دوره های ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار مهندسان در مجموعه نظام مهندسی دوره های ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار مهندسان در مجموعه نظام مهندسی

دوره های ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار مهندسان در مجموعه نظام مهندسی

دوره های ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار مهندسان در مجموعه نظام مهندسی ، مصوب شده که عناوین دوره ها بر حسب تصمیم کمیته آموزش در رشته‌ های مختلف و طبق نیاز هر استان تعریف شده است

کد خبر: 990508002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹ - ۱۰:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دوره های ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار مهندسان در مجموعه نظام مهندسی ، مصوب شده که عناوین دوره ها بر حسب تصمیم کمیته آموزش در رشته‌ های مختلف و طبق نیاز هر استان تعریف شده است

دوره های ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار مهندسان در مجموعه نظام مهندسی

دوره های ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار مهندسان در مجموعه نظام مهندسی

دوره‌های ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار مهندسان در بوشهر
مسئول آموزش و عضویت سازمان نظام مهندسی استان بوشهر بیان داشت: دوره های ارتقاء پایه پروانه اشتغال بکار مهندسان در مجموعه نظام مهندسی مصوب شده که عناوین دوره ها بر حسب تصمیم کمیته آموزش در رشته‌ های مختلف و طبق نیاز هر استان تعریف شده است.
عبدالرضا فقیه با اشاره به شرایط برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: پیش ثبت‌نام در تمام عناوین دوره ها انجام شده و بعد از ثبت‌نام هر کدام متقاضی بیشتری داشته باشد، انتخاب استاد که دارای شرایط خاص و مجوز از وزارت راه و شهرسازی و هم‌چنین پروانه آموزش دوره ها است انجام شده و سپس دوره برگزار می‌ گردد.
فقیه ادامه داد: بعد از مشخص شدن دوره ها در کمیته آموزش ثبت نام و سپس هماهنگی برگزاری با مجری آموزشی انجام می ‌گردد که امسال در استان بوشهر جهاد دانشگاهی این کار را به عهده گرفته است.
وی گفت: روال دوره های ارتقاء پایه به این صورت است که در هفت رشته عمران، معماری، شهرسازی، مکانیک، برق، نقشه برداری و عمران-معماری عناوین دوره ها گرداوری شده و سپس در پایه های مختلف برگزار می‌ گردد.
این مسئول تاکید کرد: منابع آموزشی برای تمامی رشته ‌ها در درجه اول مباحث مقررات ملی ساختمان و دستورالعملهای وزارت مسکن و شهرسازی و سایر منابع مورد نیاز نیز با توجه به سرفصل تعریف شده دوره ها با اولویت منابع معتبر آموزش داخلی و مورد استفاده در دانشگاه‌ ها و مراکز حرفه ای و سایر منابعی که مدرس با نظر کمیته آموزش استان تعیین می ‌کند، است.
فقیه تصریح کرد: نظام مهندسی استان بوشهر بیش از پنج هزار و پانصد و چهل نفر عضو دارد که حدود دو هزار و صد و نود و پنج نفر مهندسین دارای پروانه اشتغال بکار هستند.
وی ادامه داد: کسانیکه کد دارند و به تازگی پروانه اخذ میکنند، نیاز به دوره‌های ارتقاء از پایه سه به دو دارند و بعد از گذشت چهار سال و شرکت در دوره ها به پایه دو ارتقاء یابد و بعد از پنج سال در دوره های جدیدی شرکت کنند تا به پایه یک ارتقاء یابد. در واقع حدود نه سال زمان لازم است که در صورت شرکت منظم در دوره ها به پایه یک دست یابند.
مسئول آموزش و عضویت سازمان نظام مهندسی استان بوشهر عنوان کرد: این دوره‌ها برای ارتقاء مهندسان اهمیت بسیاری دارد و طبق دستورالعمل یک مرکز یا دانشگاه که زیر نظر وزارت علوم است باید آنها را برگزار کند. بنابراین با دانشگاه‌ ها وارد مذاکره می‌ شود و با هر کدام که شرایط بهتری داشته باشد قرارداد و تفاهم‌نامه منعقد می‌ گردد.
فقیه گفت: در حال حاضر برای برگزاری دوره‌ها بصورت آنلاین و حضوری با جهاد دانشگاهی تفاهم صورت گرفته است البته به دلیل شیوع کرونا فعلاً برنامه‌ای برای اجرای دوره‌های حضوری نداریم.
وی گفت: جهاد دانشگاهی بستر خوبی برای برگزاری این دوره‌ها دارد و هفته گذشته نیز دو دوره مبانی سلامت، ایمنی و بهداشت HSE و دوره تاسیسات برقی ساختمان‌ ها برای مهندسین عمران و معماری برگزار شد که شرکت‌کنندگان از کیفیت این دوره ‌ها رضایت داشتند.
وی افزود: بعد از هر دوره فرم نظرسنجی توسط شرکت کنندگان پر می‌ شود که الان نیز بر روی سامانه جهاد دانشگاهی قرار داده شده و از مهندسین بصورت آنلاین نظرسنجی در خصوص کیفیت اساتید و آموزش ‌هایی که در دوره‌ها ارائه شده اخذ می‌ گردد، که خوشبختانه طی دوره‌های اخیر نظارت حداکثری مهندسان جلب شده است.
فقیه در مورد چشم انداز دوره‌های آینده بیان کرد: در طول سال ممکن است تعداد دوره‌ها به پنجاه یا شصت دوره برسد و اگر شرایط مهیا باشد حدود دو هزار نفر در طول سال تحت خدمات آموزشی قرار میگیرند.
مسئول آموزش و عضویت سازمان نظام مهندسی بوشهر، مدت دوره‌ها بستگی به رشته و صلاحیت پایه دارد، تصریح کرد: سالانه دوره‌های ابلاغ شده نیز بیشتر می‌ شود و عنوان دوره جدید برای رشته های مختلف ابلاغ می ‌گردد، هم‌چنین دوره های جدید برای نفرات جدید به زودی ابلاغ خواهد شد.
وی گفت: کمیته آموزشی در نظام مهندسی استان بوشهر متشکل از ۵ نفر است که از طرف هیئت مدیره سازمان در هر استان برای یک دوره ۳ ساله انتخاب می ‌شود و از هر رشته مهندسی نمایندگانی در این کمیته حضور دارد. هم‌چنین هیئت مدیره اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی نیز هر سه سال یک‌‍‌بار از طریق انتخابات عمومی تعیین می ‌شوند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مرداد ۹۹
484 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0