لزوم اجرایی شدن ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی لزوم اجرایی شدن ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی

لزوم اجرایی شدن ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی

لزوم اجرایی شدن ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی ،عملیاتی می گردد. فلسفه وجودی نظام مهندسی ساختمان ارائه خدمات کیفی به مردم است تا ساخت و ساز ایمن برای مردم اجرایی و عملیاتی گردد

کد خبر: 990405001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ تیر ۹۹ - ۵:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم اجرایی شدن ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی ،عملیاتی می گردد. فلسفه وجودی نظام مهندسی ساختمان ارائه خدمات کیفی به مردم است تا ساخت و ساز ایمن برای مردم اجرایی و عملیاتی گردد

لزوم اجرایی شدن ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی

لزوم اجرایی شدن ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد:
ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی اجرایی گردد

میرمحمد سیدهاشمی گفت: ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی ساختمان اجرایی و عملیاتی گردد.
وی در آئین کلنگ زنی ساختمان دفتر نمایندگی شهرستان مشگین شهر بیان کرد: فلسفه وجودی نظام مهندسی ساختمان ارائه خدمات کیفی به مردم است تا ساخت و ساز ایمن برای مردم اجرایی و عملیاتی گردد.
سیدهاشمی ادامه داد: ساخت و سازها باید با نظارت و کنترل نظام مهندسی ساختمان اجرایی و عملیاتی گردد و طبق همین اساس، مهندسان تحصیل کرده و متخصص ما آماده ارائه خدمات به عموم شهروندان هستند.
سیدهاشمی ادامه داد: انتظار می‌ رود از مشاوره‌های فنی و مهندسی در ساخت و ساز که توسط نظام مهندسی ساختمان ارائه می ‌گردد، بهره گرفته و در کنار این امر حق و حقوق مهندسان شریف و تلاشگر نیز مورد توجه و صیانت قرار گیرد.
وی با قدردانی از همراهی فرمانداران، اعضای شوراهای شهر و شهرداران در مناطق مختلف استان برای کمک به مجموعه نظام مهندسی ساختمان، تصریح کرد: شایسته است از همراهی و تلاش مدیر کل راه و شهرسازی استان و معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی در واگذاری زمین در مشگین‌شهر برای ساخت ساختمان نظام مهندسی قدردانی کرده و این تعامل را قدر بدانیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان همواره در کنار شورا و شهرداری بوده و امیدوار هستیم در ساخت این ساختمان از مزایای صدور پروانه و سایر امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت ساختمان مشکین‌شهر بهره بگیریم.
سیدهاشمی افزود: ساختمان ‌های نظام مهندسی اغلب بصورت هیات امنایی اجرایی و عملیاتی می‌ گردد که در مشگین‌شهر نیز سعی بر این است تا با بهره‌گیری از توان مهندسان باسابقه و معتمدان بصورت هیئت امنایی نقشه‌ها تهیه و گرداوری شده و از همراهی شورا و شهرداری در صدور پروانه ساختمانی استفاده کنیم.
طرح ساماندهی ترافیک مشگین‌شهر را نظام مهندسی گرداوری می ‌کند
سیدهاشمی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: فرمانداران می ‌توانند از ظرفیت مهندسان در شورای فنی، ترافیک و تهیه طرح‌ های تفصیلی و جامع استفاده کنند که در سطح استان نیز استاندار اردبیل با توجه و عنایت ویژه به نظام مهندسی تلاش می ‌کند تا در کلیه پروژه‌های عمرانی از توان علمی و تخصصی مهندسان عضو نظام استفاده کند.
وی ادامه داد: طرح ساماندهی ترافیک مشگین‌شهر با تلاش و همراهی نظام مهندسی ساختمان تهیه و گرداوری می‌گردد و امیدوار هستیم در تهیه طرح تفصیلی مشگین‌شهر و سایر شهرها از طرفیت مهندسان و تخصص و تبحر آنها بهره گرفته شود.
سیدهاشمی افزود: مهندسان عضو نظام که اغلب تحصیل کرده دانشگاه‌های معتبر هستند با برخورداری از روحیه کار و تلاش شبانه‌روزی در خدمت گروه ‌های مختلف و دستگاه ‌های اجرایی هستند تا با افزایش توان ساخت و ساز کاستی ‌ها و قصور در این حوزه جبران شده و خلاها از میان برود.
وی در ادامه به ساخت مجموعه نظام مهندسی ساختمان در مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: در اکثر شهرستان ‌ها تلاش بر این است تا با همت خود مهندسان، ساختمانی شایسته جایگاه و ارزشمند برای فعالیت احداث گردد که در مشگین‌شهر نیز دومین ساختمان نظام مهندسی ساخته خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل خاطر نشان ساخت: با ساخت این ساختمان که با نظارت هیات امنا اجرایی خواهد شد، تلاش بر این است تا کارگاه‌های آموزشی در این مجموعه دایر شده و در همه مراحل ساخت از طراحی و گودبرداری گرفته تا نماسازی نظرات و دیدگاه ‌های مهندسان بصورت تخصصی مورد توجه قرار گیرد.
خسرو نظام خیاوی، رییس هیات اجرایی دفتر نمایندگی مشگین شهر ضمن تقدیر از حمایتهای ویژه ی رییس و اعضای هیات مدیره سازمان استان از برنامه ها و مصوبات هیات اجرایی شهرستان، افزود: در تلاش هستیم تا با ساخت ساختمانی در شان مهندسان، الگوی مناسبی برای سازندگان فعال در شهرستان مشگین شهر باشیم.
وی با تشریح مشخصات و ابعاد زمین خریداری شده بیان کرد: سعی داریم تا طراحی مناسبی در موضوعات نما و فضاهای داخلی و طبق نیازهای سازمانی داشته باشیم.
اکبر صمدی، فرماندار مشگین شهر در این آئین، تلاش مضاعف اعضای سازمان را در راستای نظارت بر پروژه های ساختمانی خواستار شد و افزود: حفظ سرمایه های ملی در حوزه ساختمانی بستگی به نظارت مستمر و مطلوب دارد و این امر توسط اعضای سازمان نظام مهندسی محقق می گردد.
صمدی افزود: با توجه به ظرفیت عظیم جامعه مهندسی از توان اعضای نظام مهندسی در پروژه های عمرانی شهرستان به عنوان بازوان اجرایی و مشاوره ای استفاده خواهیم کرد.
در این آئین، اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل، اعضای شورای اسلامی شهر، و جمعی مدیران دستگاههای اجرایی و اعضای دفتر نمایندگی شهرستان مشگین شهر حاضر بودند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ تیر ۹۹
530 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0