمات خود را به نحو احسن انجام دهیم، گفت: اگر خدمات مهندسان به ‌صورت درست و به نحو احسن انجام شود، کمتر شاهد حضور افراد فاقد صلاحیت در چرخه ساخت‌وساز خواهیم بود.
سعیدیان با اشاره به تلاش سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران برای اثرگذاری بیشتر حضور مجریان، تصریح کرد: با عملیاتی شدن ارتباط کارتابلی مجری و ناظر و درنهایت تهیه نقشه‌های چون ساخت، فرایند صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان‌ها تسهیل خواهد شد.
وی به دوره مسئولیت ناظران اشاره نمود و با طرح موضوع مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان بیان کرد: ساختمان همچون موجود زنده است و نیاز به نگهداری دارد و امیدوار هستیم با تلاش‌های انجام‌شده، از ابتدای سال ۱۴۰۰، شاهد عملیاتی شدن مبحث بیست و دوم باشیم.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران در باره مسئولیت‌های حرفه‌ای بابیان فعالیت‌های انجام‌شده در مورد بیمه‌های گروهی انجام‌شده توسط سازمان، خدمات بیمه‌ای سازمان به اعضا را از فعالیت‌های خوب و مثبت در این خصوص برشمرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۹۹
428 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0