واگذاری معادن به شرکت ‌ها و مهندسین معدن مجرب برای بهره وری بیشتر و ارتقا کیفیت واگذاری معادن به شرکت ‌ها و مهندسین معدن مجرب برای بهره وری بیشتر و ارتقا کیفیت

واگذاری معادن به شرکت ‌ها و مهندسین معدن مجرب برای بهره وری بیشتر و ارتقا کیفیت

واگذاری معادن به شرکت ‌ها و مهندسین معدن مجرب برای بهره وری بیشتر و ارتقا کیفیت ، از صحبتهای اسدی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد بود

کد خبر: 990817001 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ آبان ۹۹ - ۸:۱۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، واگذاری معادن به شرکت ‌ها و مهندسین معدن مجرب برای بهره وری بیشتر و ارتقا کیفیت ، از صحبتهای اسدی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد بود

واگذاری معادن به شرکت ‌ها و مهندسین معدن مجرب برای بهره وری بیشتر و ارتقا کیفیت

واگذاری معادن به شرکت ‌ها و مهندسین معدن مجرب برای بهره وری بیشتر و ارتقا کیفیت
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد درخواست کرد؛
در واگذاری معادن متخصصین در اولویت قرار بگیرند
محمدرضا اسدی بیان کرد: در هنگام واگذاریها بایستی به بحث فنی بیشتر تاکید کرد. باید شرکت ‌ها و گروه‌ هایی از مهندسین معدن مجرب در واگذاری مقدم باشند در اینصورت قطعاً بهره‌وری و کیفیت کار بالا میرود.
وی ادامه داد: نمی ‌توان گفت که منابع معدنی تا چند سال آینده قابل استخراج هستند زیرا معادن با هم فرق می‌ کنند و ظرفیتهای خاص خود را دارند.
اسدی افزود: بعنوان مثال سنگ معدن چغارت بافق ذخیره دویست میلیون تنی داشته و از سال پنجاه بهره برداری از آن آغاز شده و اکنون در شرف اتمام است. متاسفانه برای این معادن در گذشته پشتیبان ایجاد نشده است. یعنی ذخایر جدید باید کشف میشد تا استفاده از نیروی انسانی، امکانات، تجهیزات و تأسیسات فعلی بویژه در معادن چغارت و چادرملو استمرار داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد تصریح کرد: در بخش‌ سنگهای ساختمانی خیلی غنی هستیم ظرفیت زیادی در این حوزه وجود دارد و براساش آخرین آمار اعلام شده بیست و پنج میلیارد تن ذخیره سنگهای ساختمانی است که قابل استخراج است. اما زیرساخت کامل برای استخراج سنگهای ساختمانی وجود ندارد که بتوان همه آن را در کشور فرآوری کرد. بنابراین باید برای معادن سنگ ساختمانی زیرساخت ایجاد گردد تا فرآوری و صادر گردد.
اسدی اظهار داشت: یکی از مشکلات بخش معادن از زمانی شروع شد که وزارت‌خانه ها ادغام شدند و وزرایی انتخاب شدند که اکثراً صنعتی بودند. اگر واقعاً خواهان توسعه و رونق باشیم یکی از بزرگ‌ترین وظایف مجلس باید این باشد که وزارت‌خانه معدن را جدا کند و وزارت معادن و فلزات مجدداً مستقل گردد.
اسدی ادامه داد: در هنگام واگذاریها بایستی به بحث فنی بیشتر تاکید کرد. باید شرکت ‌ها و گروه‌ هایی از مهندسین معدن مجرب در واگذاری مقدم باشند در اینصورت قطعاً بهره‌وری و کیفیت کار بالا میرود و در آینده نزدیک میتوان نقش معدن را در توسعه اقتصادی بخوبی مشاهده کرد.
وی گفت: استان یزد تقریباً در انتخاب مدیران معادن استان نقشی ندارد. بعنوان مثال در سنگ آهن بافق تا کنون عضو هیئت مدیره یزدی تقریباً به ندرت بوده است. در چادرملو هم، هم‌چنین هیئت مدیره یزدی نداشته تا اخیراً که یکی از دوستان یزدی را گذاشتند که با برخورد نامناسبی که با او شد استعفا داد. هم‌چنین در مقطعی اصرار بر این بود که معادن حسابهایشان را به استان بیاورند که متاسفانه این اتفاق نیز نیفتاد.
اسدی در خاتمه بیان داشت: در صورتیکه از خام‌فروشی جلوگیری گردد، علمی و فنی کار شود، مدیریت صحیح در معادن حاکم باشد قطعاً در آینده معادن می‌ توانند نقش اصلی را در توسعه اقتصادی ایفا کنند.
منبع: یزد فردا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آبان ۹۹
597 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0