برگزاری جلسه جهت تعیین استان برگزار کننده مسابقات قرآن کریم در سال آینده

کد خبر: 980920003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ آذر ۹۸ - ۸:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
نشست هماهنگی جهت تعیین استان برگزار کننده دومین دوره مسابقات قرآن کشوری بین سازمان ‌های نظام مهندسی استان‌ ها روز ۲شنبه یازدهم آذر ماه به میزبانی استان تهران در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار گردید.
این نشست با محوریت استفاده از ظرفیت و پتانسیل استان‌ ها برای برگزاری مسابقات قرآن کریم و ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآنی به دور از تجمل گرایی و تشریفات و با حضور اعضای کمیته ایثارگران استان تهران و سایر استانها بمنظور هماهنگی و برنامه ریزی جهت تعیین محل برگزاری مسابقات قرآن کریم در سال آینده تشکیل شد.
مجتبی آمری نیا، عضو هیأت مدیره سازمان ضمن خوش‌آمد گویی به مدعوین، پیرامون اصول و لزوم تلاوت قرآن در سیره پیامبر اکرم و معصومین ( علیه السلام ) و اهمیت و نقش قرآن کریم در زندگی انسان بیان کرد: هیأت مدیره دوره هشتم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم در جامعه مهندسی، نگاه ویژه ای به این بخش دارد.
وی به ارائه گزارش از نحوه برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال گذشته در استان تهران پرداخت و با ابزار خرسندی از این که استان تهران در سال گذشته در این رقابت معنوی پیشرو و پرچمدار بوده، گفت: سال گذشته استان تهران با تلاش شورای مرکزی توانست مسابقان قرآن کریم را به نحو شایسته و در شأن جامعه بزرگ مهندسین برگزار کند بطوری از بیست و پنج استان که اعلام آمادگی کرده بودند، بیست و دو استان در مسابقات قرآن شرکت کردند.
آمری نیا در ادامه به استان ‌هائی که به کسب مقام در رشته های قرآنی ( حفظ و قرائت قرآن ) نائل شده اند پرداخت و ادامه داد: در صورت تعیین استان برگزار کننده آن استان باید تعامل، وفاق، همراهی و هماهنگی خود را با شورای مرکزی در باشکوه برگزار کردن این رقابت معنوی به عمل آورد.
آمری نیا، در ادامه ضمن درخواست از حاضران برای ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود در برگزاری هر چه بهتر مسابقات سراسری قرآن کریم در سال آینده از استانها جهت اعلام آمادگی برای میزبانی برگزاری این مسابقات کشوری در سال آینده دعوت بعمل آورد و گفت: امیدوار هستیم این مسابقات هر سال در سطح بالاتری برگزار گردد و شاهد حضور بیشتر اعضاء در این مراسم روحانی و معنوی باشیم.
در ادامه این نشست، سلیمی از استان قزوین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهندس آمری نیا و سایر همکارانشان در واحد ایثارگران، تاریخچه‌ای از اقدامات صورت گرفته در مورد این موضوع ارائه کرد و به کمیسیون فرهنگ و هنر در استان قزوین اشاره کرد که به موضوعاتی همچون شب یلدا ، شب شعر و … میپردازد:
سلیمی ادامه داد: در همین راستا کمیته قرآن و معارف هم که زیرمجموعه این کمیسیون است در آن استان تشکیل گردید که از اقدامات آن می‌ توان به برگزاری مسابقات قرآن اشاره کرد
سلیمی در ادامه با اشاره به تغییرات ایجاد شده در نگاه و تفکر جامعه مهندسان از بعد معنوی به دنبال برگزاری مسابقات قرآن آمادگی استان قزوین برای برگزاری دوره های بعدی را اعلام کرد و به ارائه نکات پیشنهادی برای برگزاری این آیین، از جمله تداوم در برگزاری مسابقات، برگزاری مسابقان برای بانوان، دقت در انتخاب بهتر هیأت داوران، توجه به شناسایی آسیب شناسی قرآن و اخلاقیات قرآنی در بین قاریان، برگزاری رقابت سالم به دور از مسائل حاشیه‌ای، در نظر گرفتن اسکان مناسب و شایسته قاریان قرآن بمنظور تقویت و ایجاد تعامل، همبستگی و همفکری بین قاریان در استان میزبان، فراهم کردن تسهیلان برای قاریان ( کانال ، برگزاری اردو و … ) پرداخت.
وی در خاتمه بر ضرورت تشکیل گروه تواشیح و مدیحه سرایی برای اعضاء سازمان نظام مهندسی بمنظور شرکت در مسابقات برون مرزی تاکید کرد.
سخنران بعدی کمیل صرایی مدیر روابط عمومی استان اصفهان و عضو شورای سیاست‌گذاری روابط عمومی شورای مرکزی بود.
صرایی در ابتدا از زحمات استان تهران بعنوان پرچمدار برگزاری این مراسم معنوی تقدیر و تشکر کرد و آمادگی استان اصفهان را برای برپایی این مسابقات در سال آینده بعنوان میزبان با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط آن اعلام کرد.
صرایی در ادامه خواستار برآورد هزینه در مورد بریایی این آیین گردید.
لازم به ذکر است با توجه به اعلام آمادگی استان‌ های قزوین، اصفهان، یزد و قم برگزاری دومین مسابقات قرآن کریم ویژه پرسنل و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ‌ها، استان اصفهان بعنوان میزبان این مسابقات در سال نود و نه تعیین شد.
در خاتمه نشست، حبیب زادگان و یادگاری از اعضاء کمیته ایثارگران و کمیته برگزار کننده مسابقات کشوری قرآن کریم نقطه نظران و پیشنهادات خود را ارائه کردند و به پرسش های حاضران در مورد مباحث مطرح شده پاسخ دادند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آذر ۹۸
501 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0