تهیه بسته آتش نشانی ساختمان در کمیسیون تخصصی مکانیک نظام مهندسی ساختمان یزد تهیه بسته آتش نشانی ساختمان در کمیسیون تخصصی مکانیک نظام مهندسی ساختمان یزد

تهیه بسته آتش نشانی ساختمان در کمیسیون تخصصی مکانیک نظام مهندسی ساختمان یزد

تهیه بسته آتش نشانی ساختمان در کمیسیون تخصصی مکانیک نظام مهندسی ساختمان یزد ، صورت گرفت. این بسته با هدف رعایت تمامی مقررات مربوط به پیش‌گیری از وقوع حریق و اطفاء آن در زمان بحران، در اختیار دفاتر طراحی مهندسی قرار میگیرد

کد خبر: 990712010 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ مهر ۹۹ - ۹:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تهیه بسته آتش نشانی ساختمان در کمیسیون تخصصی مکانیک نظام مهندسی ساختمان یزد ، صورت گرفت. این بسته با هدف رعایت تمامی مقررات مربوط به پیش‌گیری از وقوع حریق و اطفاء آن در زمان بحران، در اختیار دفاتر طراحی مهندسی قرار میگیرد

تهیه بسته آتش نشانی ساختمان در کمیسیون تخصصی مکانیک نظام مهندسی ساختمان یزد

تهیه بسته آتش نشانی ساختمان در کمیسیون تخصصی مکانیک نظام مهندسی ساختمان یزد
تهیه بسته آتش نشانی ساختمان در کمیسیون تخصصی مکانیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد
کمیسیون تخصصی مکانیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، شیوه نامه ای را آماده کرده که برمبنای آن کلیات دستورالعمل‌ ها، آیین نامه ها، ضوابط و استانداردهای به روز رسانی شده آتش نشانی در ساختمان، بصورت یک بسته کامل درآمده است.
این بسته با هدف رعایت تمامی مقررات مربوط به پیش‌گیری از وقوع حریق و اطفاء آن در زمان بحران، در اختیار دفاتر طراحی مهندسی قرار میگیرد و مهندسان مکانیک، برق، عمران و معماری در زمان طراحی با رعایت مفاد این شیوه نامه، طراحیها را انجام خواهند داد.
« علی اصغر زحمتکش» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، که بمناسبت روز ایمنی و آتش نشانی با روابط عمومی سازمان گفتگو میکرد، گفت: بعد از حادثه پلاسکو ضوابط سخت‌گیرانه تری برای طراحی و اجرای نقشه های استاندارد مرتبط با آتش نشانی در دستور کار قرار گرفته و کلیه دفاتر مهندسی میبایست در طراحی نقشه ها، مسائل مربوط به اعلام و اطفاء حریق، نحوه خروج ساکنان، دسترسیها، پنجره ها و سایر موارد مندرج در مبحث سوم مقررات ملی ساختمان را با دقت و وسواس لازم رعایت کنند.
به گفته وی، نصب آب فشان در تمام فضاهای ساختمانهای مشمول طرح ضروری است و علاوه بر آن، تأمین فضاهای مناسب پله ها، تعبیه جعبه های آتش نشان و احداث پله فرار در ساختمان‌های شش طبقه و به بالا، باید با حساسیت خاص رعایت گردد.
عضو مکانیک هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: در صورتیکه در مراحل عملیات اجرایی ساختمان، تغییراتی در نقشه صورت بگیرد، تمامی ضوابط مربوط به آتش نشانی باید به هر شکل ممکن اجرایی شود و ناظرین وظیفه دارند براساس ضوابط، مراحل کنترل خود را به پیش ببرند تا در زمان اتمام ساختمان موارد از هر حیث رعایت شده باشد.
زحمت‌کش، خطاب به مهندسان مکانیک و ناظرین گفت: باید مسائل مربوط به آتش نشانی در ساختمان بگونه ای رعایت گردد که در زمان بهره‌برداری و دریافت پایان کار از نظر تأییدیه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، مشکلی پیش نیاید.
عضو مکانیک هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در همین ارتباط آموزش ناظرین را مهم خواند و افزود: ما درصددیم آموزشهای مربوط به پیش‌گیری و اطفای حریق در ساختمانها را در زمان تمدید پروانه مهندسان مکانیک پی‌گیری کنیم.
وی ادامه داد: اگر چه ضوابط آتش نشانی ویژه ساختمان‌های بلند مرتبه است و در باره ساختمان‌های ۱ یا ۲ طبقه الزامی نیست، ولی به مالکین توصیه می ‌شود در کلیه مراحل ساخت بنا، ضوابط مربوطه را مد نظر قرار دهند و آن را جزئی از حقوق شهروندی خود قلمداد کنند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۹
9334 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0