شهرفروشی در کشور و استان مازندران تا زمان عدم اجرای ماده صد شهرفروشی در کشور و استان مازندران تا زمان عدم اجرای ماده صد

شهرفروشی در کشور و استان مازندران تا زمان عدم اجرای ماده صد

شهرفروشی در کشور و استان مازندران تا زمان عدم اجرای ماده صد ، ادامه دارد. در این زمینه هیچ قصوری متوجه نظام مهندسی نیست زیرا هیچ ابزاری نداریم تا از این شهرفروشی جلوگیری کنیم

کد خبر: 990613001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ شهریور ۹۹ - ۸:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شهرفروشی در کشور و استان مازندران تا زمان عدم اجرای ماده صد ، ادامه دارد. در این زمینه هیچ قصوری متوجه نظام مهندسی نیست زیرا هیچ ابزاری نداریم تا از این شهرفروشی جلوگیری کنیم

شهرفروشی در کشور و استان مازندران تا زمان عدم اجرای ماده صد

شهرفروشی در کشور و استان مازندران تا زمان عدم اجرای ماده صد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

شهرفروشی در مازندران رواج دارد/ برگزاری همایش ملی HSE

سیف الله علی نیا عنوان کرد: تا زمانیکه داستان ماده صد حل نگردد، شهرفروشی در کشور و استان ادامه دارد.

وی با اشاره به این که تازمانیکه داستان ماده صد حل نگردد، شهرفروشی در کشور و مازندران رخ می ‌دهد، گفت: در این زمینه هیچ قصوری متوجه نظام مهندسی نیست زیرا هیچ ابزاری نداریم تا از این شهرفروشی جلوگیری کنیم.

علی نیا ادامه داد: تازمانیکه قانون اصلاح نگردد هر روز وضعیت شهر فروشی بدتر از گذشته می ‌شود زیرا شهرداری ‌ها درآمد پایداری ندارند و مجبور هستند به شهرفروشی و تراکم فروشی بپردازند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، شمار اعضای نظام مهندسی ساختمان استان را سی و هشت هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد پانزده هزار نفر دارای پروانه اشتغال هستند و سالانه ۵.۵ میلیون پروانه از کانال نظام مهندسی و حدود ۱.۵ فقره پروانه نیز از کانال‌ های خارج از نظام مهندسی و کمیسیون ‌های مختلف صادر می ‌گردد.

وی با بیان این که اعضای نظام مهندسی در ۷ رشته فعالیت می ‌کنند، گفت: بسیاری از کارهای حاکمیتی و نظارتی در سال‌های اخیر به نظام مهندسی واگذار شده است.

علی نیا با اشاره به میزبانی استان از دومین همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت ساختمان، تصریح کرد: این گردهمایی بصورت مجازی بیست و سوم مهرماه در استان برگزار می‌ گردد.

وی بیان این که شصت تا هفتاد درصد حوادث کار مربوط به بخش کارگری است، پرداختن به موضوع ایمنی در کارگاه‌ها را امری مهم و ضروری دانست و افزود: بحث ایمنی و حفاظت کارگاه در قوانین و مقررات مورد توجه قرار گرفته است و اجرایی کردن مبحث دوازدهم از جمله اهداف برگزاری همایش است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، به تفاهم‌نامه منعقد گردیده با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و اضافه کرد و افزود: امیدوار هستم شاهد آموزش و بکارگیری مهندسان در امور مربوط به بهداشتی، ایمنی و محیط زیست در صنعت ساختمان باشیم.

علی نیا، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی و بهداشت را از جمله مسائل و دغدغه‌ ها برشمرد و خواستار ساماندهی این وضعیت گردید.

سودابه مهری، عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در استان، گفت: این همایش بیست و سوم مهرماه در سه بخش استان برگزار می‌ گردد.

مهری با اظهار این که فرایند اطلاع رسانی در مورد همایش از روز شنبه شروع می ‌گردد، گفت: امیدوار هستیم این همایش بستری برای برگزاری کنفرانس‌ های مرتبط در این بخش باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به شکل گیری دبیرخانه همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست عنوان کرد: مازندران به علت مواهب طبیعی همواره مورد توجه مردم ایران بوده و عملکرد آن در تمام حوزه‌ها از جمله مقررات ملی، مورد توجه است.

محمد نظری گفت: در حال حاضر مازندران در تمام ایام سال مرکز سیر و سیاحت مردم ایران محسوب می گردد و امیدوار هستیم نگاه ملی ایجاد گردد و با تزریق منابع ملی، کمبودها را حل کنیم.

نظری، زباله و نخاله را از مشکلات استان مازندران یاد کرد و افزود: نخاله محصول صنعت ساختمان است و اکنون این نخاله ‌ها در دل طبیعت رها می‌ گردد و باید فکری اساسی برای آن پیش بینی کنیم.

نظری با بیان این که سیاست براین است که صنعت ساختمان به صنعت سبز پیش رود، گفت: خوشبختانه گام ‌های خوبی در این زمینه برداشته شد.

منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ شهریور ۹۹
503 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0