پکیج-زمینی

پکیج دیواری و زمینی

پکیج دیواری و زمینی دستگاه هایی هستند که به جای موتورخانه مرکزی قادر به تامین نیاز ما برای آب گرم مصرفی و همچنین آبگرم مورد نیاز برای شوفاژها می باشند. دستگاه های پکیج در ظرفیت های متفاوتی تولید می شوند که به صورت زمینی و دیواری در بازار عرضه می شوند.

کد خبر: 971109012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ بهمن ۹۷ - ۱:۵۶ ب.ظ

پکیج دیواری و زمینی دستگاه هایی هستند که به جای موتورخانه مرکزی قادر به تامین نیاز ما برای آب گرم مصرفی و همچنین آبگرم مورد نیاز برای شوفاژها می باشند. دستگاه های پکیج در ظرفیت های متفاوتی تولید می شوند که به صورت زمینی و دیواری در بازار عرضه می شوند.

این دستگاه ها با داشتن ابعاد مختلف در مدل های زمینی و دیواری تولید می شوند که می توانند با نصب در داخل کابینت ها و یا در موتورخانه ی ساختمان ها قادر به تامین آبگرم مورد نیاز ما می باشند همچنین این دستگاه ها در مدل های زمینی می توانند پاسخگوی ظرفیت های بالا به عنوان مثال برای ویلاها ، ادرات ، کارگاه ها و …. باشد.

پکیج-زمینی

پکیج-زمینی

 

انواع پکیج ها از لحاظ نوع سوخت

یکی از مهم ترین ویژگی های پکیج های گرمایشی نوع سوخت مصرفی این دستگاه ها می باشد که با متفاوت بودن این ویژگی یکی از اصلی ترین دسته بندی های پکیج ها یعنی گروه بندی پکیج ها بر اساس نوع سوخت مصرفی بوجود می آید و این دستگاه ها را از یکدیگر متمایز می سازد.

پکیج های گازسوز

رایج ترین نوع پکیج های گرمایشی نوع گاز سوز این دستگاه ها می باشد که در مدل های دیواری و زمینی تولید می شود.

پکیج های گازوئیل سوز

پکیج های گازوئیلی که بصورت زمینی تولید می شوند در مکان هایی که امکان دسترسی به گاز شهری وجود ندارد مناسب ترین گزینه برای نصب می باشند.

پکیج های دوگانه سوز

این پکیج های زمینی قابلیت کارکرد با هر دو نوع سوخت گاز و گازوئیل را دارند.

پکیج های برقی

سوخت مصرفی این دستگاه ها برق می باشد به همین دلیل این دستگاه ها بدون نیاز به دودکش و بسیار ساده نصب می شوند. همچنین این پکیج ها بصورت دیواری و زمینی در بازار موجود می باشند.

انواع پکیج ها از لحاظ تعداد مبدل

پکیج-دیواری

پکیج-دیواری

پکیج ها چه دیواری و چه زمینی از لحاظ تعداد مبدل حرارتی به چند دسته اصلی تقسیم می شوند.

پکیج تک مبدله (بی ترمیک)

در این دستگاه ها از یک نوع مبدل حرارتی برای گرمایش آب استفاده شده است و عملکرد این دستگاه ها به گونه ای است که آب پس از عبور از مبدل حرارتی به سیستم گرمایشی ساختمان وارد می شود و در زمان استفاده از آب گرم مصرفی به محض باز شدن شیر آب پمپ سیرکوله دستگاه متوقف شده و آبسرد ورودی بعد از گرم شدن با مشعل و عبور از مبدل به سمت شیر مصرف هدایت می شود.

از ایرادات این دستگاه ها می توان به این مساله اشاره کرد که در هنگام استفاده از آبگرم مصرفی دمای رادیاتور ها کاهش می یابد و همچنین در این دستگاه ها به دلیل گرم شدن آب سرد به صورت مستقیم با حرارت مشعل دمای آب مصرفی نمی تواند خیلی دقیق باشد.

پکیج دو مبدله (مونو ترمیک)

این پکیج ها دارای دو عدد مبدل حرارتی می باشند که یکی از این مبدل ها از نوع صفحه ای می باشد. در این دستگاه ها هم همانند پکیج های تک مبدل آبگرم رادیاتور ها توسط مبدل اصلی تامین می شود و برای تامین آبگرم مصرفی بهداشتی از مبدل حرارتی صفحه ای استفاده می شود.

روش کار این پکیج ها به این صورت است که آبگرم پس از گرم شدن در مبدل اصلی و قبل از ورود به رادیاتورها به مبدل صفحه ای وارد می شود و در آنجا با قرار گرفتن در مجاورت آبسرد باعث گرم شدن آب سرد برای مصارف بهداشتی می شوند.

پکیج سه مبدله (چگالشی)

در پکیج های چگالشی یک مبدل جداگانه برای انجام عملیات چگالش استفاده شده است به اینصورت که از دود و گرمای حاصل از احتراق برای پیش گرمایش آب ورودی استفاده می شود که باعث کم مصرف تر شدن این دستگاه ها شده است.

خرید و گارانتی

قبل از خرید هر کدام از دستگاه های پکیج بایستی ابتدا برآورد دقیقی از میزان ظرفیت حرارتی مورد نیاز را در محیط بدست بیاوریم.

میزان ظرفیت حرارتی این دستگاه ها وابسته به شرایط مختلفی مانند آب و هوای منطقه ی نصب دستگاه ، محل قرارگیری و طبقه ی ساختمان ، متراژ ساختمان و … وابسته است که شما خریداران محترم می توانید با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ونداد تجهیز مناسب ترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

برای دریافت مشاوره تخصصی قبل از خرید و همچنین سفارش خرید این دستگاه ها با ما تماس بگیرید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ بهمن ۹۷
1028 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0