لزوم استفاده از مجری صاحب صلاحیت‌ در ساخت و سازهای بافت فرسوده زنجان لزوم استفاده از مجری صاحب صلاحیت‌ در ساخت و سازهای بافت فرسوده زنجان

لزوم استفاده از مجری صاحب صلاحیت‌ در ساخت و سازهای بافت فرسوده زنجان

لزوم استفاده از مجری صاحب صلاحیت‌ در ساخت و سازهای بافت فرسوده زنجان ،خواسته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان بود

کد خبر: 990231002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ - ۸:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم استفاده از مجری صاحب صلاحیت‌ در ساخت و سازهای بافت فرسوده زنجان ،خواسته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان بود

لزوم استفاده از مجری صاحب صلاحیت‌ در ساخت و سازهای بافت فرسوده زنجان

لزوم استفاده از مجری صاحب صلاحیت‌ در ساخت و سازهای بافت فرسوده زنجان

استفاده از مجری صاحب صلاحیت‌ در ساخت و سازهای بافت فرسوده زنجان الزامی است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان بیان کرد: با توجه به ابلاغیه اداره کل راه و شهرسازی و طبق مصوبه هیات‌ مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان هر گونه ساخت و ساز در بافت‌ های فرسوده این استان باید با استفاده از مجریان صلاحیت‌دار انجام گردد.

اصغر رسولی گفت: انجام ساخت و ساز در بافت فرسوده، مخاطراتی دارد که حضور مجری ذی ‌صلاح برای رعایت مناسب ضوابط و مقررات، ضروری و با اهمیت است.

رسولی ادامه داد: با تشکیل نشست های هیات‌مدیره و اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم و پی‌گیری اعضای هیات‌مدیره، این موضوع به سرانجام مثبتی رسید.

وی با عنوان این که ساخت و ساز در بافت فرسوده، دارای شرایط سخت‌تری نسبت به سایر بافت‌ها است، اظهار داشت: نوع خاک، شرایط گودبرداری، قدیمی بودن و ریزدانگی بافت، شرایط پیچیده اجرایی را برای ساخت و ساز در بافت فرسوده ایجاد می ‌کند که نیاز است مهندسان مجری در همه مراحل ساخت، حضور و مسؤولیت داشته باشند.

وی این اقدام را سبب افزایش کیفیت ساخت و کاهش خطرات احتمالی در ساخت و ساز بافت فرسوده خواند و افزود: برای داشتن فرآیند ساخت مطابق با قوانین و ضوابط، حضور مجریان در پروسه ساخت و ساز سبب بهبود کیفی آن و افزایش طول عمر ساختمان خواهد شد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، این اقدام را برای اشتغال مهندسان مجری نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: این تصمیم علاوه بر اتخاذ یک رویکرد منطقی برای بهبود ساخت و ساز در این بافت‌ ها سبب ایجاد ظرفیت جدید کاری برای مهندسان مجری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خواهد شد و عواید مثبتی دارد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان هم‌اکنون با ۵۹۷۹ نفر عضو در شش رشته اصلی معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی و نقشه برداری فعالیت می ‌کند.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ اردیبهشت ۹۹
404 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0