درجه چهار بودن بیش از پنجاه درصد معادن کشور به علت حجم پایین استخراج درجه چهار بودن بیش از پنجاه درصد معادن کشور به علت حجم پایین استخراج

درجه چهار بودن بیش از پنجاه درصد معادن کشور به علت حجم پایین استخراج

درجه چهار بودن بیش از پنجاه درصد معادن کشور به علت حجم پایین استخراج ، که کارورزان این سازمان در آن ها فعالیت می‌ کنند. برخلاف آنچه که اعلام شده ارزش این قراردادها کم‌تر از نه میلیارد تومان است و جدید نیست

کد خبر: 990424003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹ - ۴:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، درجه چهار بودن بیش از پنجاه درصد معادن کشور به علت حجم پایین استخراج ، که کارورزان این سازمان در آن ها فعالیت می‌ کنند. برخلاف آنچه که اعلام شده ارزش این قراردادها کم‌تر از نه میلیارد تومان است و جدید نیست

درجه چهار بودن بیش از پنجاه درصد معادن کشور به علت حجم پایین استخراج

درجه چهار بودن بیش از پنجاه درصد معادن کشور به علت حجم پایین استخراج

رییس سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد:
بیش از پنجاه درصد معادن کشور از نظر استخراج رتبه پایین دارند
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: بیش از پنجاه درصد معادن کشور به علت حجم پایین استخراج، درجه چهار محسوب می‌ گردند که کارورزان این سازمان در آن ها فعالیت می‌ کنند.
«تقی نبئی» در محل این سازمان در پاسخ به سوال، حول نداشتن پروانه اشتغال هفتاد و پنج درصد از اعضای نظام مهندسی معدن ایران بعد از ۲ دهه فعالیت توضیح داد: شمار اعضای این سازمان بالغ بر چهل و یک هزار نفر است که بخشی از این افراد اعضای هیات علمی دانشگاه محسوب می گردند و چندان انگیزه ای برای دریافت پروانه اشتغال ندارند.
طبق آمار ( ۲۴ تیرماه نود و نه) پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی معدن ایران، شمار اعضای آن چهل هزار و هفتصد و سی و سه نفر است که تعداد ده هزار و پانصد و پنجاه و دو نفر پروانه اشتغال دارند.
هم‌چنین در حالیکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد معادن فعال کشور را بالغ بر پنج هزار و ششصد معدن اعلام کرده، سازمان یاد شده در سایت خود شمار معادن فعال را هفت هزار و پانصد و شصت و دو معدن ذکر کرده است.
ضمن این که تعداد مسئولان فنی معادن شش هزار و دویست و سی و دو نفر ذکر شده که در مقایسه با شمار معادن فعال ثبت شده این سازمان تعداد یک‌هزار و سیصد و سی معدن فاقد مسئول فنی است.
وی ادامه داد: برگزاری آزمونهای ارزیابی و شرایط سخت‌گیرانه امکان قبولی شرکت کنندگان را کاهش داده و در واقع بخشی از علت دریافت نکردن پروانه اشتغال اعضای سازمان ناشی از اجرای آزمون و ارزشیابیهای مربوطه است.
نبئی اضافه کرد: نظم پذیری در برگزاری مستمر آزمون ها و ارزشیابی دقیق در این ارتباط، زمینه ساز صدور پروانه اشتغال برای اعضای سازمان گردد.
قراردادهای میلیاردی با وزارت صنعت جدید نبود
نبئی در ارتباط با موضوع قرار دادهای میلیاردی با وزارت صنعت، معدن وتجارت ( معاونت امور معادن وصنایع معدنی ) که مورد توجه رسانه ها واقع شده، بیان کرد: برخلاف آنچه که اعلام شده ارزش این قراردادها کم‌تر از نه میلیارد تومان است و جدید نیست.
داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ( رییس پیشین سازمان نظام مهندسی معدن) در روز نوزدهم خرداد از امضای قرارداد حدود پانزده تا بیست میلیارد تومان تاکنون میان وزارت صنعت و سازمان نظام مهندسی معدن ایران خبر داده بود.
نبئی اضافه کرد: قرارداد های امضا شده بین سازمان نظام مهندسی معدن و وزارت صنعت اوایل سال گذشته، یا بعضی مربوط به ۷ تا ۸ سال قبل بود که از جمله آنها ساماندهی محدوده های معدنی، ارزیابی ریسک معادن و …است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: قرارداد بین این سازمان و وزارت صنعت برای سال نود و نه، اکنون در دست بررسی است و تاکنون قراردادی امضا نکردیم.
بازرسی سالیانه معادن زغال‌سنگ
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع بازرسی از معادن زغال‌سنگ که پس از جان باختن چهل و سه نفر در معدن زمستان یورت استان گلستان در سال نود و شش، ادامه داد: سالی یک نوبت همه معادن زغال‌سنگ بازرسی می گردند.
به گفته نبئی، مراحل بازرسی پس از اعلام سازمان صنعت استانی به بهره بردار و هماهنگی لازم توسط مسوول فنی، گزارش لازم تهیه و به وزارت صنعت، معدن وتجارت منعکس می گردد.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران تصریح کرد: اکنون این‌گونه گزارشات با رویکرد ایمنی معدن با جدیت بیشتری تهیه و به وزارت‌خانه انتقال داده میشود.
تازه ترین آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای آن است که بیش از ۵ هزار و ششصد معدن فعال درسطح کشور وجود دارد که تعداد صد و پانزده معدن مربوط به زغال‌سنگ است و سهم اشتغال بیش از هفده هزار نفری را به خود اختصاص داده اند.
ظرفیت زغال‌سنگ کشور در سال گذشته ۳ میلیون و چهارصد هزار تن اعلام شد، میزان تولید هم ۱ میلیون و هشتصد هزار تن کنسانتره برآورده شده و در سال نود و هفت، هم به میزان ۱ میلیون و پانصد هزار تن کنسانتره تولید شد.
سیزدهم اردیبهشت‌ ماه سال نود و شش، در نتیجه وقوع انفجار معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر (گلستان) چهل و سه نفر از کارگران جان خود را از دست دادند.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۹
702 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0