رفع مشکلات و مسائل کلان و مهم حوزه تولید با ظرفیت استان کرمان رفع مشکلات و مسائل کلان و مهم حوزه تولید با ظرفیت استان کرمان

رفع مشکلات و مسائل کلان و مهم حوزه تولید با ظرفیت استان کرمان

رفع مشکلات و مسائل کلان و مهم حوزه تولید با ظرفیت استان کرمان ،صورت می گیرد  منتظر خزانه دولت نمی مانیم. معدن طبق سیاست کلان کشور باید جایگزین نفت گردد

کد خبر: 990402009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ تیر ۹۹ - ۱۱:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رفع مشکلات و مسائل کلان و مهم حوزه تولید با ظرفیت استان کرمان ،صورت می گیرد  منتظر خزانه دولت نمی مانیم. معدن طبق سیاست کلان کشور باید جایگزین نفت گردد

رفع مشکلات و مسائل کلان و مهم حوزه تولید با ظرفیت استان کرمان

رفع مشکلات و مسائل کلان و مهم حوزه تولید با ظرفیت استان کرمان

رییس سازمان صنعت بیان کرد: مشکلات تولید را با ظرفیت کرمان رفع می‌کنیم

ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال و لزوم تحقق جهش تولید بیان کرد: با ظرفیت این استان مسائل و مشکلات کلان حوزه تولید را رفع می ‌کنیم و منتظر خزانه دولت نمی ‌مانیم.

مهدی حسینی نژاد در همایش روسای سازمان ‌های نظام مهندسی معدن منطقه ۵ و شش کشور با حضور رییس این سازمان گفت: معدن طبق سیاست کلان کشور باید جایگزین نفت گردد و اتفاقات سالهای گذشته به واسطه تحریمها، توجه ویژه مسئولان را بصورت اجباری به این سمت هدایت میکند و به واسطه توجه کم‌تر برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدت سالیان گذشته بصورت مطلوب انجام نشده است.

حسینی نژاد با اشاره به سیاستهای کلان حوزه معدن برای حقوق دولتی و حق انتفاع تصریح کرد: طبق تبصره ۴ ماده چهارده قانون معادن خزانه باید شصت و پنج درصد از حقوق دولتی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت بدهد و این وزارت در زیرساختهای کشور هزینه کند که بطور متوسط از این محل شصت و پنج درصد تنها سیزده درصد از وزارت خانه برگشته است.

وی ادامه داد: طبق تبصره شش نیز میزان پانزده درصد حقوق دولتی به استانها برمی‌گردد که باید در زیرساختهای منطقه معدنی هزینه گردد و رصد عملکرد پانزده سال گذشته نشان میدهد و در بخش استانی نیز بجای پانزده درصد تنها ۵ صدم درصد به استان کرمان برگشته است.

حسینی نژاد ادامه داد: هدف ما جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع معدنی، توسعه صادرات و حفظ محیط زیست و توسعه اکتشافات با استفاده از ظرفیتهای قانونی است که نداشتن منابع به مانعی برای انجام این اقدامات تبدیل شده است.

وی افزود: تبصره پنج ماده چهارده باید مورد توجه قرار گیرد و واحدهای ما در حوزه فراوری صادرات، محیط زیست و اکتشاف فعالیت کنند تا بیست درصد معافیت حقوق دولتی دریافت کنند و امسال دو هزار میلیارد تومان در قانون بودجه وصولی دولت در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: این بیست درصد پیش از ورود به خزانه باید در شورای معادن استانی مدیریت گردد، زیرا به توسعه بخش صادرات و تولید کمک میکند و از سال گذشته این اقدام را برای اولین بار در استان کرمان شروع کردیم.

وی افزود: ۳ ماه ابتدای سال یک‌هزار میلیارد تومان به خزانه واریز کردیم که از این میزان دویست میلیارد تومان باید به استان بازگردد که مشکلاتی برای بازگشت آن وجود داشت که با اقدامات انجام شده، این اعتبارات پیش از ورود به خزانه با اختیارات شورای معادن استان کرمان مدیریت و در زیرساختهای استان کرمان هزینه می گردد.

حسینی نژاد افزود: در این زمینه سال گذشته دویست و سی میلیارد تومان با کمک شورای معادن استانی در زیرساختهای خود کار انجام دادیم.

وی با اشاره به قانون یک درصد فروش معادن برای عوارض آلایندگی تصریح کرد: از این محل توانستیم سال گذشته برای اولین بار در کشور تسهیلات رونق تولید و تبصره هجده را با شش درصد تخفیف به واحدهای تولیدی پرداخت کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: هشتاد درصد گردش مالی بانکها مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت است لذا شرکتهای بزرگ را موظف کردیم که حسابهای خود را به استان کرمان منتقل کنند و امسال با کمک شورای معادن در چند واحد بعنوان معین این اقدام را انجام دادیم که اینک پرداخت تسهیلات از این محل به بیست برابر تسهیلات تبصره هجده رسیده است

وی افزود: از این محل اجرای پروژه های زیرساختی حتی در حوزه بهداشتی و درمانی در استان کرمان محقق گردید.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۹۹
477 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0