لزوم اختصاص حداقل سهم بیست درصدی بخش مسکن از تسهیلات بانکی لزوم اختصاص حداقل سهم بیست درصدی بخش مسکن از تسهیلات بانکی

لزوم اختصاص حداقل سهم بیست درصدی بخش مسکن از تسهیلات بانکی

لزوم اختصاص حداقل سهم بیست درصدی بخش مسکن از تسهیلات بانکی ،از طرف احمد خرم بیان شد. احمد خرم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، سفر استانی خود را در سال جدید با سفر به استان همدان شروع کرد

کد خبر: 990409013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ تیر ۹۹ - ۸:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم اختصاص حداقل سهم بیست درصدی بخش مسکن از تسهیلات بانکی ،از طرف احمد خرم بیان شد. احمد خرم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، سفر استانی خود را در سال جدید با سفر به استان همدان شروع کرد

لزوم اختصاص حداقل سهم بیست درصدی بخش مسکن از تسهیلات بانکی

لزوم اختصاص حداقل سهم بیست درصدی بخش مسکن از تسهیلات بانکی

سفر ۲ روزه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان به همدان

احمد خرم بیان کرد: سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی حداقل باید بیست درصد گردد

احمد خرم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، سفر استانی خود را در سال جدید با سفر به استان همدان شروع کرد.

خرم در این سفر دو روزه که در روزهای ۴ شنبه و پنج‌شنبه گذشته انجام شد، ابتدا از کارخانه تولید سیستمهای گرمایش و پروژه در حال احداث اتاق بازرگانی همدان بازدید و سپس در جمع فعالان اقتصادی این استان سخنرانی نمود.

دیدار با استاندار همدان و برگزاری نشستی با حضور اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان، از دیگر برنامه های اولین سفر استانی مهندسی خرم به همدان بود.

وی در این سفر استانی در جمع فعال اقتصادی سخنرانی کرد.

خرم در این جلسه که با حضور اعضای اتاق بازرگانی، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان برگزار گردید، اظهار داشت: موتور رونق در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، ساخت و ساز است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تصریح کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا، این کشورها وقتی میخواستند از قرنطینه خارج شوند، بخش ساخت و ساز را فعال کردند، اما اقتصاد کشور ما شش سال است که در دوران رکود به سر می‌برد ولی هنوز متوجه نیستیم برای خروج از رکود باید به ساخت و ساز بپردازیم.

به گفته وی، در سال گذشته سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی ۶،۸ درصد بود که این سهم حداقل باید به بیست درصد افزایش یابد.

دیدار احمد خرم با استاندار همدان

در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با شاهرخی، استاندار همدان دیدار و گفت‌وگو کرد و سپس در نشست؟ طرح ویژه منطقه نمونه بین المللی گردش‌گری علی‌صدر و بررسی سایر طرحهای عمرانی زیر بنایی در استانداری شرکت کرد.

خرم ضمن تشکر از توجه مسئولان استان همدان به موضوع گردش‌گری، بیان کرد: متاسفانه ما مدیران دیر تصمیم میگیریم، این در حالی است که اهمیت سرعت دادن به پروژه ها با تبعیت از ضوابط میراث فرهنگی باید در دستور کار باشد.

خرم، خطاب به مسوولان استانی گفت: محورهای گردشگری را تعریف کنید و استان هایی که در فصول مختلف میتوانند از منطقه بهره مند گردند، امکانات رفاهی و تفریحی تدارک دیده شود. در همین حال، با برنامه ریزی، تبلیغات موثر کنید و ردیف بودجه و اعتبارات در نظر بگیرید.

در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در نشست بررسی طرح ویژه منطقه نمونه بین المللی گردش‌گری علی‌صدر و سایر طرحهای عمرانی و زیربنایی حضور یافت.

دیدار با اعضای نظام مهندسی همدان

سپس خرم در نسستی با اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان شرکت کرد و افزود: مهندسان را نمیتوان از حقوق مکتسبه محروم کنیم.

خرم با تاکید بر این که در مورد قانون، گردنمان از مو باریک تر است، اصلاح سیاستها، قوانین و مقررات، ساختار، سیستم، فرآیندها و نیروی انسانی را از راه‌کارهای مبارزه با فساد در نظام مهندسی عنوان کرد و گفت: در راستای اصلاح سیستم میتوان نسبت به راه اندازی سامانه یک‌پارچه جامع اقدام کرد.

وی معتقد است دولت، امورات را برون سپاری کند و نظام مهندسی آمادگی دارد بخشی از این مسئولیت را بعهده بگیرد و با نظارت وزارت‌خانه جلو برود.

خرم ادامه داد: سازمان نظام مهندسی سالم تر از عوامل بیرونی می تواند کارها را انجام دهد.

وی هم‌چنین از تشکیل شورای مشورتی و راهبردی در حوزه ریاست سازمان با عضویت چهار نفر از افراد خبره و باسابقه خبر داد و افزود: اگر کار برای مردم باشد، ماندنی است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ تیر ۹۹
417 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0