تاکید استاندار گلستان بر پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی در پنجمین نشست شورای معادن تاکید استاندار گلستان بر پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی در پنجمین نشست شورای معادن

تاکید استاندار گلستان بر پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی در پنجمین نشست شورای معادن

تاکید استاندار گلستان بر پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی در پنجمین نشست شورای معادن ،بر حفظ ارزش افزوده، با فرآوری مواد معدنی استخراج‌شده اختصاص یافت

کد خبر: 990217003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۹ - ۱۰:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تاکید استاندار گلستان بر پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی در پنجمین نشست شورای معادن ،بر حفظ ارزش افزوده، با فرآوری مواد معدنی استخراج‌شده اختصاص یافت

تاکید استاندار گلستان بر پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی در پنجمین نشست شورای معادن

تاکید استاندار گلستان بر پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی در پنجمین نشست شورای معادن

استاندار گلستان در پنجمین جلسه شورای معادن بر حفظ ارزش افزوده معادن این استان با فرآوری مواد معدنی استخراج‌شده و پرهیز از خام‌فروشی تاکید نمود.

هادی حق شناس بیان کرد: ذخیره معادن زغال سنگ استان حدود هفت میلیون تن است که باید با روشهای فناورانه و دانش بنیان و فرآوری این مواد معدنی، مانع خام فروشی آن شویم.

حق شناس ادامه داد: سازمان نظام مهندسی معادن با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت، خانه معدن و پارک علم و فناوری گلستان طرحهای دانش بنیان در حوزه معادن را ارائه کرده و از آنها با اعطای تسهیلات و صدور مجوز حمایت کنند.

استاندار گلستان از سازمان نظام مهندسی معدن استان خواست برای فرآوری مواد معدنی بویژه تبدیل زغال سنگ به محصول نهایی با رعایت استانداردها و بدون ایجاد آلودگی زیست محیطی از طرحهای دانش بنیان پشتیبانی کند.

در این استان شمالی پنجاه و نه پروانه معدن در حال بهره برداری با اشتغال برای هزار و هفتصد و بیست و هفت نفر وجود دارد که اکنون سی و پنج پروانه بهره برداری از معادن با بکارگیری هزار و ششصد و بیست و هفت نفر فعال است.

مواد معدنی تولیدی گلستان بیشتر شامل زغال سنگ، سنگ لاشه و آهکی، ید، صدف، سیلیس، سنگ نسوز، آلوویم و خاک رس است.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۹۹
432 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0