پروژه ساختمان اتاق بازرگانی همدان پناهگاهی شایسته پارلمان بخش خصوصی استان پروژه ساختمان اتاق بازرگانی همدان پناهگاهی شایسته پارلمان بخش خصوصی استان

پروژه ساختمان اتاق بازرگانی همدان پناهگاهی شایسته پارلمان بخش خصوصی استان

پروژه ساختمان اتاق بازرگانی همدان پناهگاهی شایسته پارلمان بخش خصوصی استان ، است. احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با جامعه مهندسی و دست‌اندرکاران حوزه ساخت و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی همدان دیدار و گفت‌وگو نمود

کد خبر: 990412001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ تیر ۹۹ - ۸:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پروژه ساختمان اتاق بازرگانی همدان پناهگاهی شایسته پارلمان بخش خصوصی استان ، است. احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با جامعه مهندسی و دست‌اندرکاران حوزه ساخت و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی همدان دیدار و گفت‌وگو نمود

پروژه ساختمان اتاق بازرگانی همدان پناهگاهی شایسته پارلمان بخش خصوصی استان

پروژه ساختمان اتاق بازرگانی همدان پناهگاهی شایسته پارلمان بخش خصوصی استان

ریاست سازمان نظام مهندسی کشور در جلسه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان بیان کرد:

پروژه ساختمان اتاق بازرگانی همدان پناهگاهی شایسته پارلمان بخش خصوصی استان است

احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با جامعه مهندسی و دست‌اندرکاران حوزه ساخت و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی همدان دیدار و گفت‌وگو نمود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در این دیدار گزارشی از روند پیشرفت پروژه ساختمان تازه‌ساخت اتاق همدان و فعالیت ‌های انجام شده در این پروژه ارائه نمود.

علی‌اصغر زبردست، ابراز امیدواری کرد و گفت: در صددیم تا پایان سال نود و نه، بخش‌ های اصلی پروژه ساختمان را به بهره‌برداری برسانیم.

زبردست، شرایط نامساعد اقتصادی و افزایش چندبرابری قیمت مصالح را از مهم ‌ترین موانع دست و پاگیر پیش رو در ادامه پیشرفت پروژه عنوان کرد و توسعه کامل همه طبقات را مبنی بر مساعدت فعالان اقتصادی و اتاق ایران ذکر کرد.

وی در این جلسه از حمایت‌ ها و همکاری ‌های متقابل دستگا ه‌های اجرای استان خبرداد و افزود: معاونت امور عمرانی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، اداره راه و شهرسازی، سازمان امور اراضی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر دستگاه ‌های مربوط، در پیشبرد اهداف اتاق همدان مبنی بر ایجاد یک پایگاه امن اقتصادی برای حل و فصل مشکلات بخش خصوصی، فعالیت و همکاری چشم‌گیری انجام داده است.

رئیس اتاق همدان، مطالبه حقوق بخش خصوصی را به ‌صورت منسجم و سازمان‌یافته از مهم ‌ترین اثرات پارلمان بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: فعالان اقتصادی استان دریافته‌اند که مطالبه انفرادی حقوق، خود اغلب امری زمان‌بر و طاقت‌فرسا است و هم‌اکنون اتاق بازرگانی به ‌عنوان پارلمان بخش خصوصی، این ظرفیت را ایجاد کرده تا موضوعات و موانع ابتدا در کمیسیون ‌ها و کمیته ‌های زیرمجموعه طرح موضوع شده و درصورت نبود تسهیل امور، موضوع در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حل و فصل گردد.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ضمن قدردانی از فعالیت‌ های ارزشمند اتاق بازرگانی همدان در سالیان اخیر بیان کرد: در دوره ‌هایی پارلمان بخش خصوصی استان به یک موجود بی‌جان مبدل شده بود ولی با تلاش ‌های جهادی و دلسوزانه‌ای که در سالیان اخیر انجام شد، اتاق بازرگانی همدان با حضور در مباحث پارلمان بخش خصوصی کشور و اقدامات اثرگذار، اکنون در سطح کشور مطرح و صاحب جایگاهی شناخته شده است که بی‌شک مرهون تلاش ‌های رئیس اتاق و همکاران پرتلاش ایشان است.

احمد خرم گفت: یک جریان حمل و نقلی در استان ایجاد شد و به پیشرفت خوبی رسید اما تدبیر و اصلاح در نقاط حادثه‌خیز هنوز امری است که نیاز است بیشتر به آن پرداخته شود.

خرم در مباحث توسعه استان تصریح کرد: هنوز معتقد هستیم توسعه گردشگری مهم‌ ترین بحث استان است و می ‌بایست پنجاه درصد بودجه زیربنایی و خدمات عمومی استان به سمت حوزه گردشگری و زیرشاخه‌ های آن چون صنایع‌دستی و .. هدایت گردد.

خرم، ضلع دیگر توسعه استان را توسعه کشاورزی دانست و ادامه داد: اکنون در مبحث توسعه کشاورزی توسعه کمی مدنظر نیست، بلکه آنچه مهم و اثربخش‌تر خواهد بود توسعه کیفی است.

وی با اشاره به برخی اقدامات سازنده‌ای که در دوره استانداری مهندس زبردست انجام شد، بحث یک‌پارچه ‌سازی زمین‌های پراکنده و بهره‌برداری‌های نوین از آن را از مهم ‌ترین اقداماتی برشمرد که در حوزه کشاورزی صورت گرفت و یادآور شد در آن دوره، استان چهار سال به‌ عنوان رتبه نخست کشاورزی در کشور مطرح بود.

خرم با انتقاد از طولانی شدن فرایند کنترل نقشه در سازمان گفت: در مواردی این امر شش ماه به طول می ‌انجامید و نقد اصلی‌تر آنجایی است که نقشه کنترل‌شده در اغلب موارد اجرا نشده و موضوع به کمیسیون ماده صد ارجاع و اعمال جریمه انجام می‌ شود که از این قبیل موارد با اجرای مکانیسم منظمی به‌زودی در سازمان حل و فصل خواهد شد.

خرم در ادامه تأکید کرد، درگیری مالک یا کارفرما با هفت ناظر که اغلب در محل پروژه حاضر نخواهند بود از جمله مواردی است که باید اصلاح گردد.

منبع: همدان پیام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ تیر ۹۹
466 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0