توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان با پارک علم و فناوری یزد توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان با پارک علم و فناوری یزد

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان با پارک علم و فناوری یزد

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان با پارک علم و فناوری یزد ، صورت گرفت. تفاهم نامه مرکز نوآوری صنعت ساختمان با پارک علم و فناوری به امضای مشترک رئیس سازمان نظام مهندسی استان و رئیس پارک علم و فناوری یزد رسید

کد خبر: 990511002 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ مرداد ۹۹ - ۸:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان با پارک علم و فناوری یزد ، صورت گرفت. تفاهم نامه مرکز نوآوری صنعت ساختمان با پارک علم و فناوری به امضای مشترک رئیس سازمان نظام مهندسی استان و رئیس پارک علم و فناوری یزد رسید

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان با پارک علم و فناوری یزد

توافق جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان با پارک علم و فناوری یزد

توافق جدید نظام مهندسی با پارک علم و فناوری یزد
تفاهم نامه مرکز نوآوری صنعت ساختمان با پارک علم و فناوری به امضای مشترک رئیس سازمان نظام مهندسی استان و رئیس پارک علم و فناوری یزد رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در مراسم آغاز بهره برداری از شبکه نوآوری صنعت ساختمان، تغییر ذائقه مشتریان صنعت ساختمان و هم‌چنین اهمیت هزینه و زمان در انجام پروژه های ساختمانی را از جمله عواملی دانست که لزوم نگاهی تازه و نوآورانه را به تمام متولیان این صنعت دیکته میکند.
مهدی سالاری در مراسم آغاز بهره برداری از شبکه نوآوری صنعت ساختمان، با اشاره به این موضوع که تفکرات و ابزار و مصالح سنتی گذشته جایی در ساخت و سازهای امروزی ندارد، بیان داشت: کاهش هزینه های ساخت و سرعت عمل در انجام پروژه ها و هم‌چنین تغییر تمایلات مشتریان این صنعت به سمت استفاده از مصالح نوین و کاهش وزن و مصرف انرژی در ساختمانها سبب شده تا نتوان با همان تفکرات پیشین به این راه ادامه داد.
وی با عنوان این که تفاوت در خواسته مشتریان و بازار با آنچه در واقعیت ارائه می شود، سبب ایجاد رکود در صنعت ساختمان شده است، گفت: این تفاوتها ضرورت یک نگاه جدید و نوآورانه را به همه عناصری که به نحوی در شبکه ارزش ساختمان اثرگذارند، دیکته میکند.
وی در ادامه ضمن تأکید بر مفهوم “شبکه”، ایجاد و اثرگذاری آن را مرهون شناسایی و تعامل بین تمامی عناصر و عوامل تأثیرگذار بر صنعت ساختمان دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا با تغییر تفکرات و پافشاری بر ارزشهای مشترک، روشهای ساخت را اصلاح کرده تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، وجود افراد خلّاق و ایده پرداز، سرمایه گذاران و شرکتهای مجری را پایه های اصلی برای ایجاد شبکه نوآوری دانست و گفت: سازمان نظام مهندسی در راه توسعه زیرساختهای حوزه فناوری اطلاعات، سرمایه گذاری های خوبی کرده و سرورهای قدرتمندی برای پیاده سازی چنین شبکه ای خریداری کرده است و در ادامه مسیر، نیازمند تجارب و ایده های خلاقانه متولیان این بخش هستیم.
وی در خاتمه اظهارات خود ابراز امیدواری کرد که بتوان به مدد همکاری نهادهای مربوط، شبکه نوآوری صنعت ساختمان را بخوبی اجرایی کرد و در این زمینه الگویی موفق برای سایر استانها بود.
رئیس پارک علم و فناوری یزد هم در این جلسه، ضمن تشکر از دیدگاه و حرکت نوآورانه سازمان نظام مهندسی استان یزد، صنعت ساختمان را زنجیره ای گسترده خواند که ایجاد شبکه نوآور در آن میتواند بطور مستقیم بر روی حلقه های بالایی و پایین این زنجیره موثر باشد.
محمدمهدی لطفی در بیان اهمیت این شبکه اظهار داشت: اگر هدف را ایجاد اکوسیستم نوآوری در صنعت ساختمان بدانیم، ایجاد شبکه نوآوری به نوعی نرم افزار دست‌یابی به این اکوسیستم خواهد بود.
وی، ظرفیت اصلی سازمان نظام مهندسی را ظرفیت انسانی و فکری آن دانست که اگر درکنار ظرفیت تکنولوژی ایجاد و توسعه شرکتهای فن آور پارک علم و فناوری قرار گیرد میتواند انقلابی در صنعت ساختمان کشور رقم بزند.
لطفی ادامه داد: موضوع تفاهم نامه مرکز نوآوری صنعت ساختمان با پارک علم و فناوری از ماهها پیش شروع کردیم و طبق این تفاهم نامه به دنبال ایجاد اکوسیستم نوآوری در صنعت ساختمان هستیم.
در خاتمه جلسه مذکور، تفاهم نامه مرکز نوآوری صنعت ساختمان با پارک علم و فناوری به امضای مشترک رئیس سازمان نظام مهندسی استان و رئیس پارک علم و فناوری یزد رسید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۹
25686 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0