برگزاری آئین امضای تفاهم ‌نامه سازمان نظام مهندسی معدن و بانک تجارت برگزاری آئین امضای تفاهم ‌نامه سازمان نظام مهندسی معدن و بانک تجارت

برگزاری آئین امضای تفاهم ‌نامه سازمان نظام مهندسی معدن و بانک تجارت

برگزاری آئین امضای تفاهم ‌نامه سازمان نظام مهندسی معدن و بانک تجارت ، صورت گرفت. در بخش معدن و صنایع معدنی هم با شرکت‌ هایی همچون فولاد مبارکه و گل‌گهر همکاری‌ هایی داریم

کد خبر: 990710006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ مهر ۹۹ - ۹:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری آئین امضای تفاهم ‌نامه سازمان نظام مهندسی معدن و بانک تجارت ، صورت گرفت. در بخش معدن و صنایع معدنی هم با شرکت‌ هایی همچون فولاد مبارکه و گل‌گهر همکاری‌ هایی داریم

برگزاری آئین امضای تفاهم ‌نامه سازمان نظام مهندسی معدن و بانک تجارت

برگزاری آئین امضای تفاهم ‌نامه سازمان نظام مهندسی معدن و بانک تجارت
در آئین امضای تفاهم‌نامه نظام مهندسی معدن و بانک تجارت مطرح گردید
جایگزینی پروانه بهره‌برداری معدن با وثیقه بانکی
سازمان نظام مهندسی معدن در مراسمی تفاهم‌نامه همکاری در زمینه پوشش مالی و سرمایه‌گذاری در فعالیت‌ های سازمان از اکتشاف تا استخراج و فرآوری در بخش معدن و صنایع معدنی به امضا رساند.
حمیدرضا شریفیان، معاون مدیرعامل و عضو هیات عامل بانک تجارت در ابتدای این جلسه، بیان کرد: بانک تجارت از سال ۱۳۲۸ که اولین بانک خصوصی ایران که بانک بازرگانی بود شکل گرفت، بانک تجارت بعد از انقلاب مجموعه‌ای از ۱۰ بانکی بود که در بانک بازرگانی ادغام شده و تقریبا پنجاه و پنج درصد از بانک تجارت، بانک بازرگانی بود.
شریفیان گفت: عمده فعالیت ‌های بانک تجارت به سبب نوع بانک‌ هایی که از قدیم حضور داشتند بر روی شرکت ‌ها و مشتریان بزرگ متمرکز بوده و بحث دوم ما در رابطه با مراودات و فعالیت ‌هایی بوده که در بخش بین‌الملل انجام می ‌گرفته همچون بانک ایران و ژاپن، ایران و هلند و ایران و روس، بانک ‌هایی که عمدتا ایرانی – خارجی بودند و به همین علت، بانک تجارت از همان آغاز بدنه بین‌الملل بسیار قوی داشته است.
وی با عنوان این که عمده مشتریانی که بانک تجارت در حوزه‌های انرژی به خصوص در بخش نفت و پتروشیمی هستند، افزود: در بخش معدن و صنایع معدنی هم با شرکت‌ هایی همچون فولاد مبارکه و گل‌گهر همکاری‌ هایی داریم، در کنار همه اینها در بخش ‌های صنعت به خصوص خودروسازی هم بانک تجارت حضور فعال دارد.
معاون مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به این که بانک تجارت رتبه چهارم منابع کشور را در اختیار دارد و بزرگ‌ترین شرکت بورسی کشور است، گفت: تقریبا هشت تا ده درصد از نقدینگی کشور را بانک تجارت مدیریت می‌کند، نزدیک به ۱۴۰۰ شعبه و سیصد و هشتاد باجه و هفده هزار نفر پرسنل بانک به مشتریان خدمت می‌ کنند.
وی در ارتباط با تفاهم‌نامه امضا شده میان دو طرف توضیح داد: امکانی ایجاد گردد تا در سطح وسیع‌تری همکاری با اعضای سازمان نظام مهندسی معدن داشته باشیم و در مسائل معدنی در قسمت ‌هایی که امکان ارائه خدمات داریم گسترش بخش را مدنظر قرار دهیم.
شریفیان با عنوان این که یکی از سیاست ‌های اصلی و اصولی بانک تجارت حمایت از بخش ‌های صنعتی و معدنی است، تصریح کرد: طبق همین نگاه علاقمند هستیم در این بخش فعالیت ‌ها گسترش یابد و در همین راستا از ابتدای سال فعالیت ‌های دیگری هم به بانک تجارت در رابطه با مشتریان خرد (مشتریان حقیقی) اضافه گردید که کسب و کار و فعالیت اقتصادی دارند و در این بخش گروه مهندسان معدن برای ما بسیار دارای اهمیت است.
وی گفت: در این تفاهم‌نامه ظرفیت ‌هایی برای اعطای تسهیلات به گروه مهندسین معدن در نظر گرفته‌ایم که توسعه کسب و کار آنها را در برمی‌گیرد و این امکان ایجاد خواهد شد که کسب و کار در این بخش هر چه بیشتر رونق بگیرد.
عضو هیات عامل بانک تجارت در ادامه تاکید کرد: هر اندازه سود دهی کسب و کارها بیشتر شود، سود بانکی تسری خواهد یافت و ما به همان نسبت در آن سود شریک خواهیم بود و امیدوار هستم این فتح بابی برای فعالیت‌ های نوظهور در این بخش باشد.
وی ادامه داد: تمام تلاش ما اجرای کامل تفاهم‌نامه است و پی‌گیری‌های لازم را برای اجرای کامل تفاهم‌نامه انجام خواهیم داد.
در چارچوب کارشناسی از پروانه بهره‌برداری معادن استفاده خواهیم کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک تمام تلاش خود را در ارتباط با استفاده از پروانه بهره‌برداری معادن انجام خواهد داد، گفت: امیدوار هستیم این مسئله به فرآیندهای پیشرو تسریع ببخشد و ما در چارچوب کارشناسی از معادن و شرایط این بند را عملیاتی خواهیم کرد چرا ‌که پوشش ریسک از اهمیت بسزایی برای ما برخوردار است.
شریفیان گفت: در هیات عامل این بحث مطرح شده که بسیاری از معادن پروانه بهره‌برداری دارند اما ارزش بهره‌برداری ندارند و این مواردی است که سبب ایجاد ریسک در مجموعه بانک خواهد شد، اما قطعا ظرفیت و ارزش معادن از طریق کمیته فنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مصر به استفاده از پروانه بهره‌برداری به جای وثیقه هستیم
تقی نبئی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در ادامه جلسه با عنوان این که ما مجموعه‌ای متشکل از سی و یک سازمان استانی و یک سازمان مرکزی با بیش از چهل هزار عضو حقیقی و بیش از دو هزار عضو حقوقی هستیم، گفت: اعضای ما اغلب در زمینه معدن و صنایع معدنی فعال هستند و از اواخر سال گذشته ما پیگیر توسعه خدمات به اعضا هستیم که بخشی از آن را خدمات رفاهی، بانکی و مالی در برمی‌گیرد.
نبئی با تاکید بر این که اعضای ما در بازه‌ای چهار تا پنج ساله تا ۵ برابر تعداد فعلی افزایش خواهند یافت، گفت: درحال‌حاضر همه فعالیت ‌های بخش معدن و صنایع معدنی از اکتشاف، استخراج تا فرآوری و متالورژی طبق قانون به عهده سازمان نظام مهندسی معدن است و بخشی از فعالیت ‌های فنی سایر وزارت‌خانه‌ها از جمله وزارت نفت، نیرو و راه و شهرسازی به خدمات فنی مهندسی اعضای ما مربوط می ‌شود که در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که داشته‌ایم بخشی از این موارد را به اعضا ارجاع داده و حوزه کاری سازمان را مقداری گسترش داده‌ایم.
وی با اشاره به این که معتقد هستیم از طریق این تفاهم و اجرایی کردن بندهای آن، به آنچه اعضای ما و سازمان نیاز دارند دست پیدا خواهیم کرد، تصریح کرد: نکته خوبی که در تفاهمنامه وجود دارد و ما مصر به اجرایی شدن آن هستیم اجازه می‌ دهد تا بعد از تایید کمیته مشترک سازمان و بانک بهره برداران بتوانند بعنوان وثیقه از پروانه بهره‌برداری خود برای دریافت تسهیلات بانکی در جهت توسعه فعالیت‌ های خود استفاده کنند.
نبئی ادامه داد: منافع چنین اقدامی هم به بخش معدن هم بانک و هم توسعه اقتصاد کشور خواهد رسید و آماده هستیم تا سایر مفاد تفاهم‌نامه هم در اسرع وقت اجرایی گردد.
بانک تجارت نگاه بلندمدت به سرمایه‌گذاری معدنی داشته باشد
محمدحسین شرافت، معاون فنی سازمان نظام مهندسی معدن با عنوان این که روی دو نکته تاکید دارم، بیان کرد: در بحث کارشناسی لازم است عنوان کنم ما با صندوق بیمه فعالیت‌ های معدنی هم تفاهم‌نامه‌ای جهت کارشناسی پروانه‌های اکتشاف، بهره‌برداری و صنایع معدنی به امضا رسانده‌ایم که قطعا بانک هم از این قابلیت سازمان بهره‌مند خواهد شد.
معاون فنی نظام مهندسی معدن ادامه داد: چشم‌انداز بلندمدتی را هم از بانک تقاضا داریم که در افق بلندمدت زنجیره ارزش‌افزوده‌ای که سازمان از اکتشاف تا فرآوری دارد، نیاز به سرمایه‌گذارانی هست که در زمینه فرآوری سرمایه‌گذاری انجام دهند که اگر بانک تجارت بتواند در کنار آنها قرار بگیرد توان مضاعفی ایجاد خواهد کرد.
وی با تاکید بر این که طرح‌ های تبدیل و فرآوری ماده خام به مواد قابل استفاده خواهد کرد نیاز به پشتیبانی دارد، عنوان داشت: اگر بانک نیم نگاهی به چشم‌انداز بلندمدت خود به سرمایه‌گذارانی که سازمان معرف می ‌گردد.
منبع: روزگار معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مهر ۹۹
841 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0