انواع کندانسینگ یونیت و اجزای آن

یکی از دستگاه هایی گرمایشی و سرمایشی کندانسینگ یونیت می باشد که به همراه فن کویل ها و هواساز در یک سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. در بیانی ساده اگر بخواهیم این سیستم سرمایشی و گرمایشی را تعریف کنیم باید بدانید آن را نوعی چیلر تراکمی نیز می دانند که هیچ اواپراتور و شیر انبساط درون خود ندارد.

کد خبر: 990403010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ تیر ۹۹ - ۸:۴۳ ق.ظ

یکی از دستگاه هایی گرمایشی و سرمایشی کندانسینگ یونیت می باشد که به همراه فن کویل ها و هواساز در یک سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. در بیانی ساده اگر بخواهیم این سیستم سرمایشی و گرمایشی را تعریف کنیم باید بدانید آن را نوعی چیلر تراکمی نیز می دانند که هیچ اواپراتور و شیر انبساط درون خود ندارد. بین تمامی اجزایی که در کندانسینگ یونیت قرار گرفته است سیال مبرد جریان دارد و از آنجایی که هر یک از این اجزا به خوبی وظایف خود را انجام می دهند سیال هم به خوبی می تواند دستگاه را به کار بیندازد. مبرد که در این نوع سیستم وجود دارد به وسیله فن ها خنک می شود که این فن ها هم دارای ویژگی های متنوعی هستند.

اجزای کندانسینگ یونیت :

هر یک از سیستم های سرمایشی و گرمایشی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند دارای اجزای مختلفی هستند که کندانسینگ یونیت دارای برخی از اجزای مهم است و برخی از آنها عبارت می باشد از :

کندانسینگیونیت

  1. کمپرسور :

این بخش یکی از مهمترین بخش های سیستم به شمار می رود که از آن برای افزایش دادن مبرد استفاده بسیار زیادی می شود. به وسیله این بخش انرژی لازم برای جریان پیدا کردن مبرد ایجاد می شود و در مسیر سیکل تبرید قرار می گیرد. فن کویل و هواساز

  1. کندانسور :

این بخش از دیگر بخش های این سیستم است که برای دفع و از بین بردن حرارت و بخار داغ مبرد مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع باید بدانید وظیفه اصلی که این بخش بر عهده دارد کاهش دما می باشد که چگالش آن را هم باید کمتر کند.

انواع کندانسینگ یونیت :

کندانسینگ یونیت را بر اساس نوع کمپرسوری که در آن به کار رفته است به انواع متفاوتی تقسیم بندی می کنند. در واقع شما باید بدانید ظرفیت به کار رفته شده در این سیستم چندان بالا نمی باشد و به طور معمول از کمپرسورهای اسکرال، روتاری و در برخی موارد از پیستونی روی این سیستم استفاده می شود. هر یک از انواع کمپرسورهایی که در این سیستم به کار می رود دارای دور متغیر و یا دور ثابت می باشد که ویژگی های مختلفی دارند. به طور معمول شما باید به خوبی بدانید که این سیستم سرمایشي و گرمایشی به انواع متفاوتی تقسیم بندی می شود و عبارت است از :

کندانسینگ یونیت

  1. هوا خنک :

در این نوع از کندانسینگ یونیت کویل های كندانسوري که در دستگاه قرار دارند به وسیله هوا و تبادل انرژی به خوبی خنک می شوند و این خنک بودن را به محیط انتقال می دهند. مبرد داغ خروجی که در این نوع کمپرسور وجود دارد وارد لوله های كندانسور می شود که این لوله ها هم فین دار هستند. هوای محیط به وسیله فن های مکنده و دمنده تعبیه می شود و از روی لوله ها به خوبی عبور پیدا می کند.

  1. آب خنک :

یکی دیگر از انواع این سیستم سرمایشی نوع آب خنک آن می باشد که در آن کندانسور و مبدل آن از جنس پوسته و لوله می باشد و به وسیله آب و تبادل انرژی به خوبی خنک می شود. در این سیستم مبرد داغ خروجی از کمپرسور وارد پوسته می شود، در این مرحله جریان آب خنك شده به وسیله برج های خنک کننده در بهترین دمایی که مناسب ترین درجه آن می باشد از درون لوله های سیستم عبور پیدا می کند و سبب خنك كاري مبرد مي شود.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۹۹
634 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0