دیدار هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با مدیرکل امور مالیاتی استان دیدار هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با مدیرکل امور مالیاتی استان

دیدار هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با مدیرکل امور مالیاتی استان

دیدار هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با مدیرکل امور مالیاتی استان ، صورت گرفت. در این دیدار بر همراهی اداره کل امورمالیاتی با مهندسان تاکید شد

کد خبر: 990511009 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ مرداد ۹۹ - ۵:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با مدیرکل امور مالیاتی استان ، صورت گرفت. در این دیدار بر همراهی اداره کل امورمالیاتی با مهندسان تاکید شد

دیدار هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با مدیرکل امور مالیاتی استان

دیدار هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با مدیرکل امور مالیاتی استان

در دیدار هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با مدیرکل امور مالیاتی استان مقرر گردید
تعامل با مهندسان در ارایه اظهارنامه‌های مالیاتی
رئیس و اعضای هیأت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در دیدار با مدیرکل امورمالیاتی قزوین، مهم‌ترین دغدغه‌های مهندسان را در زمینه ارایه اظهارنامه‌ های مالیاتی بیان کردند و خواستار رفع این چالش شدند.
در این دیدار با تاکید بر همراهی اداره کل امورمالیاتی با مهندسان، بیان داشت: اکنون که درشرایط تحریم قرارگرفته‌ایم، رونق صنعت ساختمان می ‌تواند در تقویت اقتصاد ملی اثربخش باشد؛ در این راستا نیز توجه به مهندسان ضرورت دارد، اما آنها در حوزه دارایی و مالیات با چالش‌ های زیادی مواجه هستند.
سیدکاظم مجابی با اشاره به نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین در اجرای پروژه مسکن مهر اظهار داشت: این سازمان در یک پروسه زمانی در اجرای مسکن مهر نقش مهمی ایفا کرد تا این پروژه به سرانجام برسد، نظام مهندسی ساختمان قزوین نیز در مقایسه با استان ‌های دیگر در آن پروژه نقش پررنگتری داشت تا آنجایی که از طرف وزارت راه و شهرسازی مورد تقدیر قرار گرفت و چندین مرتبه استان برتر شد.
وی ادامه داد: در زمان اجرای پروژه مسکن مهر که یک پروژه ملی است، اعلام شد به سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسان عضو آن مالیات و مالیات بر ارزش افزوده تعلق نمی ‌گیرد؛ اما از ابتدای سال گذشته از مهندسان پرداخت مالیاتی مطالبه میشود که این موضوع مهندسان را با مشکل مواجه کرده است که امیدوار هستیم با حمایت دستگاه‌ های ذی‌ربط برای حل این چالش اقداماتی صورت گیرد.
این مسئول با تاکید بر لزوم همراهی اداره کل امور مالیاتی با مهندسان در ارایه اظهارنامه‌های مالیاتی گفت: در حوزه طراحی و نظارت، تعرفه‌ها بصورت کشوری و براساس قانون تعریف و ابلاغ می ‌گردد، ما نیز تلاش کرده‌ایم با توجه به سابقه سازمان نظام مهندسی در حوزه طراحی و نظارت، ظرفیت‌ ها را به سازمان اقتصاد و دارایی اعلام کنیم تا طبق آن نسبت به ارایه اظهارنامه‌‌ها اقدام گردد، تا کنون هم روند خوبی در این زمینه شاهد بوده‌ایم.
وی ادامه داد: با توجه به این که موضوع ارایه اظهارنامه بطور مجدد مطرح شده است، انتظار می ‌رود در حوزه‌ های طراحی و نظارت که تعرفه‌های مصوب دارد با مهندسان حوزه ساختمان همکاری‌ هایی به عمل آید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، با اشاره به مشکلات مجریان در حوزه مالیات گفت: با توجه به این که برای مجریان تعرفه مصوب وجود ندارد و آنها طبق نوع قرارداد و توافق با کارفرما فعالیت می ‌کنند از این‌رو قوانین مالیاتی موجود، مهندسان را با مشکل مواجه کرده است و انتظار می‌ رود در این‌ مورد، تدابیری اندیشیده شود.
مجابی، هم‌چنین با اشاره به همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان با دستگاه‌ های حمایتی، افزود: این سازمان در راستای رسالت اجتماعی خود برای پروژه‌های دستگاه‌ های بهزیستی و کمیته امداد، تخفیف ‌هایی لحاظ می ‌کند، انتظار می‌ رود در زمینه پرداخت مالیات در این پروژه‌ها نیز با مهندسان همکاری‌ هایی صورت گیرد.
مؤدیان مالیاتی نظام مهندسی ساختمان برای  ما حایز اهمیت هستند
مدیرکل امورمالیاتی استان نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی این دستگاه با مهندسان حوزه ساخت و ساز در پرداخت‌ های مالیاتی، گفت: رویکرد ما ایجاد تعامل و همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان است، چرا که در این سازمان با افراد متخصص مواجه هستیم بنابراین همکاری برای حل مشکلات آنها را از وظایف خود می‌ دانیم.
سعید حوائج گفت: برای حل مشکلات مهندسان در حوزه مالیات باید نشستی با موضوع بررسی اظهارنامه‌ها تشکیل شود تا در مورد مباحث مالیاتی سال گذشته بررسی ‌هایی صورت گیرد تا با ایجاد راه‌کارهای تخصصی، ابهام‌ های موجود برطرف گردد.
حوائج گفت: اداره کل امورمالیاتی استان در ۲ زمینه می ‌تواند با سازمان نظام مهندسی ساختمان توافق ‌هایی داشته باشد؛ یکی اینکه طبق ماده نود و هفت از این پس نظام نامه‌های مالیاتی بگونه‌ا‌‌ی تنظیم شود که بتوان موارد ابراز شده را با بانک‌های اطلاعاتی موجود تطبیق داد.
وی، یکی دیگر از روش‌ های همراهی با مهندسان را توجه به تبصره ماده صد قانون مالیاتی برشمرد و گفت: در تبصره ماده صد نیز با اختیارهای گسترده‌ مالیاتی مواجه هستیم که یکی از آنها مالیات مقطوع و بدون اظهارنامه است؛ در این ماده تمامی اعضاء سازمان می‌ توانند با توافقاتی مالیات مقطوع پرداخت کنند در این صورت نیازی به اظهارنامه نیست.
وی در ادامه اظهاراتش با تاکید بر این که سیاست سازمان امور مالیاتی قزوین برمبنای توافق و تفاهم با مؤدیان است، بیان کرد: در حوزه اخذ مالیات درحال گذار از مرحله سنتی به مالیات‌ستانی هوشمند هستیم از این‌رو همه تلاش ما این است که با همه گروه ‌های اجتماعی تعامل داشته باشیم، البته با توجه به ظرفیت ‌های تخصصی که در سازمان نظام مهندسی ساختمان وجود دارد در راستای رفع مشکلات موجود به این سازمان نیز نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت.
این مسئول، با تاکید بر این که مؤدیان مالیاتی در نظام مهندسی ساختمان برای ما حایز اهمیت هستند، اظهار داشت: با اجرای تبصره ماده صد قرار است برای دوره عملکرد سال گذشته دیگر ضریب علی‌الرأس اجرا نگردد و اتکاء بر مؤدی محوری باشد. بر این اساس افراد باید اطلاعات خود را ارایه دهند تا مأموران مالیاتی بتوانند طبق آن تصمیم بگیرند؛ چنان‌چه اظهارات مطابق با قوانین باشد به توافق می‌ رسیم.
در ادامه این جلسه، عباس وثیق نیا نائب رئیس سازمان، پرویز حسینی، کامران زندی و علی ارباب از اعضای هیأت مدیره سازمان دیدگاه ‌ها و مطالبات خود را در زمینه نظارت ‌های مالیاتی در بخش نظارت، طراحی و مجریان بیان کردند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۹
398 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0