ظرفیت ایجاد اشتغال برای سی هزار نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه ظرفیت ایجاد اشتغال برای سی هزار نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه

ظرفیت ایجاد اشتغال برای سی هزار نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه

ظرفیت ایجاد اشتغال برای سی هزار نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه ،وجود دارد، برای این منظور فقط نیازمند افزایش بهره‌وری در تولیدات بخش کشاورزی هستیم

کد خبر: 990222001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۹ - ۷:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ظرفیت ایجاد اشتغال برای سی هزار نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه ،وجود دارد، برای این منظور فقط نیازمند افزایش بهره‌وری در تولیدات بخش کشاورزی هستیم

ظرفیت ایجاد اشتغال برای سی هزار نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه

ظرفیت ایجاد اشتغال برای سی هزار نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه بیان کرد: بخش کشاورزی استان ظرفیت ایجاد اشتغال برای سی هزار نفر را بدون نیاز به استفاده از یک ریال منابع دولتی دارد.

رمضان رویین تن در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که (بیستم اردیبهشت) برگزار گردید، با اشاره به قابلیت زیاد بخش کشاورزی برای ایجاد شغل، یادآور شد: برای این منظور فقط نیازمند افزایش بهره‌وری در تولیدات بخش کشاورزی هستیم.

رویین تن گفت: اگر افزایش بهره‌وری رخ دهد، امسال می‌توانیم سی هزار شغل در بخش کشاورزی، بدون استفاده از یک ریال منابع دولتی ایجاد کنیم.

وی با عنوان این که هم اکنون ۸۷۵۳ نفر در بیست و دو رشته عضو نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه هستند، ادامه داد: از این تعداد ۴۹۲۵ نفر مرد و مابقی زن هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، در مورد وضعیت اشتغال این افراد نیز اظهار داشت: ۱۷۴۰ نفر در بخش‌های دولتی شاغلند، ۲۷۱۲ نفر در مراکز خصوصی مشغول به کار هستند و شصت و سه نفر هم بازنشسته شده‌اند.

وی، تعداد افراد جویای کار که عضو نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه هستند را نیز ۴۲۳۶ نفر اعلام کرد.

رویین تن با عنوان این که شصت مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی هم اکنون در روستاهای استان فعال است، عنوان داشت: سیصد و پنجاه نفر از مهندسین کشاورزی در این مراکز ارائه خدمات دارند.

رئیس سازمان نظام مههندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، هم‌چنین از فعالیت یک مرکز مدیریت توسعه صادرات در زیر مجموعه نظام مهندسی خبر داد و افزود: این توانایی را داریم که در ساماندهی صادرات برخی محصولات کشاورزی وارد شویم.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماهی استان کرمانشاه نیز با اشاره به پتانسیل اشتغال‌زایی سی هزار نفری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، ادامه داد: تقاضا داریم برش اشتغالزایی پیش‌بینی شده طبق شهرستان و حتی دهستان و به تفکیک رشته مشخص گردد.

عزیزی از کشاورزی بعنوان یکی از اولویت ‌های توسعه استان یاد کرد و گفت: می ‌توانیم تسهیلات اشتغال‌زایی خوبی به این بخش اختصاص دهیم.

منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اردیبهشت ۹۹
566 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0