راه نجات کشور، حفظ و ارتقای روحیه ی بسیجی

کد خبر: 980910002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ آذر ۹۸ - ۹:۰۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: تنها راه نجات کشور بعد از عبور از بحرانهای اقتصادی حفظ و ارتقای روحیه ی بسیجی و تفکر بسیجی است.
راه نجات کشور، حفظ و ارتقای روحیه ی بسیجی است
میرمحمد سیدهاشمی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل در جلسه روشنگری و بصیرت افزایی اعضای بسیجی سازمان نظام مهندسی، با طرح پرسشی مبنی بر این که ضرورت گرامی‌داشت هفته بسیج چیست؟ گفت: تنها راه نجات کشور بعد از عبور از بحرانهای اقتصادی حفظ روحیه بسیجی و تفکر بسیجی است، همه مسئولین کشور از هر طیف و جناحی پس از کش و قوس ‌های فراوان به این نتیجه رسیدند که تنه راه نجات و حفظ صلابت کشور عزیزمان با تکیه بر توان فنی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خودمان و تنها با روحیه بسیجی امکان پذیر است. این همان تفکری است که امام خمینی (رحمه الله) از ۴۰ سال قبل با تدبیر و دوراندیشی فزمان تشکیل بسیج مستضعفین را برای مقابله با انواع تهدیدهای داخلی و خارجی در آن زمان صادر کردند و به حق بسیج در تمامی عرصه های آزمون خود، سرافراز گردید.
وی اظهار داشت: در وضعیت داخلی نیز برای جامه ی عمل پوشاندن به شعارها و نامگذاریهای صورت گرفته ی سال‌های اخیر نظیر اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و …، تنها راه اجرایی شدن و عمل به منویات مقام معظم رهبری حفظ روحیه بسیجی است.
سیدهاشمی ادامه داد: نام بسیج و تفکر و فرهنگ بسیجی یک تهدید جدی برای استکبار و رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: وقتی عنوان می گردد که یکی از شروط جهان استکبار برای خذف تحریم‌های ظالمانه این است که ایران بعنوان کشور منفعل در منطقه عمل کند، نشانگر این است که تفکر بسیج درخارج از مرزهای جغرافیایی ایران و در کشورهایی نظیر سوریه، لبنان، یمن و فسطین تجلی یافته و استکبار از آن واهمه دارد.
رییس سازمان استان، با عنوان این که از فرهنگ بسیجی باید تجلیل گردد، تصریح کرد: بسیج والاترین نمود و تجلی دخالت مستقیم مردم در تعیین سرنوشت ملت است و در هر زمان که کشور دچار مشکل از جمله حوادث زمین لرزه، سیل و… شد بسیج نقش بی بدیلی داشته است.
سیدهاشمی عنوان داشت: اقداماتی که بسیج در پروژه‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، کمک به توسعه و امنیت و فرهنگ داشته برای ما یک نماد و الگو میتواند باشد.
سرهنگ حسن دهقانی نیا، فرمانده سپاه ناحیه اردبیل ضمن تبریک هفته بسیج بیان کرد: مردم ایران در زمان جنگ، زیر بار ذلت نرفت چرا که مردم ما از روحیه نهضت عاشورایی برخوردار بود. در زمان جنگ ۸ سال دفاع مقدس خسارت‌های جبران ناپذیری به مردم ایران وارد کردند و بیش از ۲۲۰ دویست و بیست هزار نفر از جوانان کشورمان شهید شد و ایران میلیاردها دلار ضرر دید و پنجاه سال به عقب افتاد.
دهقانی نیا گفت: با فرمان تاریخی امام خمینی (رحمه الله) و تشکیل بسیج مستضعفین و هم‌چنین شعار ارتش بیست میلیونی، خوشبختانه مردم با احساس مسئولیت و تعهد و اتکا به خداوند مشکلات را مدیریت و روز به روز پیشرفت کردند.
دهقانی نیا، انتشار اخبار غیر واقعی استکبار به مردم از طریق ماهواره و اینترنت را یادآور شد و گفت: دشمنان ایران تلاش دارند با اخبار غیر واقعی در تفکر و دیدگاه مردم تاثیر مخرب بگذارند، ولی مردم ایران همواره هوشیار بوده و حیله های دشمنان را بارها باهمین تفکر بسیجی در نطفه خفه کرده اند.
وی، تحریم‌های فلج کننده آمریکا علیه ملت ایران را یادآور شد و گفت: باید تلاش کنیم با وحدت وهمدلی برای پیشرفت کشورمان تلاش کنیم و در مسیر آبادانی ایرانی اسلامی، خدمتگزاران صدیق مردم را مورد حمایت قرار دهیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ آذر ۹۸
471 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0