نقش ویژه و منحصر به فرد «معادن» در سال «جهش تولید» جهت تامین مواد اولیه نقش ویژه و منحصر به فرد «معادن» در سال «جهش تولید» جهت تامین مواد اولیه

نقش ویژه و منحصر به فرد «معادن» در سال «جهش تولید» جهت تامین مواد اولیه

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان بیان کرد: معادن در سال جهش تولید نقش منحصربه‌فردی در تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی بمنظور نیل به سطح بالایی از ظرفیت‌ های اقتصادی برخوردار هستند.

کد خبر: 990203004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۹ - ۹:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان بیان کرد: معادن در سال جهش تولید نقش منحصربه‌فردی در تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی بمنظور نیل به سطح بالایی از ظرفیت‌ های اقتصادی برخوردار هستند.

نقش ویژه و منحصر به فرد «معادن» در سال «جهش تولید» جهت تامین مواد اولیه

نقش ویژه و منحصر به فرد «معادن» در سال «جهش تولید» جهت تامین مواد اولیه

محمدامین مقیمی گفت: یکی از نیازهای ویژه صنایع در حوزه تولید، مواد اولیه لازم برای گرداندن چرخ کارخانجات و کارگاه‌ های صنعتی است و معادن بعنوان تأمین کننده اصلی کارخانجات مهم وابسته به مواد معدنی از نقش مهمی در تحقق شعار سال برخوردار هستند.

مقیمی با اشاره به ظرفیت عظیم معدنی کشور و ویژگی ‌های بی‌نظیر ایران در برخورداری از معادن مختلف با غنای مطلوب، اظهار داشت: نزدیکی معادن هرمزگان به کانون‌ های فولادی و آلومنیوم از یک طرف و همین طور نقش محوری معادن در تأمین مواد اولیه توسعه راه‌ها و زیرسازی لازم برای ساختارهای صنعتی سبب شده تا ارزش بهره‌وری آن ها در اقتصاد ملی بالا باشد.

وی تصریح کرد: دویست و پنجاه و شش فقره معدن در هرمزگان وجود دارد که عمده آن ها در زمینه تأمین سنگ آهن، کرومیت، مخلوط کوهی، سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ لاشه، سنگ نمک و سنگ چینی فعالیت می‌ کنند که بخشی از تولیدات آن ها بصورت خام صادرات می ‌شود که می ‌توانیم در سال نود و نه برای بهبود استفاده از آنها نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان ادامه داد: تأمین پایدار نیازهای صنایع استان به مواد معدنی، کیفی سازی فرآیندهای تولید، مشارکت در غنی‌سازی مواد معدنی از طریق فرآیندهای تکمیلی از جمله اولویت‌ هایی است که در سال نود و نه و در مسیر جهش تولید می‌توانیم بر روی آنها متمرکز گردیم.

مقیمی، هم‌چنین بر اهمیت حمایت از معادن استان بخصوص با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور و در نظرگرفتن تسهیلاتی برای سرمایه در گردش آنان نیز تأکید و بیان کرد: بهبود فرآیندهای بهره‌برداری در برخی از معادن استان نیز به حمایت ‌های اقتصادی نیاز دارد.

وی هم‌چنین تشدید بازرسی ‌های فنی معادن در سال نود و نه را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: بازرسی فنی از هفتاد فقره معادن استان و ارزیابی ایمنی از سیزده فقره معادن استان در دستور کار سال جاری قرار دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۹۹
451 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0