دیدار اعضای دفتر نظام مهندسی لارستان با اعضای شورای شهر لار

کد خبر: 980909003 تاریخ انتشار: شنبه ۹ آذر ۹۸ - ۳:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
رئیس و چند تن از کارشناسان دفتر ویژه نظام مهندسی ساختمان در لارستان، ۲ شنبه چهارم آذر مهمان جلسه علنی شورای اسلامی شهر لار بودند.
اعضای دفتر نظام مهندسی لارستان به دیدار اعضای شورای شهر لار رفتند
میرپور، رییس شورا در این جلسه نظام مهندسی را مهم‌ترین سازمان فنی در عرصه ساخت و ساز دانست و بر ضرورت تعامل سازنده شهرداری و این سازمان تأکید کرد.
میرپور با اشاره به ساخت و سازهای شهری به ‌ویژه در شهرک‌ ها، حضور مهندسان خبره‌ نظام مهندسی در کنار این پروژه‌ها و نظارت فنی دقیق را مهم برشمرد و افزود: رعایت نشدن برخی ضوابط شهرسازی و مسائل فنی در ساختمان ‌ها، یکی از مشکلات و دل‌نگرانی‌ های مردم خصوصاً در شهرک‌هاست.
اعضای شورای شهر لار نیز در این نشست، با عنوان این که جامعه متخصص و مهندسین شهرسازی و عمران در بررسی نقاط ضعف و قوت پروژه‌های شهری نقش اساسی دارند؛ اظهار داشتند: در حوزه مسائل شهری و عمرانی به ‌ویژه موضوع بافت فرسوده و تاریخی شهر، نیاز به نشست های هم‌اندیشی و تشکیل اتاق فکر در شورا و شهرداری است که در این مورد، نظام مهندسی می ‌تواند بسیار موثر باشد.
این اعضا، هم‌چنین بر اهمیت کار مهندسان ساختمان و سازمان نظام مهندسی و ضرورت نظارت بر ساخت و سازها در همه مراحل تأکید کردند.
رضایی، ریاست دفتر ویژه نظام مهندسی در این جلسه مشترک با تشکر از اعضای شورا و شهردار لار برای برگزاری این نشست، در مورد وضعیت نظام مهندسی و خدمات مختلف این نهاد در سطح شهرستان توضیحاتی ارائه نمود.
رضایی، ضرورت توجه به کار تخصصی در ساخت بناها و آگاه کردن مردم از موضوعات فنی را مورد تأکید قرار داد و از همکاری شهرداری و شورای شهر در ساخت ساختمان جدید نظام مهندسی تشکر نمود.
موضوع تعامل و مشارکت مهندسین در سطح شهر، توجه به جامعه مهندسان برای ورود به مباحث مهم شهری، ارائه خدمات الکترونیک به‌ویژه در مورد فرستادن نقشه‌ ها به شهرداری‌ ها بمنظور پایین آوردن هزینه رفت و آمد و صرفه‌جویی در وقت، و درخواست از شورا برای تشکیل تیم تخصصی مشاوران در حوزه مدیریت شهری، بخش دیگری از اظهارات رییس دفتر نظام مهندسی ساختمان لارستان بود.
تاکید بر رعایت ضوابط قانونی و انتخاب ناظران واجد شرایط در پروژه های خیرساز شهرستان، موضوع دیگری بود که در مباحث مشترک شورا و نظام مهندسی ساختمان بیان گردید.
منبع: آفتاب

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آذر ۹۸
651 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0