نشست دبیرخانه صادرات فنی و مهندسی به‌ منظور صادرات خدمات تعمیر و نگهداری نشست دبیرخانه صادرات فنی و مهندسی به‌ منظور صادرات خدمات تعمیر و نگهداری

نشست دبیرخانه صادرات فنی و مهندسی به‌ منظور صادرات خدمات تعمیر و نگهداری

نشست دبیرخانه صادرات فنی و مهندسی به‌ منظور صادرات خدمات تعمیر و نگهداری ،به کشورهای منطقه در خصوص همکاری‌های فی‌مابین به‌منظور صادرات خدمات تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها انجام شد

کد خبر: 990301004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ خرداد ۹۹ - ۳:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست دبیرخانه صادرات فنی و مهندسی به‌ منظور صادرات خدمات تعمیر و نگهداری ،به کشورهای منطقه در خصوص همکاری‌های فی‌مابین به‌منظور صادرات خدمات تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها انجام شد

نشست دبیرخانه صادرات فنی و مهندسی به‌ منظور صادرات خدمات تعمیر و نگهداری

نشست دبیرخانه صادرات فنی و مهندسی به‌ منظور صادرات خدمات تعمیر و نگهداری

نشست دبیرخانه دائمی توسعه صادرات و شرکت تسیس و شرکت کارگشا در مورد همکاری‌های فی‌مابین به‌منظور صادرات خدمات تعمیر و نگهداری ساختمان ‌ها انجام شد.
جلسه ای سه‌جانبه با حضور دکتر مقدم راد رئیس دبیرخانه صادرات فنی و مهندسی، دکتر بهنام عابدی دبیر دبیرخانه و مدیران شرکت کارگشا و تسیس برگزار گردید.

این نشست، با صحبت و خوش‌آمد گویی دکتر مقدم راد رئیس دبیرخانه دائمی صادرات فنی و مهندسی شروع شد.

مقدم راد با بیان رزومه هر دو شرکت حاضر اظهار امیدواری کرد که با همکاری دو شرکت و دبیرخانه صادرات فنی و مهندسی بتوانیم نتایج ارزشمندی را در زمینهٔ صادرات خدمات مهندسی کسب کنیم.

عابدی نیز به‌ عنوان دبیر این دبیرخانه، توضیحاتی را در باره اهداف دبیرخانه صادرات فنی مهندسی ارائه داد.
دبیر دبیرخانه صادرات فنی مهندسی با عنوان این که بیش از پانصد هزار نفر مهندس در رشته ۷ گانه مهندسی در سطح کشور حضور دارند، تصریح کرد: این ظرفیت و پتانسیل خوبی است اما متأسفانه تجربه بین‌المللی مهندسین ما زیاد نیست و بخش عمده مهندسانی که در خارج از کشور فعالیت کردند مهندسان مشاور قدیمی و یا افرادی هستند که در نظام فنی اجرایی کار کردند.
وی، بازار خوب خدمت مهندسی در کشور را در سال ‌های قبل یکی از علل عدم فعالیت مهندسان در بازارهای بین‌المللی عنوان نمود و افزود: امروز که رونق کارهای مهندسی در کشور کاهش‌یافته و در برابر تعداد مهندسان ما نیز افزایش پیداکرده است، ما خود را موظف می دانیم که با یک سازمان‌دهی درست تعادل مناسبی را در عرصه ساخت‌وساز ایجاد کنیم.
عابدی، با تشریح عرضه و تقاضای خدمات مهندسی در داخل و خارج از کشور، صادرات خدمات مهندسی به‌ویژه صادرات این خدمات در منطقه و کشورهای همسایه را از مهم‌ترین فعالیت ممکن برای این هدف عنوان کرد.

دبیر دبیرخانه صادرات مهندسی با اشاره به بخش بین‌الملل مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان بیان کرد: بنظر می ‌رسد حضور مهندسان ما برای ارائه خدمات تعمیر و نگهداری در خارج از کشور سریع‌تر و آسان‌تر از بحث احداث ساختمان است.
عابدی، هم چنین با بیان فعالیت ‌های انجام‌ شده توسط دو شرکت، دو شرکت حاضر و پتانسیل‌ های دبیرخانه صادرات، سه طرف را مکمل یک دیگر برای انجام خدمات دانست.
در ادامه هر دو شرکت پتانسیل ‌ها و ظرفیت خود را ارائه کردند و در راستای اهداف و تسهیل فرایند، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
هم چنین در این نشست، مقدم راد رئیس دبیرخانه صادرات فنی مهندسی اخذ مجوزهای لازم به‌ منظور بین‌المللی شدن پروانه‌های اشتغال به کار مهندسان را از اهداف دبیرخانه عنوان کرد و بیان داشت: بخشی از فعالیت‌ها در این زمینه انجام‌ شده است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ خرداد ۹۹
302 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0