هشتاد و سومین نشست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی یزد، 19 شهریور ماه هشتاد و سومین نشست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی یزد، 19 شهریور ماه

هشتاد و سومین نشست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی یزد، ۱۹ شهریور ماه

هشتاد و سومین نشست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی یزد، 19 شهریور ماه ، برگزار گردید، موضوع ساماندهی دفاتر مهندسی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت

کد خبر: 990622004 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ شهریور ۹۹ - ۸:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هشتاد و سومین نشست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی یزد، ۱۹ شهریور ماه ، برگزار گردید، موضوع ساماندهی دفاتر مهندسی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت

هشتاد و سومین نشست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی یزد، ۱۹ شهریور ماه

هشتاد و سومین نشست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی یزد، 19 شهریور ماه
بیست درصد ظرفیت اضافه برای دفاتر دارای عضو از ۴ رشته
در هشتاد و سومین نشست هیئت مدیره سازمان که ۱۹ شهریور ماه برگزار گردید، موضوع ساماندهی دفاتر مهندسی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در آغاز این نشست، « مهدی سالاری » ریاست سازمان، ضمن تبریک فرارسیدن روز نقشه بردار، خواستار قابلیت سازی بیشتر اعضای این رشته و ایجاد ظرفیتهای جدید برای فعالیت‌ های آنان شد.
سالاری گفت: با وجود اینکه قانون‌گذار بهره برداری از ساختمانهاي فاقد پایان کار را منع کرده، اما متأسفانه بسیاری از مجتمعهای مسکونی که افراد در آنها سکونت دارند، بدون پایان کار و سند تفکیکی هستند.
وی در ادامه اظهارات خود، به نشست هفته گذشته با کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر هم اشاره کرد و افزود: در این نشست، مواردی در مورد حجم بسیار زیاد ساخت و سازهای غیر مجاز، عدم توجه شهرداریها به گزارشات مهندسین، کندی روند فعالیت‌های دبیرخانه تک نقشه‌ای، عدم برقراری ارتباط سامانه ‌های سازمان و شهرداری و غیره مطرح که مقرر گردید برای اتخاذ راه‌کارهای مناسب برای این موارد، نشست های مشترک بیشتری برگزار گردد.
وی، موضوع انتقال واحد آموزش به ساختمان خانه مهندس در خیابان سید گلسرخ را در راستای گسترش فعالیتهای این واحد عنوان کرد و گفت: بمنظور توسعه آموزش ‌های مهارت محور و نیز برگزاری مسابقات و جشنواره‌ های علمی و فناورانه، تأسیس کتابخانه تخصصی و … این ساختمان که به شکل زیبایی مرمت و بازسازی شده در اختیار واحد آموزش قرار گرفت.
در ادامه نشست، با توجه به استعفای ۲ نفر از اعضای کمیسیون تخصصی مکانیک سازمان، هیئت مدیره ضمن تشکر از زحمات محسن رضوانفر و محمد شادمان یزدی و بعد از رأی گیری، محمدرضا سرباغی و سید ابوالقاسم مختاری را بعنوان اعضای جدید این کمیسیون انتخاب کرد.
هم‌چنین به پیشنهاد واحد فنی و مشارکت‌های حرفه‌ای و تأیید هیئت مدیره سازمان مقرر شد از بین سید محمدرضا میر آتشی، سید مهدی حسینی پور، حمید گرجی ممتاز، مهدی شهسواری و مهدی ساکت یزدی در هر بازدید ۲ نفر بعنوان کارشناسان منتخب، نمایندگان سازمان و اداره کل راه و شهرسازی را دربازديد از پروژه‌های دارای سازنده ذیصلاح همراهی کنند.
بخش پایانی نشست هشتاد و سوم هیئت مدیره نیز بطور کامل به موضوع ساماندهی دفاتر مهندسی اختصاص یافت که پس از بحث و بررسی مفصل و از بین پیشنهادات مطرح گردیده، مقرر گردید به دفاتري که دارای عضو از چهار رشته اصلی باشند بیست درصد ظرفیت اضافه تعلق گیرد که این مصوبه پس از تأیید هیئت ۴ نفره استان قابلیت اجرایی می ‌یابد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ شهریور ۹۹
1887 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0