برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس استان قم

کد خبر: 980908037 تاریخ انتشار: جمعه ۸ آذر ۹۸ - ۱۰:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی

مانور سراسری زلزله با هدف کاهش خطرات ناشی از زلزله، تلفات انسانی و آشنایی دانش‌آموزان با چگونگی مقابله با خطرات در مدارس استان قم برگزار گردید.
مانور سراسری زلزله در مدارس استان قم برگزار گردید
امین مقومی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در مانور زلزله هنرستان دخترانه برقعی و در جمع دانش آموزان این مدرسه، بیان داشت: موضوع ایمنی و استحکام ساختمان ‌ها در برابر بلایای طبیعی از جمله زمین لرزه، که کشور ما با خطرات وقوع آن هر از چندگاهی روبرو است؛ خیلی مهم بوده که در این زمینه در دهه اخیر فرهنگ سازی خوبی صورت گرفته و کاهش تلفات جانی و مالی در زمین لرزه هایی که در سال ‌های اخیر رخ داده، نشان از همین امر دارد، هر چند که از دست دادن ۱ نفر از هم وطنانمان نیز در چنین حوادثی زیاد است.
وی ادامه داد: مقررات ملی ساختمان مجموعه قوانین لازم‌الاجرایی است که رعایت آن در ساخت و ساز می ‌تواند به تأمین ایمنی و آسایش ساکنان آن ‌ها منجر گردد که اراده و فرهنگ ساخت ساختمان مطلوب از سوی شهروندان و سازندگان که سالیانه رقم‌ های سنگینی را بعنوان سرمایه ملی در ساخت و ساز هزینه می ‌کنند در این مورد، بسیار حائز اهمیت است.
مقومی به اهمیت موضوع سازندگان دارای صلاحیت اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در صورت رعایت و اجرایی شدن آن ساخت و سازها در کشور از کیفیت بهتری برخوردار خواهند بود؛ موضوع الزامی شدن سازندگان صاحب صلاحیت است چرا که در صورت بروز مشکلی برای بنای ساخته شده، سازنده آن مشخص بوده و می ‎بایست پاسخگوی عملکرد خود باشد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در ایمنی ساختمان و کیفیت آن، مصالح ساختمانی استاندارد است که سازندگان باید تلاش کنند تا از مصالح استاندارد در ساخت بنا استفاده کنند تا در زمان وقوع زمین لرزه، شاهد کم ترین خسارت مالی و جانی باشیم.
وی تصریح کرد: فرهنگ سازی در زمینه ساخت خانه‌ های اصولی و مقاوم در برابر زمین لرزه، بسیار مهم است که دانش آموزان در این زمینه می ‌توانند نقش آفرین باشند و این موضوع مهم را از خانواده‌ها مطالبه کنند.
در این مانور دانش آموزان با آموزش ‌هایی از جمله نحوه صحیح پناهگیری، خروج ایمن، انتقال مصدومان و نقاط ایمن مدارس آشنا شدند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آذر ۹۸
456 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0