عدم وجود شرایط مناسب برای حضور سالمندان در ۹۰ درصد از ساختمان‌های استان کرمان عدم وجود شرایط مناسب برای حضور سالمندان در ۹۰ درصد از ساختمان‌های استان کرمان

عدم وجود شرایط مناسب برای حضور سالمندان در ۹۰ درصد از ساختمان‌های استان کرمان

عدم وجود شرایط مناسب برای حضور سالمندان در ۹۰ درصد از ساختمان‌های استان کرمان ،سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سازمانی جوان است که مستقل از دولت فعالیت می‌ کند و بودجه دولتی ندارد

کد خبر: 990409016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ تیر ۹۹ - ۱۱:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم وجود شرایط مناسب برای حضور سالمندان در ۹۰ درصد از ساختمان‌های استان کرمان ،سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سازمانی جوان است که مستقل از دولت فعالیت می‌ کند و بودجه دولتی ندارد

عدم وجود شرایط مناسب برای حضور سالمندان در ۹۰ درصد از ساختمان‌های استان کرمان

عدم وجود شرایط مناسب برای حضور سالمندان در ۹۰ درصد از ساختمان‌های استان کرمان

نود درصد ساختمان‌های استان کرمان شرایط حضور سالمندان را ندارد
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان بیان کرد: شهرها برای حضور سالمندان و کم‌توانان مناسب‌سازی نشده و نود درصد ساختمان ‌های ما شرایط حضور این افراد را ندارد.
علی‌رضا گلستانی در جلسه خبری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با عنوان این که در دوره جدید هیئت مدیره حدود یک سال و نیم است که فعالیت می‌ کنیم و کم‌تر پیش آمده تا فعالیت ‌های نظام مهندسی ساختمان استان کرمان رسانه‌ای گردد، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سازمانی جوان است که مستقل از دولت فعالیت می‌ کند و بودجه دولتی ندارد.
گلستانی با اشاره به این که تامین بودجه سازمان از فعالیت‌ های داخل سازمانی انجام می‌شود، ادامه داد: در سازمان بر اساس قانون وظایف مهندسین ساختمان، ناظران ساختمان، شهرداری‌ ها و دهیاری ‌ها مشخص شده است.
وی با بیان این که بیست و دو مبحث مقررات ملی ساختمان گرداوری شده است که متاسفانه قانون نظام مهندسی به ‌طور کامل اجرا نمی‌گردد، گفت: در بخش بهینه‌سازی مصرف انرژی خیلی از ‌قسمت‌ های قانون مغفول مانده است.
گلستانی با اشاره به این که استان کرمان در ۷ سال اخیر دو مرتبه رتبه اول رعایت مقررات ملی ساختمان را در کشور کسب کرده است، تصریح کرد: بعد از زلزله بم رعایت مقررات ملی ساختمان در بحث اسکلت بسیار جدی گرفته می‌شود و می ‌توان گفت زلزله یک نعمت بود.
وی با عنوان این که نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی انجام می‌ گردد و در تنظیم روابط منافع عامه دیده می ‌شود و به منافع صرف اعضای سازمان توجه نمی ‌کنیم، گفت: اعتقاد داریم وقتی منافع عمومی دیده شود منافع خصوصی نیز دیده خواهد شد.
صنوبر با اشاره به این که جلوگیری از نظارت افراد بدون صلاحیت در صنعت ساختمان را با جدیت پی گیری می ‌کنیم، ادامه داد: متاسفانه همه به خودشان اجازه می‌ دهند ساختمان سازی کنند در حالی‌که این کار بسیار تخصصی است.
وی با عنوان این که فرآیندهایی تعریف شده تا از مداخله افراد فاقد تخصص در صنعت ساختمان جلوگیری گردد، گفت: در صنعت ساختمان کرمان در سازه خوب عمل کردیم و در سال‌ های اخیر در بحث معماری ساختمان نیز توجه می ‌شود و مردم آن را مهم می ‌دانند.
گلستانی با اشاره به این که هنوز در بخش تاسیسات ساختمانی در استان کرمان ضعف داریم، تصریح کرد: تاسیسات یکی از مهم‌ترین بخش‌ های یک ساختمان است چرا که تاسیسات استاندارد هم بهره‌وری را بالا می ‌برد و هم سبب طولانی شدن عمر ساختمان می ‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با عنوان این که صلاحیت افراد توسط وزارت راه و شهرسازی داده می‌ شود و نظام مهندسی ساختمان تعیین کننده صلاحیت افراد برای ساختمان سازی نیست، گفت: در بحث تفکیک آپارتمان‌ ها و نقشه‌ های تفکیکی توسط نظام مهندسی ساختمان انجام می‌ شود.
گلستانی با اشاره به این که بازرسی ‌های آسانسورها توسط اداره استاندارد انجام می‌ شود و هنوز به سازمان نظام مهندسی ساختمان واگذار نشده است، ادامه داد: حفظ حقوق شهری می ‌گوید حق مردم است که خانه ایمن داشته و فضای شهری لذت بخش و زیبا داشته باشند.
وی با عنوان ‌این که بشدت با ضعف حضور سالمندان و کم توانان در شهر مواجه هستیم و مناسب‌سازی انجام نشده است، گفت: نود درصد ساختمان ‌های ما شرایط حضور سالمندان و کم توانان را ندارد.
گلستانی با اشاره به این که به صنعت ساختمان نباید صرف اقتصادی نگاه کرد و نیاز است منافع عمومی مردم در ساخت یک ساختمان توجه شود، افزود: استانداردسازی تاسیسات ساختمان اولویت این دوره هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان کرمان است.
وی با عنوان این که تمام فرآیندهای سازمان نظام مهندسی الکترونیکی انجام می ‌گردد و شیوع ویروس کرونا به این برنامه سازمان سرعت بخشیده، گفت: در الکترونیکی شدن فرآیندها اعمال سلیقه کارکنان کاملا حذف می‌ گردد و به نفع مردم و در راستای عدالت اجتماعی است و از سوی دیگر الکترونیکی شدن فرآیندهای سازمان خطای کاری را نیز کاهش داده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با اشاره به این که چهل تا پنجاه درصد اعضای سازمان در این دوره بانوان هستند، افزود: مدیریت مصرف انرژی مهم‌ترین مسئله ای است که در سازمان به آن می‌پردازیم.
وی با عنوان این که ورود به نحوه پل‌سازی ‌ها و زیرگذرها در شهر کرمان از وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان نیست ولی در باره نمای ساختمان وظیفه سازمان نظام مهندسی است که نظارت کند، تصریح کرد: اجرای نماهای رومی و ایتالیایی که هیچ سنخیتی با فرهنگ ما ندارد و روزبه‌روز هم در حال افزایش است یک ضعف بزرگ است اما ما قدرت اجرایی برای جلوگیری از آن نداریم.
صنوبر با عنوان این که مسائل فنی فدای مصلحت اندیشی‌ها می‌ شود در حالی‌که برای هر قانون باید ضمانت اجرایی وجود داشته باشد، عنوان کرد: سیما و منظر شهری یک موضوع مهم است که نباید از آن غفلت کرد و شهردار کرمان هم پیگیر است و امیدوار هستیم ضوابط اجرای آن زودتر به نتیجه برسد.
وی با اشاره به این که اجرای طرح اقدام ملی مسکن می ‌تواند به آشفته بازار مسکن که در حال حاضر وجود دارد سامان بدهد، افزود: ثبت‌نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان انجام شده و در حال پالایش است، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(رحمه الله) نیز برای ساخت این واحدها در استان کرمان اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ تیر ۹۹
399 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0