تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه زودتر پهنه‌های معدنی استان کرمانشاه تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه زودتر پهنه‌های معدنی استان کرمانشاه

تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه زودتر پهنه‌های معدنی استان کرمانشاه

تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه زودتر پهنه‌های معدنی استان کرمانشاه ، از طرف عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه صورت گرفت

کد خبر: 990611005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹ - ۸:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه زودتر پهنه‌های معدنی استان کرمانشاه ، از طرف عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه صورت گرفت

تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه زودتر پهنه‌های معدنی استان کرمانشاه

تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه زودتر پهنه‌های معدنی استان کرمانشاه

عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه بیان کرد:
خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر پهنه‌های معدنی کرمانشاه هستیم
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه زودتر پهنه‌های معدنی استان، عنوان کرد: مزایده پهنه‌های معدنی استان بعید است امسال هم برگزار گردد.
مرتضی عزیزی، با اشاره به شروع عملیات اکتشاف در پنج پهنه معدنی استان از حدود سال نود و چهار، گفت: از آن زمان تاکنون عملا پهنه‌های معدنی استان بلوکه شد و امکان واگذاری آن به سرمایه‌گذاران و انجام فعالیت‌ های معدنی وجود نداشت.
عزیزی تصریح کرد: اگرچه با پایان مطالعات اکتشافی، آزادسازی پهنه‌های معدنی استان انجام گردید، اما هنوز مزایده پهنه‌ها صورت نگرفته است.
وی با عنوان این که برپایی مزایده‌ شرایط و قوانین خاص خود را دارد و احتمالا با دردسرهایی همراه است، اظهار داشت: شاید همین موضوع سبب شده تاکنون مزایده پهنه‌های معدنی در کرمانشاه انجام نگردد.
رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه افزود: قطعا برخی از این پهنه ‌های معدنی درگیری مشکلاتی مانند معارضین بومی و یا معارضین دستگاه ‌ها مانند محیط زیست یا منابع طبیعی هستند که قبل از برگزای مزایده این مشکلات باید حل گردد که تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است. هم‌چنین باید اطلاعات دقیق‌تری در مورد وضعیت معادن در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
عزیزی ادامه داد: از طرف دیگر در ۵ پهنه معدنی استان، محدوده‌های امیدبخشی شناسایی شده که طبق قانون، گروهی که اکتشاف را انجام داده اند ( ایمیدرو و شرکت‌هایی که با آن همکاری می ‌کردند) می ‌توانند تعدادی از محدوده‌های امید بخش را بردارند. از همین رو از حدود ده محدوده امید بخش شناسایی شده، ۳ محدوده که میزان ذخایر بهتری داشته در اختیار آنها قرار گرفته و آنچه که باقی مانده ممکن است ذخایر کم تری برای جذب سرمایه‌گذاران داشته باشد.
وی خاطر نشان ساخت: مشابه این شرایط و عدم برگزاری مزایده‌ برای معادنی که چند سال است متروکه مانده نیز وجود دارد.
به گفته عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه، مجموعه این عوامل رونق سرمایه‌گذاری در معادن استان کرمانشاه را با وجود همه مزیت ‌هایی که در این بخش وجود دارد به تاخیر انداخته و باعث شده نتوانیم آن طور که باید از ظرفیت معادن استان در جهت رونق تولید و اشتغالزایی استفاده کنیم.
عزیزی افزود: این در حالی است که برای سرمایه‌گذاری در معادن استان متقاضیانی داریم که اگر حمایت شوند می ‌توانند ظرفیت عظیمی که در این بخش داریم را شکوفا کنند.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه، خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر این وضعیت شد و گفت: شورای عالی معادن استان باید به این ماجرا ورود کرده و وضعیت پهنه‌های معدنی و معادن استان را تعیین تکلیف کند.

منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ شهریور ۹۹
576 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0