عدم توجه به معادن غرب کشور

کد خبر: 980914002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ آذر ۹۸ - ۹:۱۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان خوزستان بیان کرد:
در بخش معادن، غرب کشور را جدی نمی‌ گیرند
عبدالرضا حرمتی افزود: در بخش معادن، غرب کشور را جدی نمی ‌گیرند و بیشتر توجه‌ها و سیاست ‌ها در کشور به سمت معادن فلزی رفته است.
وی در یازدهمین گردهمایی انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران که امروز، سیزدهم آذرماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار گردید، بیان داشت: در خوزستان چهارده نوع ماده معدنی وجود دارد که از این تعداد هفت یا هشت نوع را استخراج می ‌کنیم و از این ماده‌های معدنی بهره‌مند می‌ شویم.
حرمتی با عنوان این که عمده معادن در خوزستان از جنس معادن شن، ماسه و مصالح ساختمانی هستند، گفت: در کشور عمدتا استان خوزستان را بعنوان یک استان معدنی نمی ‌دانند ولی این استان، یک استان معدنی است و باید به آن توجه کرد و از ظرفیت ‌های این استان در بخش معدن بهره‌مند گردید.
وی بیان داشت: در بخش معادن، غرب کشور را جدی نمی ‌گیرند و بیشتر توجه ‌ها و سیاست‌ ها در کشور به سمت معادن فلزی رفته است. در این زمینه رویکرد توجه به معادن فلزی و استخراج آن ‌ها و سپس خام فروشی است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن خوزستان با عنوان این که بزرگ‌ترین معدن خوزستان آب دریا است، تصریح کرد: در روزگاری، کشور و استان خوزستان واردکننده نمک بود ولی امروز بعد از بیست و پنج سال بیش از یک و نیم میلیون تن نمک در کشور تولید می‌ شود که از این میزان شصت درصد آن در خوزستان تولید می‌گردد.
حرمتی با اشاره به این که در بخش معدن و زمین شناسی اقتصادی همه تلاش می‌ کنند تا سطح زندگی مردم افزایش یابد، ادامه داد: نه دانشگاه و نه وزارت صنعت با روند تولید نمک آشنا نیستند. اگر مقالات به تولید منجر نگردند هیچ اثرگذاری نخواهند داشت و در این راستا باید تلاش گردد تا مقالات کاربردی باشند.
وی با عنوان این که دوران سوخت‌ های فسیلی به پایان رسیده است، خاطر نشان ساخت: اگر قرار است تولید ناخالص ملی را افزایش دهیم نیاز به همدلی است و باید ارتباطی میان دانشگاه و صنعت ایجاد گردد. در کشور نه هزار و ششصد معدن وجود دارد و بیش از شصت درصد از معادن غیرفعال هستند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ آذر ۹۸
435 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0