حضور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

کد خبر: 980916015 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ آذر ۹۸ - ۵:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
سیداحسن علوی، نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان در مورد وضعیت ساخت و سازها در استان و کشور بحث و تبادل نظر کرد.
در این جلسه، خلیل الهی رئیس سازمان گزارشی از وضعیت عمرانی و ساخت و سازهای استان، چالشها، موانع و فرصتهای موجود در حوزه ساخت و ساز شهری ارائه کرد.
خلیل الهی با اشاره به این که پتانسیلهای موجود سازمان نظام مهندسی ساختمان آن را فرصتی مغتنم و بازویی مشورتی توانمند برای کمیسیون عمران و نمایندگان مجلس توصیف کرد و خواستار بهره گیری از این توان گردید.
در این دیدار، هم‌چنین اعضای هیات مدیره سازمان هرکدام به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
جایگاه و مسئولیتهای فنی و اجتماعی سازمان، عملکرد سازمان در بحث زمین لرزه کرمانشاه و سیل لرستان، ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها، بحث قانون نظام مهندسی، مسئولیتهای حقوقی مهندسین، صدور خدمات فنی مهندسی به اقلیم کردستان و موانع موجود، حضور سازمان در بدنه اجتماعی جامعه، بافت فرسوده و … از اهم مباحث مطرح شده هیأت‌مدیره در این جلسه بود.
علوی، عضو کمیسیون عمران و رئیس مجمع نمایندگان کردستان نیز ضمن تاکید بر جایگاه ویژه سازمان، ارتباط با نمایندگان را سبب ارتقای ساخت و سازها و سیما و منظر شهری شد.
علوی با اشاره به ضعف استفاده از بدنه کاشناسی در کشور، خسارت این امر را سبب به بارآوردن خسارت برای کشور توصیف کرد.
وی، هم‌چنین در رابطه بااصلاح برخی قوانین موجود در نظام مهندسی و کنترل ساختمان استفاده از دیدگاههای سازمان را ضروری دانست.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۹۸
655 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0