برگزاری دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزاری دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان

برگزاری دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان

برگزاری دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ، روز 3 شنبه با حضور مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت

کد خبر: 990820004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹ - ۹:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ، روز ۳ شنبه با حضور مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت

برگزاری دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان

برگزاری دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان
برگزاری دويست و پنجاه و چهارمین نشست شورای مرکزی
احمد خرم گفت: نشست های فصلی با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت/ محمودزاده: تحولات و تغییرات در نظام مهندسی باید تداوم یابد
دويست و پنجاه و چهارمین نشست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان روز ۳ شنبه با حضور مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.
دويست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان روز ۳ شنبه، بیستم آبان ماه با حضور اکثریت اعضا بصورت حضوری و مجازی در محل ساختمان شورای مرکزی برگزار گردید.
این نشست، ۳ میهمان ویژه از وزارت راه و شهرسازی شامل محمود زاده معاون امور مسكن و ساختمان وزارتخانه، ماني فر مديركل دفتر مقررات ملي ساختمان و عبدي قهرودی مديركل دفتر توسعه مهندسى داشت.
احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این نشست، با خیرمقدم به حضور مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی در دويست و پنجاه و چهارمین نشست شورای مرکزی، بیان کرد: با اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم مذاکره کرده ام تا از این پس نشست های مفصل فصلی با وی داشته باشیم.
خرم، رابطه سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی را بسیار خوب عنوان و ابراز امیدواری کرد با این نوع تعامل، اصلاحات مدنظر دقیق تر، سریع تر و کم هزینه تر انجام گردد.
وی در ادامه از بیست و دو آسیب و چالش نظام مهندسی در گذشته سخن گفت و ادامه داد: برنامه های سازمان نظام مهندسی در دوره اخیر براساس این چالش ها و آسیب ها تدوین و به شورای مرکزی، هیات مدیره های استانی و وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است، ضمن اینکه برنامه ها را بطور مشخص اولویت بندی کرده ایم.
خرم، از تشکیل شورای راهبردی سازمان نظام مهندسی ساختمان به عضویت کارشناسان، اقتصاددانان و خبرگان این بخش برای اولین بار خبر داد و در ادامه نقش نظام مهندسی در مدیریت بحران را مورد اشاره قرار داد و خواستار آن گردید تا این سازمان به عضویت رسمی ستاد مدیریت بحران کشور درآید. در همین حال، سازمانهای نظام مهندسی استان ها باید عضو کمیته مدیریت بحران در استان ها شوند.
در ادامه دويست و پنجاه و چهارمین نشست شورای مرکزی، محمودزاده معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تشکر از اعضای شورای مرکزی هشتم، تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات قابل توجهی توسط این شورا در سال جاری انجام شده است.
وی، تحولات و تغییرات در نظام مهندسی استمرار داشته باشد تا برای این بخش موثر واقع گردد.
محمودزاده با عنوان این که بیست و پنج سال از قانون نظام مهندسی میگذرد ولی در مجموعه نظام مهندسی درگیر مسایل روزمره هستیم، گفت: فراموش نکنیم که حوزه مهندسی، حوزه تحول و تکنولوژی است، ضمن این که به اعتقاد بنده، استراتژی تهاجمی باید طراحی گردد، چرا که سازمان نظام مهندسی به بلوغی رسیده است که در ارکان کشور تاثیرگذار باشد.
محمودزاده، خواستار تشکیل کمیته فناوری در حوزه های ساختاری و اجرایی در شورای مرکزی هشتم شد و افزود: امیدوار هستم با تشکیل این کمیته شاهد متحول شدن سیستم مهندسی در کشور باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی «انسجام صادقانه» بین نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی را خواستار شد و افزود: با تقسیم کار و حمایت از یک‌دیگر میتوانیم تمام خلاها را پر کنیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آبان ۹۹
669 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0