جلسه مشترک مدیرعامل آب منطقه ای یزد با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد جلسه مشترک مدیرعامل آب منطقه ای یزد با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد

جلسه مشترک مدیرعامل آب منطقه ای یزد با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد

جلسه مشترک مدیرعامل آب منطقه ای یزد با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد ،رئیس و اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد، درسالن جلسات نظام مهندسی برگزار شد

کد خبر: 990319004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹ - ۸:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه مشترک مدیرعامل آب منطقه ای یزد با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد ،رئیس و اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد، درسالن جلسات نظام مهندسی برگزار شد

جلسه مشترک مدیرعامل آب منطقه ای یزد با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد

جلسه مشترک مدیرعامل آب منطقه ای یزد با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد بیان داشت:

پایش گلخانه ها به عنوان پاک‌ترین اشتغال زایی انجام گردید

جلسه مشترک مدیرعامل آب منطقه ای یزد با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد برگزار گردید.

نشستی با حضور مدیرعامل آب منطقه ای یزد، معاون حفاظت و بهره برداری، مدیرحوزه هیات مدیره آب منطقه ای یزد و رئیس و اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد، درسالن جلسات نظام مهندسی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد استان یزد را دومین استان گل‌خانه‌ای از نظرسطح زیرکشت در کشور عنوان کرد و گفت: یکی از سیاست‌گذاری هایی که در نظر گرفته شده است بالا بردن بازدهی گلخانه های استاندارد و هیدروپونیک است.

محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد توسعه گلخانه های استاندارد را پاک‌ترین اشتغال زایی دانست و گفت: گلخانه صنعتی، پاک و با ارزش است.

ما نیز با توسعه گلخانه های استاندارد و پربازده موافق هستیم و حمایتهای لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد.

جوادیان زاده، در تکمیل اظهاراتش گفت: گلخانه ها باید به سمت گلخانه های پیشرفته توسعه یابند و به گلخانه های هیدروپونیک که راندمان محصول را چندین برابر و در مصرف آب صرفه جویی می شود، تبدیل گردند.

وی، ساخت متعدد گلخانه ها در محلهای نامناسب و استفاده از چاه غیرمجاز را یکی از نگرانیهای جدی عنوان کرد و افزود: وجود گلخانه ها ی غیر استاندارد و غیر مجوز دار در استان باعث مصرف بی رویه آب شده و آلودگی منابع آبی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد گفت: تنها راه نجات آب کشور، اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی است که اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، همدلی مردم و کشاورزان، درک بحران پیش آمده در منابع آب توسط مسئولین از عوامل مهم در پیشبرد این طرح است.

وی با اشاره به مطلب فوق گفت: در سال جاری آب منطقه ای در هر ماه بر روی یک شهرستان متمرکز شده و موارد و موقعیت های منطقه را بررسی می‌کند و مردم آن منطقه را نسبت به بخشهای مختلف کشاورزی، صنعت ، آب و … آگاه میسازد تا مردم طبق شرایط منطقه در کسب وکار خود سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم با مساعدت، همکاری و حمایت مردم، مسئولان کشور، نهادها و دستگاه‌های اجرائی در حفظ منابع ارزشمند آب زیرزمینی کشور برای نسلهای آینده پیشرفت چشم‌گیری داشته باشیم چرا که حفظ منابع آب، حفظ حیات و تمدن کشورمان است.

در ادامه محمدرضا خلف باغی، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به ارایه گزارشی از عملکرد و اهداف سازمان و همچنین وضعیت شرکتها و مراکز، امور واگذاریها و برخی دستورالعملهای ابلاغی پرداخت.

محمدرضا خلف باغی به آغاز فصل گرما و معضلات گلخانه های بدون مجوز و غیر استاندارد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با شروع فصل گرما و هم‌چنین نگرانی ساکنین برخی مناطق، اقدامات اولیه در پایش گلخانه های شهرستان یزد صورت گرفته است.

وی گفت: گلخانه هایی که بدون مجوز و پروانه تاسیس شروع به کار کرده اند معظلاتی از جمله آلودگی در منطقه، استفاده بی رویه از آب، تولید محصول بی کیفیت ، استفاده غیرمجاز از آب چاه‌ها و … به وجود خواهند آورد.

خلف باغی افزود: در این پایش اولیه به این نتیجه رسیده ایم که تنها نزدیک سی درصد گلخانه ها دارای مجوزها و استانداردهای لازم هستند.

وی تصریح کرد: با آن حجمی که گلخانه، غیراستاندار شکل گرفته است، علاوه بر معظلات و مشکلاتی که ایجاد می‌کنند باعث ناکارآمدی گلخانه های با کیفیت و استاندارد میگردند.

وی ادامه داد: اعتراضی که به دستگاه‌های مربوطه ازجمله ،آب، برق و گاز داشته ایم این بوده است که با این که گلخانه ای دارای پروانه معتبر از سازمان نبوده به آنها خدمات داده شده است. این درحالی است که براساس قانون در ازای رعایت و ضوابط و تولید استاندارد و سالم می‌بایست یارانه ی دولتی استفاده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد، در بخشی از اظهاراتش به دقت و حساسیت بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: به علت این که بخشهای خصوصی می‌بایست جوابگو باشند بیشترین دقت عمل را انجام می‌دهند تا کمترین خسارت و مشکلات را داشته باشند.

خلف باغی، در ادامه به اهمیت سلامت محصول اشاره کرد و گفت: کم‌تر از ۱ درصد از گلخانه های استان دارای مسئول فنی هستند، در صورتی که محصولات گلخانه ای از جمله محصولات تازه خوری است و مورد استفاده روزانه مردم قرار میگرد و نقش سلامت محصول میباست مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان اظهاراتش، به تعداد فارغ التحصیلان رشته آبیاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نظام مهندسی یزد دارای صد و نود، عضو دانش آموخته در رشته آبیاری میباشد که اگر از توانایی آن ها در این زمینه استفاده شود، بسیاری از مشکلات نیز با این نیروی متخصص حل خواهد شد.

خلف باغی در خاتمه، خواستار به کارگیری دانش آموختگان رشته آبیاری در بازدیدهای مربوطه شد و تصریح کرد: اگر از استعدادها و توانایی های فارغ التحصیلان و متخصصین در زمینه خود استفاده نشود، در جای نامربوط مشغول به کار میشوند و این فرصت تخصصی که باید از آن استفاده کنیم از دست خواهد رفت.

در ادامه غلام‌رضا برزگری، دبیر شورای نظام مهندسی کشاورزی یزد به رویکرد سازمان اشاره کرد و گفت: نقشه راهی که از ابتدا برای نظام مهندسی تعریف شده است مهندسی کردن کشاورزی با افزایش رویکرد است و نظر نظام مهندسی در حفظ منابع آبی نیز با دیگر دستگاه‌ها مشترک است.

برزگری ادامه داد: در بحث کلان حفظ منابع آبی با همکاری همه دستگاه‌ها می‌بایست خط روشنی را برای آینده تدوین کرد و پی‌گیری مجدانه صورت گیرد.

محمدرضاکوچک زاده، دیگر عضو شورای نظام مهندسی کشاورزی یزد مشکل اصلی را عدم آگاهی دستگاه‌ها از موانع و مشکلات دانست و گفت: با برگزاری نشست های کارشناسی متعدد و مطرح کردن مشکلات میتوان راه‌کارهایی را ارایه داد و برنامه ریزی های استراتژیک کوتاه مدت و بلندمدت پیاده سازی کرد .

در خاتمه، محمدعلی حاتمی زاده، دیگر عضو شورای نظام مهندسی کشاورزی یزد نیز به ناهمگونی برخی برنامه ها اشاره کرد و گفت: اجرای برخی از دستورالعمل‌ها و برنامه هایی که از وزارت‌خانه ابلاغ میگردد با شرایط استانی هم خوانی ندارد که اینگونه موارد می‌بایست با پی‌گیری چند دستگاه و نمایندگان استانی مطرح شود و راه‌کارهای مطابق با منطقه و شرایط پیشنهاد گردد و به تصویب برسد.

قابل ذکر است: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای حضور نمایندگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را در نشست های شورای حفاظت ضروری دانست و حضور این سازمان متخصص و فنی را در نشست های حفاظت منابع آب خواستار گردید.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ خرداد ۹۹
547 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0