به زودی راه اندازی چندین سامانه در جهت شفافیت مسائل مهندسی کشور به زودی راه اندازی چندین سامانه در جهت شفافیت مسائل مهندسی کشور

به زودی راه اندازی چندین سامانه در جهت شفافیت مسائل مهندسی کشور

به زودی راه اندازی چندین سامانه در جهت شفافیت مسائل مهندسی کشور ، صورت می گیرد. از هیچ تخلفی در حوزه نظام مهندسی اغماض نمی کنیم

کد خبر: 990612003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۹ - ۸:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، به زودی راه اندازی چندین سامانه در جهت شفافیت مسائل مهندسی کشور ، صورت می گیرد. از هیچ تخلفی در حوزه نظام مهندسی اغماض نمی کنیم

به زودی راه اندازی چندین سامانه در جهت شفافیت مسائل مهندسی کشور

به زودی راه اندازی چندین سامانه در جهت شفافیت مسائل مهندسی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به زودی چندین سامانه در جهت شفافیت مسائل مهندسی، راه اندازی می گردد.

از هیچ تخلفی در حوزه نظام مهندسی اغماض نمیکنیم/راه اندازی سامانه ای در جهت شفافیت مسائل مهندسی کشور

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با عنوان این که با توجه به این که برنامه های وزارت راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی به دقت در حال اجرایی شدن است، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در حال ارزیابی آیین نامه ها و دستورالعملهای مختلف قانونی است.

محمودزاده ادامه داد: اصلاحیه شیوه نامه ها و بخشنامه های مختلف در حوزه های مهندسی ابلاغ شده و همه این اقدامات باعث بهبود شرایط فعلی در این زمینه خواهد شد.

وی با عنوان این که چندین سامانه به زودی در جهت شفافیت مسائل مهندسی و هم‌چنین مسائلی که مورد اعتراض متقاضیان است راه اندازی می گردد، افزود: مسائل خلاف قانون در حوزه های مختلف نظام مهندسی در مقیاس کلی بسیار کم‌تر از سایر بخش‌ ها است.

از هیچ تخلفی در حوزه نظام مهندسی اغماض نمی‌کنیم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: من نمی ‌خواهم بگویم که هیچ تخلفی بویژه در حوزه امضا فروشی وجود ندارد ولی در مقایسه با سایر بخش‌ ها این تخلفات بسیار کمتر است و این تخلفات هم توسط شورای مرکزی نظام مهندسی پی‌گیری می‌گردد.

وی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی کشور بعنوان بزرگ‌ترین و تخصصی ترین بخش مهندسی کشور با پانصد و پنجاه هزار عضو در مقایسه با سایر بخشها از تخلفات کمتری برخوردار است، گفت: تخلفات کوچک ممکن است به همان نسبت کلی مهم باشد اما در بسیاری از بخشها توانسته ایم موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به این که در سازمان نظام مهندسی کشور ممکن است تخلفاتی وجود داشته باشد که وزارت راه و شهرسازی بصورت مشترک با بکارگیری گروه‌ هایی که تشکیل داده است بصورت مرتب و روزانه این موضوعات و مسائل را پی‌گیری می ‌کند، گفت: معاونت مسکن و ساختمان، نظارت مستمری بر عملکرد سازمان نظام مهندسی دارد و وزارت راه و شهرسازی هم با توجه به جایگاه و حیثیت مهندسی این موضوعات را پی‌گیری می ‌کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی کشور یکی از بهترین ارگان ‌هایی است که سعی دارد از لحاظ کیفیت، تعهد، حرفه و هویت شهروندی تمامی مسائل مرتبط با بخشهای مهندسی را بررسی کند و در هیچ کدام از آنها اغماضی صورت نمی‌ گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: تخلف در حوزه مهندسی بعنوان یک معضل همه گیر ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند اما همه این اقدامات بصورت کامل و مستمر پی‌گیری می گردد.

وی در خاتمه بیان داشت: تلاش حداکثری بر آن است که شفافیت و سلامت در حوزه های مهندسی وجود داشته باشد و البته امیدوار هستیم با ایجاد سیستم ‌های هوشمند بتوانیم به این موضوعات رسیدگی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ شهریور ۹۹
484 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0