سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی بنیاد برکت در حوزه معادن سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی بنیاد برکت در حوزه معادن سیستان و بلوچستان

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی بنیاد برکت در حوزه معادن سیستان و بلوچستان

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی بنیاد برکت در حوزه معادن سیستان و بلوچستان ، صورت گرفت. سیستان و بلوچستان کلکسیونی از معادن بوده اما تا کنون بخوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است

کد خبر: 990613003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ شهریور ۹۹ - ۸:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی بنیاد برکت در حوزه معادن سیستان و بلوچستان ، صورت گرفت. سیستان و بلوچستان کلکسیونی از معادن بوده اما تا کنون بخوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی بنیاد برکت در حوزه معادن سیستان و بلوچستان

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی بنیاد برکت در حوزه معادن سیستان و بلوچستان

بنیاد برکت دو هزار میلیارد تومان در حوزه معادن سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری می ‌کند

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: بنیاد برکت طبق امضای تفاهم‌نامه دوجانبه با استانداری دو هزار میلیارد تومان در بخش معادن این استان سرمایه‌گذاری می‌ کند بنابراین هر چه سریع‌تر مقدمات این کار توسط دستگاه‌های اجرایی فراهم گردد.

احمدعلی موهبتی در جلسه با رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، تصریح کرد: سیستان و بلوچستان کلکسیونی از معادن بوده اما تا کنون بخوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

موهبتی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای مزیت ‌های بسیار مهم شامل تجارت، ترانزیت و معادن بسیار غنی است که بهره‌گیر ی از این ظرفیت ‌ها توسعه استان را شتاب می ‌بخشد.

وی افزود: در سند آمایش سرزمین به بخش ترانزیت و معادن توجه ویژه‌ای شده زیرا این دو بخش گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور در شرایط فعلی است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مطالعات اکتشافی بر روی هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع از وسعت سیستان و بلوچستان انجام شده که بهره‌برداری از بخشی از این اکتشافات معدنی هم‌اینک در حال انجام است.

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در سی و پنج پهنه معدنی سیستان و بلوچستان انجام شده و در سایر پهنه‌ها نیز کارهایی در حال انجام است.

موهبتی افزود: با وجود این که نفت تحریم شده و مشکلاتی را نیز برای کشور ایجاد کرده ولی می ‌توان از این فرصت برای بهره‌مندی از ظرفیت‌ های معدنی همچون مس استفاده کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که مس و بسیاری از مشتقات معدنی تحریم نبوده براحتی می ‌توان در این بخش‌ ها با استفاده از ظرفیت دولت و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معادن سیستان و بلوچستان اگر فعال گردد در طولانی مدت تمام زیرساخت‌های این استان را متحول می‌ کند بنابراین باید از این فرصت بی نظیر برای توسعه این نقطه از ایران اسلامی بهره برد.

وی گفت: متاسفانه تنگ نظری های برخی از افراد و دستگاه‌ ها در استعلامات، سرمایه گذاران را سرگردان می ‌کنند و باید این رویه تغییر پیدا کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تسهیل‌گری در امور نقش بسیار مهمی در توسعه سیستان و بلوچستان و پیشبرد اهداف دارد بنابراین باید بروکراسیهای اداری حذف گردد تا بتوان براحتی یک سرمایه گذار را جذب کرد.

موهبتی عنوان کرد: بروکراسیهای اداری در بخش معدن باید هر چه سریع‌تر حذف گردد تا بتوان در کمترین زمان سرمایه گذار را جذب کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت‌ های زیادی برای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که به هر میزان سرمایه گذار باشد ما ظرفیت داریم.

وی افزود: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌ های بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذار خارجی دارد که باید شرایط حضور آنان را در این استان تسهیل کرد.

سرمایه‌گذاران خارجی تمایل سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان را دارند

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز بیان کرد: سرمایه گذاران خارجی با توجه ظرفیت ‌های سیستان و بلوچستان در بخش معدن تمایل بسیار زیادی برای سرمایه ‌گذاری در این استان دارند.

تقی نبئی گفت: ظرفیت‌ های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان به ویژه در بخش معدن باید برای سرمایه‌گذاران معرفی گردد زیرا این کار علاوه بر حضور آنان سبب توسعه و ایجاد اشتغال در این استان می ‌شود.

نبئی عنوان کرد: از تمام ظرفیت ‌های سازمان نظام مهندسی معدن برای شناسایی ظرفیت ‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان به ویژه در بخش معدن استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: فرصت‌ های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان با همکاری ایمیدرو در حال انجام است که در مراحل پایانی آن قرار داریم و به زودی اعلام می‌ گردد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران افزود: پس از انجام مطالعات فرصت‌ های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان حداقل ۸ فرصت سرمایه گذاری در این استان را به ایمیدرو پیشنهاد خواهیم داد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: سازمان نظام مهندسی ایران دارای سی و یک سازمان در سراسر کشور و چهل و یک هزار عضو حقیقی و دو هزار عضو حقوقی دارد که این سازمان ظرفیت فنی و مهندسی بسیار خوبی برای شناسایی معادن است.

نبئی ادامه داد: پارسال بخش شناسایی فرصت‌ های سرمایه گذاری در این سازمان فعال شده و هم‌اینک این آمادگی وجود دارد که معادن تمام استان‌ ها را شناسایی کند.

وی عنوان کرد: پس از شناسایی ظرفیت‌ ها و فرصت‌ های سرمایه گذاری در استان‌ها آن ها را به سرمایه گذاران خارجی و داخلی معرفی می‌کنیم.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار داشت: هم‌اینک در حال جمع آوری بسته‌ای از فرصت ‌های سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان هستیم تا به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت ‌های سرمایه گذاری بسیار زیادی از جمله متصل بودن به آبهادی آزاد، مرز مشترک خاکی با دو کشور، منطقه آزاد چابهار، تنوع زمین شناسی و معادن بسیار غنی دارد.

نگاه به صنایع معدنی از راهبردهای سیستان و بلوچستان است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: نگاه به صنایع معدنی و فرآوری جزء راهبردهای این استان در جهت «رونق تولید»است.

داود شهرکی با اشاره به انعقاد تفاهم ‌نامه همکاری بین بنیاد برکت و استانداری سیستان و بلوچستان مبنی بر اجرای طرح ‌های اقتصادی زیربنایی به ویژه در حوزه معدن با هدف ایجاد اشتغال پایدار در این استان، گفت: در این تفاهم‌نامه مشارکت و سرمایه گذاری در اکتشاف استخراج و فرآوری معادن و محدوده‌ های معدنی مس و سنگ آهن دارای پتانسیل موادمعدنی با اعتبار بالغ بر بیست هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۴ هزار نفر در سطح استان یکی از مفاد آن بوده که برنامه‌ریزی شده تا به سرعت عملیاتی گردد.

شهرکی ادامه داد: ذخیره فعلی مواد معدنی کشف شده در سیستان و بلوچستان بیش‌از یک میلیارد و صد میلیون تن بوده که از این میزان هفتصد و شصت و سه میلیون تن در حال بهره برداری و بقیه آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

وی به پروژه‌های شناسایی و پی‌جویی پهنه ‌های اکتشافی اشاره کرد و افزود: پهنه املاح تبخیری چابهار، کنارک و پهنه ی فنوج – اسپکه بصورت کامل پایان یافته و در مرحله درج محدوده‌ های امید بخش در سامانه کاداستر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پهنه‌های اسکل آباد، دلگان، ایرانشهر و منطقه سیستان از شصت تا هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله ارائه گزارش پایانی است و سرمایه‌گذاری در این پهنه‌ها هم‌اینک بیش‌از سی و دو میلیارد ریال با اشتغالزایی صد و چهل و پنج نفر است.

وی تصریح کرد: شش پروژه اکتشافی در سیستان و بلوچستان با سرمایه گذاری سیصد و سی میلیارد ریالی و اشتغال صد و هفتاد و پنج نفر با پیشرفت فیزیکی از پنجاه تا نود و پنج درصد نیز در استان در حال اجراست که این پروژه‌ها در زمینه مس، طلا، پلی متال و منیزیت  است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال نود و هشت تعداد بیست واحد معدنی با سرمایه گذاری صد و چهل و نه میلیارد ریال و اشتغال‌زایی دویست و هشت نفر احیا و برنامه‌ریزی در سال نود و نه، جهت بازگشت حداقل ده واحد معدنی غیرفعال به چرخه تولید انجام شده است.

شهرکی عنوان کرد: هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن برای شرکت ‌ها وجود ندارد و طبق فرصت‌ های سرمایه‌گذاری در این بخش در زمینه ‌های کنسانتره آهن، آنیتیموآن، فروکروم، پرعیارسازی تیتانیوم، فرومنگنز و مس، شمش طلا، آجر نسوز و سایر مواد معدنی آمادگی کامل داریم که به دور از بروکراسی‌ ها و طبق قوانین و مقررات در جهت ایجاد و فرآوری تسریع کنیم.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ شهریور ۹۹
523 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0