چه مبلی برای جهیزیه بخریم

مبل یکی از مهم‌ترین اقلام جهیزیه است و خرید آن نیاز به دقت زیادی دارد. چیدمان خانه عروس و داماد که قرار است مهمانان زیادی به آن بیایند،‌ باید با سلیقه و خلاقیت زیاد انجام شود. چیدمان کل خانه به‌خصوص مبلمان باید طوری باشد که مهمان با ورودش احساس آرامش و راحتی در خانه بکند و از بودن در خانه شما لذت ببرد.

کد خبر: 980212031 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸ - ۷:۵۵ ب.ظ

مبل یکی از مهم‌ترین اقلام جهیزیه است و خرید آن نیاز به دقت زیادی دارد. چیدمان خانه عروس و داماد که قرار است مهمانان زیادی به آن بیایند،‌ باید با سلیقه و خلاقیت زیاد انجام شود. چیدمان کل خانه به‌خصوص مبلمان باید طوری باشد که مهمان با ورودش احساس آرامش و راحتی در خانه بکند و از بودن در خانه شما لذت ببرد.

درست است که این روزها به‌دلیل آپارتمان نشینی و کوچک بودن فضا نمی‌توان زیاد مانور داد اما، این موارد نمی‌تواند جلوی خلاقیت شما را بگیرد. مبلمان از اصلی‌ترین وسایل چیدمان منزل هستند و باید در انتخاب نوع، طرح و رنگ آن دقت زیادی کرد. حتما این سوال به ذهن شما رسیده است که چه مبلی برای جهیزیه‌ام بخرم؟ با ما همراه باشید و پیش از خرید اقلام مبلمان جهیزیه خود، نکات زیر را مطالعه کنید تا با آگاهی کافی به بازار بروید.

فضایمان چقدر است؟

قبل از خرید خانه یا اجاره آن اقدام به خرید مبلمان نکنید. پیش از خرید، نقشه مکانی که مبل‌ها را قرار است آن‌جا بگذارید به همراه متراژ‌های دقیق روی کاغذ بکشید تا مبل‌ها درست سر جای خود قرار بگیرند. باید براساس فضایی که دارید مبلمان تهیه کنید، مثلا مبل استیل و کلاسیک بیشتر برای سالن‌های پذیرایی بزرگ مناسب هستند و مبل‌های راحتی و مدرن نیز به‌درد فضاهای کوچک‌تر می خورند. هم‌چنین توجه داشته باشید که مبلی که می‌خرید از راهرو و پاگرد پله‌ها رد بشود. اگر پاگرد پله‌های خانه شما کوچک باشد و مبل بزرگ بخرید، مجبور می‌شوید آن‌ها را با صرف هزینه برای بالابر، از پنجره وارد کنید.

چه سبک مبلمانی را دوست دارید؟‌

سبک مبلمان بستگی به سبک خانه شما دارد. مثلا اگر عاشق سبک اصیل ایرانی هستید، ‌باید به فکر خرید مبل استیل باشید (البته با توجه به فضای موجود)‌ و اگر سبک مدرن و امروزی را می پسندید، به سراغ مبل‌ راحتی بروید. مبل راحتی تنوع زیادی دارد و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار موجود است و قیمت ارزان‌تری نسبت به مبلمان استیل دارد. مبلمان سلطنتی هم نقطه مقابل مبلمان راحتی است. از آن‌جا که در ساخت این مبل‌ها از چوب‌های گران‌قیمت با طرح‌ و نقش‌های منبت‌کاری شده استفاده می‌شود، قیمت نسبتا بالایی دارند و برای افرادی که علاقمند به سبک لوکس هستند مناسب است.

سراغ تولیدی‌های مبلمان بروید

اگر قصد خرید مبلمان خاصی را دارید که تک باشد، لازم نیست که حتما به گالری‌های مشهور شمال شهر بروید و هزینه زیادی بکنید. در عوض می‌توانید خودتان رنگ و پارچه دلخواه‌تان را خریداری کنید و طرح موردنظر خود را به یکی از تولیدی‌های مبل بدهید. می توانید بر تمام مراحل ساخت نیز نظارت کنید تا دقیقا همان طرح دلخواه‌تان دربیاید. از سازنده مبل بخواهید که بهترین و باکیفیت‌ترین فوم و اسفنج را داخل مبل بگذارد تا با چند بار نشستن فرو نرود. درست است که کمی بیشتر هزینه می‌کنید اما، خیالتان راحت است که حداقل بعدا چند سال، مبل‌تان مثل روز اول است.

هنگام خرید هم، چند بار روی مبلمان بنشینید و آن را تست کنید. اگر هنگام نشستن، چوب‌های داخلش را حس کردید از خریدنش منصرف شوید، چون مشخص است که اسفنج مرغوبی برای آن استفاده نشده است و بعد از چند ماه استفاده که اسفنج از بین رفت، چوب‌ها باعث پاره شدن رویه مبل می‌شوند و مجبور به تعویض مبل خواهید شد.

خرید ست مبل

معمولا یک دست مبل برای نشستن هفت نفر طراحی شده است اما، لازم نیست که حتما هنگام خرید این تعداد را بخرید، بلکه می‌توانید با توجه به فضایی که دارید تعداد و ترکیب چند نفره بودن آن را انتخاب کنید. یک ست مبلمان شامل یک مبل سه نفره، یک مبل دو نفره و دو مبل یک نفره است. قبل از رفتن برای خرید مبلمان نگاهی به سایت‌های مختلف، مجلات و کاتالوگ‌ها بیندازید تا ترکیب و رنگ مورد علاقه خودتان را پیدا کنید.

اگر آدمی هستید که دوست دارید زود به زود وسایل خانه را تعویض کنید و دکوراسیون و چیدمان را تغییر دهید،‌ هزینه زیادی بابت خرید مبلمان نکنید. جنس با کیفیت و در عین حال ارزانی را انتخاب کنید که اگر هر زمان نیاز به تعویض آن داشتید، کلی هزینه اضافی روی دستتان نماند.

گارانتی مبل

در واقع چیز به‌درد بخوری نیست. موقع خرید، فروشنده‌ها برای تبلیغ و جلب نظر شما کلی وعده‌های مختلف در خصوص گارانتی تعویض می‌دهند اما، هنگام عمل می‌بینید که گارانتی عملا نه معنایی دارد نه از ضمانت اجرایی برخوردار است. بنابراین توصیه می‌کنیم که هنگام خرید حتما به کیفیت و دوام جنسی که انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید و گارانتی را فراموش کنید.

 

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصص‌های مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۹۸
2008 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0