اصفهان از استانهای موفق کشور در اشتغال دانش آموختگان کشاورزی

اصفهان از استانهای موفق کشور در اشتغال دانش آموختگان کشاورزی

اصفهان از استانهای موفق کشور در اشتغال دانش آموختگان کشاورزی ،است. تا پارسال هر 8 ساعت 1 نفر و در کشور هر بیست دقیقه 1 نفر به تعداد دانش آموختگان کشاورزی این استان اضافه می ‌شد و هم اکنون این میزان در استان اصفهان نصف شده است

کد خبر: 990409010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ تیر ۹۹ - ۷:۲۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد:
اصفهان از استانهای موفق کشور در اشتغال دانش آموختگان کشاورزی

با وجود بیکاری مطلق چهل و پنج درصد از دانش آموختگان بخش کشاورزی در اصفهان، این استان در اشتغال دانش آموختگان بخش کشاورزی از استان‌ های موفق کشور است.

اصفهان از استان های موفق کشور در اشتغال دانش آموختگان کشاورزیریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان اظهار داشت: تا پارسال هر ۸ ساعت ۱ نفر و در کشور هر بیست دقیقه ۱ نفر به تعداد دانش آموختگان کشاورزی این استان اضافه می ‌شد و هم اکنون این میزان در استان اصفهان نصف شده است.
مهدی تقی پور ادامه داد: هم اکنون از چهارده هزار و چهارصد و بیست و نه نفر کارشناس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست عضو سازمان، دویست و سی نفر و از هشتصد و پنجاه و سه شرکت زیر مجموعه، سیصد و پنجاه و سه شرکت پروانه اشتغال دارند.
تقی پور تصریح کرد: برای افزایش مهارت دانش آموختگان بخش کشاورزی جویای کار، برای صد و چهل و سه واحد تولیدی و خدماتی شاخص این بخش در استان اصفهان مجوز مرکز مهارت آموزی صادر شده است که از این نظر رتبه نخست کشوری را کسب کرده ایم.
وی در ادامه به فعالیت بیست و نه شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی و زیر نظر این سازمان اشاره کرد و فعالیت این شرکت ‌ها در اجرای طرح‌ های مطرح در کشور از جمله افزایش کیفی بذر نشاء گل‌خانه‌ای و تولید عوامل ژنتیکی دامپروری را ستود.
هم اکنون هفتاد و هشت شرکت خدمات فنی و کشاورزی غیر دولتی، پانزده آزمایشگاه تشخیصی آب، خاک وگیاه، پانزده شرکت پیمانکار سازه‌های گلخانه‌ای و هفده شرکت متخصص مشاور گل‌خانه‌ای، صد و سی مسئول فنی واحد‌های گلخانه‌ای و دویست مسئول فنی واحد‌های دامپروری زیر نظر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ تیر ۹۹
434 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0