به عضویت دراوردن دانش‌آموختگان بخش کشاورزی در نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی

از بهره گیری توان دانش آموختگان تا تلاش برای اشتغالزایی در کشاورزی

به عضویت دراوردن دانش‌آموختگان بخش کشاورزی در نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی ،یکی از رسالت ‌های این سازمان این است. سازمان نظام مهندسی، یک جایگاه ساختاری در بخش کشاورزی است

کد خبر: 990404002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۴ تیر ۹۹ - ۸:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی

از بهره‌گیری توان دانش آموختگان تا تلاش برای اشتغالزایی در کشاورزی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از رسالت ‌های این سازمان این است که کلیه دانش‌آموختگان بخش کشاورزی را به عضویت این سازمان درآورد.

محمد مودی، ۳ شنبه سوم تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: سازمان نظام مهندسی، یک جایگاه ساختاری در بخش کشاورزی است.

مودی با عنوان این که صدور مجوزها در این بخش به عهده سازمان نظام مهندسی گذاشته شده است، گفت: مجوزهای صدور دام نیز به عهده سازمان نظام مهندسی قرار دارد که از ابتدا تاکنون ششصد و چهارده فقره موافقت اصولی صادر شده است.

وی با عنوان این که بیشترین موافق اصولی صادر شده در حوزه پرواربندی بره با صد و سی و شش فقره است، ادامه داد: ششصد و بیست و سه فقره پروانه تاسیس صادر شده و بیشترین فراوانی پروانه تاسیس صادر شده در حوزه گاو شیری با دویست و بیست و نه فقره است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: رسالت دیگر این سازمان این است که تمام دانش آموختگان بخش کشاورزی را به عضویت این سازمان درآورد که دفاع از حقوق این افراد و فراهم آوردن زمینه همکاری بیشتر با آنها از اولویت‌هاست.

مودی ادامه داد: اکنون ۲۸۰۰ فارغ‌التحصیل در استان وجود دارند که از این تعداد هزار و سیصد نفر در سامانه ثبت شده‌اند.

وی افزود: هم‌اکنون ۳ مرکز انتقال تکنولوژی کشاورزی غیردولتی، ۴ مرکز توان‌افزایی و مهارت‌آموزی، ۲ مرکز کسب و کارهای نوین بخشی، ۱ مرکز علوم و فنون کاربردی کشاورزی غیردولتی و ۱ مرکز پژوهشی کشاورزی غیردولتی در استان مشغول فعالیت هستند.

وی با عنوان این که پروژه استفاده از پساب فاضلاب بیرجند مورد بررسی و تاکید قرار گرفته است، گفت: اکنون هفتصد و سه واحد تولیدی در استان فعالیت دارند.

وی از صدور هفتصد و سه پروانه بهره برداری خبر داد و افزود: از این تعداد سی و سه واحد درخواست پروانه توسعه دارند.

مودی با اشاره به این که بیشترین پروانه بهره‌برداری مربوط به مرغ گوشتی با چهارصد و چهارده واحد است، گفت: بیشترین طرح توسعه در حوزه مرغ داری‌های گوشتی بوده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سی و شش واحد به بهره برداری رسیده داریم که سی و سه واحد درخواست توسعه دارند.

وی با اشاره به فعالیت یک واحد مرغ مادر در استان، گفت: در بحث قارچ خوراکی ۵ پروانه تاسیس صادر شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان داشت: در حوزه مجوزهای گلخانه‌ای تاکنون سیصد و هفتاد و نه فقره پروانه تاسیس صادر شده است که از این تعداد صد و چهل و یک مورد به بهره‌برداری رسیده و ۷ پروانه درخواست توسعه دارند.

مودی افزود: با توجه به کمبود آب در استان، کشت گل‌خانه‌ای بسیار به صرفه‌تر است که در سال اخیر این مورد بسیار مورد توجه مسئولان قرار گرفته و نهضت گل‌خانه‌ای شروع شده که در این راستا مجوزهایی برای گلخانه‌داران صادر شده است.

منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ تیر ۹۹
468 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0