برداشت ۳ میلیون و پانصد تن مواد معدنی در ایلام

کد خبر: 980918001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ آذر ۹۸ - ۳:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ریاست نظام مهندسی معدن ایلام از فعال بودن پنجاه و هفت معدن در استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تا به حال، ۳ میلیون و پانصد هزار تن انواع مواد معدنی در این استان برداشت شده است.
هدایت اسدی روز یک‌شنبه در نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی بیان کرد: اکنون هشتاد و هفت معدن در استان وجود دارد که پنجاه و هفت مورد آن ها فعال است و برای هر معدن ۱ نفر کارشناس ثابت تعیین شده که این تعداد اشتغال رقم قابل ملاحظه ای است.
اسدی ادامه داد: اکنون دویست و هشتاد نفر از اعضای نظام مهندسی معدن در زمینه اکتشاف و استخراج فعالیت دارند و سال گذشته ۴ میلیون و نهصد تن مواد معدنی از معادن استان استحصال شده اشت.
وی افزود: سال جاری، تا به حال ۳ میلیون و پانصد تن انواع مواد معدنی از معادن استان تولید شده که تا پایان سال‌جاری این رقم افزایش می یابد.
رییس نظام مهندسی معدن ایلام اضافه کرد: ۱ هزار و هشتصد معدن در سراسر کشور بازرسی شده که بیست و هشت مورد سهم استان ایلام بوده است.
اسدی اظهار داشت: با توجه به شاخصهای ارزیابی شده استان ایلام از نظر معادن جزو ۵ استان برتر کشور از نظر رعایت مسایل معدنی و قواعد و قوانین بوده است.
وی تصریح کرد: هم‌چنین این استان از نظر حوادث معدن نیز به علت رعایت مسایل فنی و ضوابط و نظارت مسئولین هیچ حوادثی نداشته است.
رییس نظام مهندسی معدن ایلام اظهار داشت: امسال تا به حال، هجده معدن از نظر فنی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و تا پایان سال شانزده معدن دیگر نیز ارزیابی می گردند.
وی با اشاره به برگزاری سیزده دوره آموزشی برای کارشناسان، کارگران و صاحبان معادن افزود: مشکلات استانداردسازی مصالح ساختمانی باید با جدیت دنبال و برطرف گردد.
میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در استان ایلام بیش از ۱ میلیارد تن است و هم اکنون ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود ۸ و نیم میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.
ذخایر معدنی استان ایلام بیشتر تنوعی از مصالح ساختمانی چون بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین است.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ آذر ۹۸
483 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0