به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ های مهندسی و ابلاغ آنها در دو هفته آینده به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ های مهندسی و ابلاغ آنها در دو هفته آینده

به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ های مهندسی و ابلاغ آنها در دو هفته آینده

به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ های مهندسی و ابلاغ آنها در دو هفته آینده ، و تعیین تعرفه خدمات مهندسی سال نود و نه، تهران در هفته جاری صورت خواهد گرفت

کد خبر: 990630005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹ - ۱:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ های مهندسی و ابلاغ آنها در دو هفته آینده ، و تعیین تعرفه خدمات مهندسی سال نود و نه، تهران در هفته جاری صورت خواهد گرفت

به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ های مهندسی و ابلاغ آنها در دو هفته آینده

به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ های مهندسی و ابلاغ آنها در دو هفته آینده
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان بیان کرد:
رفع ابهام از گردش مالی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان/به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ های مهندسی و ابلاغ آنها در دو هفته آینده/تعیین تعرفه خدمات مهندسی سال نود و نه، تهران در هفته جاری
عبدی قهرودی، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان از تعیین تعرفه خدمات مهندسی سال نود و نه تهران در هفته جاری خبر داد و برنامه‌ های آن دفتر را برای سال جاری به روزکردن ۵ آیین‌نامه و شیوه‌نامه نظام مهندسی ساختمان و رفع ابهامات در مورد گردش مالی سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان و تشخیص صلاحیت شرکت‌ های حقوقی برشمرد.
وی در مورد برنامه‌های اولویت‌دار آن دفتر تا پایان سال‌جاری از بازنگری آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های مهندسی خبر داد و افزود: همه تلاش دفتر توسعه مهندسی به روز رسانی و تصویب آیین‌نامه‌ ها و شیوه‌نامه‌ های نظام مهندسی ساختمان است. هم‌اکنون ۵ آیین‌نامه و شیوه‌نامه موجود است که از زمان حضور در وزارت خانه تاکنون، پیگیری های لازم برای به روز رسانی این آیین نامه ها و شیوه نامه ها در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوطه را شاملِ آیین‌نامه موضوع ماده بیست و هفت قانون نظام مهندسی، آیین‌نامه مربوط به تشخیص صلاحیت حقوقی اشخاص طراح و ناظر، آیین‌نامه نحوه ارجاع نظارت، آیین‌نامه نحوه پرداخت حق‌الزحمه نظارت، و ماده بیست و نه قانون نظام مهندسی و آیین‌نامه ماده سی و هشت قانون نظام مهندسی در مورد کاردان‌ های فنی برشمرد و از تشکیل کارگروهی برای بررسی و جمع آنها خبر داد و افزود: آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های به روز شده تا ۲ هفته دیگر جمع‌بندی، نهایی و ابلاغ خواهد شد.
عبدی قهرودی، با تاکید بر این مطلب که چنانچه شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های به روز گردید، به شکل کامل تصویب و ابلاغ گردد، پاسخ ابهامات و انتقادات در مورد حق‌الزحمه ناظران، گردش مالی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان، تشخیص صلاحیت شرکت‌ های حقوقی که صوری کاری برخی از آنها انتقاد فراوانی ایجاد کرده است، را می‌ دهد.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: حق الزحمه خدمات مهندسی افزایش یافته که در هر استانی توسط هیات ۴ نفره استانی شامل شهردار، معاون استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان و رییس سازمان نظام مهندسی استان تعیین و اعلام می گردد. طبق ابلاغی که از سوی ستاد وزارت‌خانه و معاونت مسکن و ساختمان به استانها انجام شده، استانها میتوانند در چهارچوب قانونی حق الزحمه خدمات مهندسی را تا بیست و پنج درصد افزایش و یا کاهش دهند.
وی در مورد تعرفه خدمات مهندسی استان تهران از تعیین آن در هفته جاری خبر داد که در نشستی تعیین، تصویب و ابلاغ می‌ گردد.
وی از جمله فعالیت ‌های در دستور کار آن دفتر را راه‌اندازی سامانه ارجاع کار و سامانه سراسری اطلاعات مهندسان کشور عنوان کرد و ادامه داد: مجری سامانه ارجاع کار و اطلاعات مهندسان کشور، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است که طی مکاتبه ای که با آن سازمان داشته ایم پیش بینی میکنیم تا این سامانه با نظارت وزارت راه و شهرسازی مهرماه به بهره برداری برسد.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: موضوع دیگر اتوماسیون کردن رسیدگی به پرونده‌های شکایت نظام مهندسی ساختمان در استان‌ ها و کشور است که بدنبال عملیاتی کردن آن هستیم. با انجام اینکار، همه فرآیند رسیدگی به شکایات مربوط به نظام مهندسی ساختمان به شکل یک‌پارچه پی‌گیری می گردد که بنظر میرسد چنانچه شرایط فراهم باشد عملیاتی کردن این فرآیند شش ماه به طول بی‌انجامد.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ شهریور ۹۹
450 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0