واگذاری دبیرخانه دائمی کمیته HSE به مازندران توسط وزارت راه و شهرسازی واگذاری دبیرخانه دائمی کمیته HSE به مازندران توسط وزارت راه و شهرسازی

واگذاری دبیرخانه دائمی کمیته HSE به مازندران توسط وزارت راه و شهرسازی

واگذاری دبیرخانه دائمی کمیته HSE به مازندران توسط وزارت راه و شهرسازی ، صورت گرفت. حتی اگر برگزاری این این گردهمایی جان یک انسان را نجات دهد، می تواند باارزش باشد

کد خبر: 990618014 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۹ - ۱۰:۰۸ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، واگذاری دبیرخانه دائمی کمیته HSE به مازندران توسط وزارت راه و شهرسازی ، صورت گرفت. حتی اگر برگزاری این این گردهمایی جان یک انسان را نجات دهد، می تواند باارزش باشد

واگذاری دبیرخانه دائمی کمیته HSE به مازندران توسط وزارت راه و شهرسازی

واگذاری دبیرخانه دائمی کمیته HSE به مازندران توسط وزارت راه و شهرسازی
رییس سازمان نظام مهندسی مازندران بیان کرد: دبیرخانه دائمی کمیته HSE به مازندران واگذار گردید/ رونمایی از شبکه مهندسی مازندران
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران از انتخاب این استان بعنوان دبیرخانه دائمی کمیته HSE توسط وزارت راه و شهرسازی خبر داد.
سیف الله علی نیا در آئین رونمایی و آغاز ثبت نام دومین کنفرانس‌ملی HSE به میزبانی مازندران در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: با توجه به سوابق موثر سازمان مازندران در آموزش مهندسین و استادکاران و کارگران ماهر در عرصه ساخت و ساز، این استان از طرف وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه دائمی کمیته HSE انتخاب گردید.
علی نیا با اشاره به برگزاری موفق نخستین همایش در سال نود و شش، در استان مازندران، برگزاری این گردهمایی را با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی عنوان کرد و گفت: شصت تا هفتاد درصد آمار حوادث ناشی از کار مربوط به بخش کارگری است که آمار بالایی هست، ضمن اینکه این آمار در بخش ساختمان بسیار قابل توجه هست اما خوشبختانه در سال‌های گذشته روند نزولی داشته است.
وی, نجات یک انسان را درآموزه دینی ما‌نجات یک جامعه دانست و ادامه داد: حتی اگر برگزاری این این گردهمایی جان یک انسان را نجات دهد، می تواند باارزش باشد.
عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، اجرایی شدن مبحث دوزادهم مقررات ملی ساختمان را یکی از اهداف این همایش بر شمرد و ادامه داد: ساماندهی پسماندها، نخاله های ساختمانی و ضرورت رعایت موارد بهداشتی در کارگاه های ساختمانی از دیگر اهداف این گردهمایی ملی است.
وی در خاتمه، ضمن تشکر از مدیر کل و همکاران‌ اداره کل راه و شهرسازی و هیات مدیره وشورای سیاست گذاری و کمیته اجرایی وصدا وسیما و اصحاب رسانه از آنها خواست تا با پوشش کامل خبری این همایش به برگزاری هر چه مطلوب تر آن کمک کنند.
در ادامه مدیر کل راه وشهرسازی استان مازندران با اشاره به جایگاه مهم این استان و این که خواستگاه‌ کل کشور است، لزوم اجرای مقررات ملی درهمه ابعاد و بویژه در بخش ایمنی و بهداشت ومحیط زیست را بسیار با اهمیت دانست و گفت: انتخاب مازندران بعنوان دبیر خانه دائمی hse نشان از موفقیت استان در این حوزه دارد.
وی، استفاده ازمصالح نوین و استاندارد با رویکرد حفظ مسائل زیست محیطی را خواستار شدند و در ادامه خانم مهری مسئول کمیته اجرایی گزارشی از فعالیت این کمیته ارائه کردند.
رونمایی از شبکه مهندسی مازندران
خبر دیگر اینکه اعضای هیات مدیره سازمان مازندران در نشست هیات مدیره از شبکه مهندسی مازندران رونمایی کردند.
سیف الله علی نیا رییس سازمان نظام مهندسی مازندران، راه اندازی این مجموعه رسانه ای را یکی از گام‌های بلند سازمان مازندران در راستای شفافیت
، اطلاع رسانی و آموزش دانست و افزود: در این مجموعه علاوه بر تولید محتوای آموزشی مورد نیاز مهندسین، گفت و گوهای صنفی، پاسخ‌گویی آنلاین روسای ادارات و کارشناسان، پرسش و پاسخ اعضای هیات مدیره و ارائه گزارشات هفتگی و ماهانه فعالیتهای سازمان انجام خواهد شد.
وی, ایجاد ارتباط مستقیم میان هیات مدیره با اعضا را از دیگر اهداف شبکه مهندسی مازندران بر شمرد و گفت: پویایی هر مجموعه جز با همفکری و استفاده از خرد جمعی میسر نبوده و این مجموعه خبری تلاشی از سوی سازمان نظام مازندران برای برقراری ارتباط دوسویه با اعضاست تا علاوه بر تلاش برای رفع معضلات و مشکلات احتمالی مهندسین، ارتباطات دائمی موثر میان اعضا با هیات مدیره برقرار گردد.
عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در خاتمه، زحمات مجموعه روابط عمومی و مشاور رسانه ای‌ سازمان در راستای گسترش فعالیت‌های خبری را فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی اقدامات سازمان برای اعضا و عموم مردم دانست.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ شهریور ۹۹
523 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0