نظام پارلمانی عاملی جهت حل مشکلات موجود و تقویت نقاط ضعف تا پنجاه درصد نظام پارلمانی عاملی جهت حل مشکلات موجود و تقویت نقاط ضعف تا پنجاه درصد

نظام پارلمانی عاملی جهت حل مشکلات موجود و تقویت نقاط ضعف تا پنجاه درصد

نظام پارلمانی عاملی جهت حل مشکلات موجود و تقویت نقاط ضعف تا پنجاه درصد ، است. از این رو باید به سمت جریان ‌های سیاسی شناسنامه‌دار و تشکیل احزاب بزرگ گام برداریم

کد خبر: 990613009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ شهریور ۹۹ - ۱۱:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نظام پارلمانی عاملی جهت حل مشکلات موجود و تقویت نقاط ضعف تا پنجاه درصد ، است. از این رو باید به سمت جریان ‌های سیاسی شناسنامه‌دار و تشکیل احزاب بزرگ گام برداریم

نظام پارلمانی عاملی جهت حل مشکلات موجود و تقویت نقاط ضعف تا پنجاه درصد

نظام پارلمانی عاملی جهت حل مشکلات موجود و تقویت نقاط ضعف تا پنجاه درصد

نظام پارلمانی می ‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند/ توسعه افقی در شرایط فعلی به هیچ عنوان قابل اجرا نیست

نماینده مردم بستان‌آباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران بیان کرد: نظام پارلمانی می ‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل و نقاط ضعف را تا پنجاه درصد تقویت کند، از این رو باید به سمت جریان ‌های سیاسی شناسنامه‌دار و تشکیل احزاب بزرگ گام برداریم.

غلام‌رضا نوری در نشست مشترک شورا و کمیته ‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: امام راحل، مقام معظم رهبری و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها بر اهمیت و جایگاه ویژه کشاورزی در راستای قطع وابستگی غذایی از بیگانگان تاکید کرده و قاطعانه خواستار تامین امنیت غذایی و خوداتکایی کشور به محصولات کشاورزی شده‌اند.

نوری افزود: متاسفانه در اجرا، بخش کشاورزی مورد بی‌مهری قرار گرفته و کارهای زیادی در این زمینه بلاتکلیف مانده است، امنیت غذایی با توجه به افزایش جمعیت و محدود بودن منابع از جمله آب و خاک یک امر مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: افزایش سطح زیرکشت و توسعه افقی در شرایط فعلی به هیچ ‌عنوان قابل اجرا نیست، بخش کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی به‌ عنوان بازوی علمی و فنی بخش کشاورزی، حلقه اتصال تحقیقات، شرکت‌ های دانش بنیان و انتقال یافته‌های نوین کشاورزی به کشاورزان و بهره ‌برداران کشاورزی استان است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اجرای قانون حفظ کاربری زمین‌ های کشاورزی، متذکر شد: اراضی کشاورزی محدود و کم است، از این رو حفظ و حراست از زمینهای زراعی و باغی یک ضرورت است و سازمان جهادکشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان‌شرقی و سایر بخش ‌ها همه باید یک صدا و هماهنگ مدافع حفاظت از اراضی زراعی و باغی باشند.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که باید در هر زمان و هر مکان برای انجام پروژه‌های بزرگ کشاورزی تلاش کنیم، تصریح کرد: پروژه‌های کلان کشاورزی از نظر اقتصاد کشاورزی هر چه قدر بزرگ‌تر و وسیع‌ تر باشند، قطعاً مقرون به صرفه بوده و اقتصادی ‌تر هستند باید به سمت اجرا و عملیاتی نمودن طرح‌ های بزرگ زراعی باغی بخش کشاورزی استان حرکت کرده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در این مورد، جذب و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی گفت: در دهه چهل پروژه های بزرگ کشاورزی، تجمیع اراضی زراعی و کشاورزی گسترده به حالت کشت و صنعت جزو اولویتهای اصلی کشاورزی کشور بود اما متاسفانه در سال ‌های اخیر این امر به دلایل مختلف مورد بی ‌توجهی قرار گرفته است.

نوری با عنوان این موضوع که قانون ارث و موازین اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی محترم شمرده شده است، عنوان کرد: قانون ارث و موازین شرع مقدس به هیچ عنوان مانعی در برابر یک‌پارچه سازی اراضی کشاورزی نیست، با تشکیل شرکت‌های تعاونی و سهامی هر یک از وراث میتوانند ضمن جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی نسبت به سهم خود از منافع مشترک آن برخوردار گردند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران افزود: برای مطالعات تطبیقی، مراودات بین المللی و بیمه محصولات کشاورزی قواعد کلی در مجلس شورای اسلامی وضع شده است، در حال حاضر در اجرای بسیاری از قوانین با مسائل و مشکلات مختلفی روبرو هستیم بعنوان مثال برای اجرای قانون افزایش بهره وری نیاز به چندین آئین نامه و شیوه نامه است که بیش از نیمی از آنها نگارش و گرداوری نشده‌اند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در ارتباط با آمایش سرزمینی، عنوان کرد: این مبحث موضوع مهم و حائز اهمیتی است، آمایش سرزمینی تنها به بخش کشاورزی و حوزه های تخصصی مربوط نمیشود ساختار سیاسی کشور طوری ترسیم شده است که کسی به تنهایی نمی تواند از عهده انجام این کار برآید و نیاز به دیدگاههای وسیع و گسترده دارد تا نتایج آن در درازمدت حاصل گردد.

وی خاطر نشان کرد: نظام پارلمانی می تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل و نقاط ضعف را تا پنجاه درصد تقویت کند از این رو باید به سمت جریانهای سیاسی شناسنامه دار و تشکیل احزاب بزرگ گام برداریم.

نماینده مردم بستان آباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران در مورد بازنگری قوانین نظام مهندسی کشاورزی، یاد آور شد: قانون نظام مهندسی باید الزام آور و محکم باشد، قوانین قبلی تنها توصیه ای بوده و ضمانت اجرایی قاطعی نداشتند، در تلاش هستیم تا در مجلس شورای اسلامی قوانین بصورت الزام آور و تضمین شده تدوین و به تصویب برسند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ شهریور ۹۹
1214 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0