افتتاح نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان اوز بیستم شهریور ماه افتتاح نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان اوز بیستم شهریور ماه

افتتاح نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان اوز بیستم شهریور ماه

افتتاح نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان اوز بیستم شهریور ماه ، با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و هیئت همراه دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان اوز صورت گرفت

کد خبر: 990621001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۱ شهریور ۹۹ - ۹:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افتتاح نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان اوز بیستم شهریور ماه ، با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و هیئت همراه دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان اوز صورت گرفت

  افتتاح نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان اوز بیستم شهریور ماه

افتتاح نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان اوز بیستم شهریور ماه
نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان اوز افتتاح گردید
با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و هیئت همراه دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان اوز امروز بیستم شهریور، افتتاح و محمد رسول رفعتی به عنوان سرپرست معرفی گردید.
سید مرتضی سیف‌زاده رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس در جلسه ای که در سالن امپراطور برگزار شد گفت: سابقه نظام مهندسی در کشور به سال هفتاد چهار بر می گردد که بعد از خرابیهای زلزله رودبار در سال شصت و نه، عزمی جدی دراین مورد گرفته شد و آئین نامه اجرایی آن نیز در سال هفتاد و پنج به تصویب رسد. در حال حاضر پانصد و پنجاه هزار نفر در کشور و سی و پنج هزار نفر د راستان فارس عضو نظام مهندسی هستند.
ایمنی و آسایش از مزایای رعایت مقررات ساختمان است
سیف زاده، ایمنی، آسایش و بهداشت شهروندان را از مزایای مقررات ملی ساختمان دانست و گفت: مهندسین باید صرفه اقتصادی برای مالکین ساختمان را نیز تامین کنند. لزوم همکاری با دفتر نمایندگی اوز از سوی مهندسین و تلاش برای پرچمداری از نهضت صادرات خدمات مهندسی بویژه در کشورهای همسایه را از اقداماتی بر شمرد که میتوان برای آن برنامه ریزی کرد.
وی با تشکر از مهندس رضایی رئیس دفتر نظام مهندس لارستان و مهندس کراماتی شهردار اوز و سایر مهندسین شهر که برای راه اندازی این دفتر همکار ی داشتند، افزود: از سال آینده برنامه رتبه بندی دفاتر نمایندگی در دستور کار قرار می گیرد و اظهار امیدواری کرد دفتر اوز بتواند رتبه خوبی را کسب کند.
تاکید شهردار اوز بر انسجام و به روز کردن اطلاعات
کراماتی شهردار اوز نیز ضمن تاکید بر لزوم انسجام و به روز کردن اطلاعات مهندسین افزود: صد نفر از مهندسین در شهرستان اوز مشغول به کار هستند.
کرامکاتی وضعیت رشته ساختمان را در شهرستان خوب ارزیابی کرد اما ادامه داد: در تاسیسات مشکلاتی داریم که باید آموزشهایی برای استادکارهای تاسیساتی داشته باشیم. شهردار از دلسوزی رئیس سازمان نظام مهندسی استان، فرماندار، شورای شهر و بخشدار مرکزی و مهندس بازرگانی، امینی و نامی که همکاری داشتند، سپاسگزاری کرد.
تخصص و تعهد لازمه هر کار است
شیخ محمد صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز، افتتاح دفتر نمایندگی نظام مهندسی و انتصاب مهندس رفعتی که حافظ کل قرآن است را به فال نیک گرفت و افزود: قرآن بندگی را که از وظایف انسان است، را در رابطه نیک با خدا و خلق خدا می داند. و این رابطه نیک با مداومت که ناظر بر کمیت است و محافظت که ناظر بر کیفیت است بدست می آید.
انصاری، تخصص و تعهد را لازمه هر کاری دانست و گفت: قوی بودن که نشانه تخصص است بر امین بودن که نشانه تعهد است اولویت دارد.
انصاری، در خاتمه با اشاره بر حدیثی از رسول خدا مبنی بر این که خدا دوست دارد وقتی کاری انجام میدهیم به شکل دقیق و کامل انجام دهیم افزود: در تعامل با مردم قبل از هرچیز باید نگاه به خدا و دستوراتش داشته باشیم.
مهرابی، معاون مدیرکل راه و شهرسازی دیگر سخنران آئین بود که دفاتر نظام مهدسی را بازوی تخصصی راه و شهریسازی دانست و افزود: معنای نظارت عالیه آن است که کارها به نحو احسن انجام گیرد.
مهرابی از حمایت از سرمایه گذاران و پیگیری شهرک جدید در اوز نیز خبر داد.
محمد رسول رفعتی سرپرست دفتر نمایندگی نظام مهندسی شهرستان اوز اظهار امیدواری کرد در سایه اجرای آئین نامه های نظام مهندسی و کنترل ساختمان بتوانیم خدمت مناسبی ارائه کنیم.
رفعتی ادامه داد: اوز در حوزه های فرهنگی مانند ترویج کتابخوانی و شهر دوستدار کودک فعال بوده و به افتخاراتی دست یافته و انتظار مردم بالاست و امیدوارم با راهنمایی و حمایت نظام مهندسی استان و همکاری مهندسین شهر بتوان پاسخگوی انتظارات مردم باشیم.
این آئین با اهدای لوح هایی از سوی سازمان نظام مهندسی استان به شهردار، فرماندار اوز، مدیر کل راه و شهرسازی همراه بود و شهردار نیز به پاس همکاری سیف زاده لوح تقدیر به وی اهدا کرد. در خاتمه نیز حکم انتصاب مهندس محمد رسول رفعتی قرائت و به وی تقدیم شد.
علاوه بر رئیس سازمان نظام مهندسی استان، شیخ صالح انصاری، مهندس رضایی رئیس دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی لارستان، آقایاری بخشدار مرکزی، معاون اداره کل راه و شهرسازی لارستان، رئیس و اعضای شورای شهر، رئیس دانشگاه آزاد اوز، جمعی از مهندسین ساکن اوز و شیراز و کارکنان شهرداری در این جلسه حاضر بودند.
شرکت کنندگان سپس با حضور در پاساژ شهرداری واقع در میدان انقلاب دفتر نظام مهندسی شهرستان اوز را افتتاح کردند.
محمد رسول رفعتی از کارشناسان بومی شهرداری اوز است که سابقه ده سال خدمت دارد و علاوه بر سمت خود در شهرداری بعنوان مدیر اجرایی شهر دوستدار کودک، عضو دبیرخانه پایتخت کتاب نیز هست و در تهیه المانهای شهری و… همکاری داشته است.
منبع: اوز امروز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ شهریور ۹۹
404 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0