دفتر امور مقررات ملی :

با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان اولین جلسه استانی کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،به دنبال برگزاری هفتمین همایش ملی مقررات ملی ساختمان با رویکرد ارتقای بتن در 11 و 12 اسفند ماه سال گذشته و تشکیل کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، اولین جلسه استانی کمیته ارتقای کیفیت بتن با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری هرمزگان،

کد خبر: 970615013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آبان ۹۵ - ۱۱:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،به دنبال برگزاری هفتمین همایش ملی مقررات ملی ساختمان  با رویکرد ارتقای بتن در ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه سال گذشته و تشکیل کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، اولین جلسه استانی کمیته ارتقای کیفیت بتن با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری هرمزگان، با حضور معاون عمرانی استاندار، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، نماینده معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، رئیس و اعضای هیات علمی بخش بتن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رئیس واحد خلیج فارس این مرکز، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان و جمعی از مدیران کل استانی، رئیس انجمن فرآورده‌های بتن آماده، رئیس سازمان نظام مهندسی استان هرمزگان،‌ دانشگاهیان و دست‌اندرکاران حوزه بتن برگزار شد. اولین جلسه استانی کمیته ارتقای کیفیت بتن


در ابتدای این جلسه مهندس شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گزارشی از نحوه چگونگی و روند تشکیل کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان را ارائه و ابراز امیدواری نمود که برنامه‌های عملیاتی در نظر گرفته شده برای این کمیته، با هماهنگی و همت تمامی دست‌اندرکاران حوزه بتن در استان هرمزگان با سرعت و تاثیر قابل قبولی پیگیری شود.
در بخش دیگری از جلسه امروز، دکتر شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص اهمیت و نقش بتن در رشد و توسعه اقتصادی و تاثیر ارتقا، تهیه، تولید و مصرف آن بویژه در مناطق ساحلی و حاشیه سواحل و دریا خصوصا خلیج فارس به ایراد سخنرانی پرداخت.

اولین جلسه استانی کمیته ارتقای کیفیت بتن

دفتر امور مقررات ملی ساختمان

اولین جلسه استانی کمیته ارتقای کیفیت بتن

وی ایجاد و حضور واحد منطقه‌ای خلیج فارس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از دهه ۷۰ و انستیتو مصالح ساختمانی دانشگاه تهران از دهه ۸۰ در پهنه استان هرمزگان را مؤید این اهمیت برشمرد و افزود:  اطلاعات جمع‌آوری شده در ۱۵ سال گذشته از طریق نمونه‌های مغروق و نیمه مغروق سایت منطقه‌ای خلیج فارس، حساسیت توجه و پرداختن به مقوله بتن استان و نواحی ساحلی کشور را بیش از پیش نمایان می سازد.
دکتر شکرچی‌زاده با اشاره به تهیه آیین‌نامه بتن برای خلیج فارس توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و پرداختن به مقوله بتن خلیج فارس در آیین‌نامه بتن ایران (آبا)، همچنین با توجه به حمایت معاونت مسکن و ساختمان و با توجه به  نقش ملی و حاکمیتی این معاونت در حوزه وزاری راه و شهرسازی، ابراز امیدواری کرد که با بسیج تمامی دست‌اندرکاران، علاقمندان، دانشگاهیان و استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و غیر دولتی، شاهد بهبود و ارتقای کیفیت بتن در کشور بویژه در حوزه خلیج فارس و دریای عمان باشیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به هدفگذاری کمیته بتن ۱۴۰۴ در راستای ارتقای کیفیت بتن تا ۵۰ مگاپاسکال در کشور، ابراز امیدواری نمود که ارتقای کیفیت بتن خلیج فارس و دریای عمان نیز در راستای دستیابی به این هدف‌گذاری صورت پذیرد.
مهندس شیخ انصاری نماینده معاونت مسکن و ساختمان و معاون دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی اجمالی، به نحوه تشکیل کمیته ارتقای کیفیت بتن خلیج فارس و دریای عمان اشاره نمود و در ادامه پیام دکتر مظاهریان معاونت مسکن و ساختمان را قرائت نمود.

اولین جلسه استانی کمیته ارتقای کیفیت بتن

مدیران استانی از جمله رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، رئیس انجمن فرآورده‌های بتنی آماده، رئیس انجمن انبوه‌سازان، دکتراحمدی عضو هیات علمی بخش بتن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، نمایندگان استاندارد، شهرداری و… نیز در بخش‌های جداگانه به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند.
دکتر شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در بخش دیگری از جلسه امروز، با مثبت خواندن مباحث و نظرات طرح شده از سوی مدیران استانی و دست‌اندرکاران حاضر در این جلسه و انگیزه و همت عمومی در جهت ارتقای کیفیت بتن در استان، خاطرنشان کردند که جلسات مورد نیاز فنی دیگر نیز در آتی برگزار خواهد شد.

اولین جلسه استانی کمیته ارتقای کیفیت بتن

مهندس شیرخانلو معاون عمرانی استاندار هرمزگان نیز در پایان این جلسه با تقدیر از حضور رئیس مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی و هیات همراه، به اقدامات عمرانی انجام شده در ۴ دهه اخیر در پهنه استان هرمزگان توسط شورای فنی استان اشاره نمود و یادآور شد که این اقدامات با هماهنگی دیگر دستگاه‌های مرتبط و مسئول در استان صورت پذیرفته است.
وی در ادامه با اشاره به برخی آمارها افزود:‌ ۶۵ درصد واحدهای شن و ماسه استان دارای نشان استاندارد می‌باشند. همچنین از ۲۴ مجموعه بتن آماده استان، ۱۲ واحد فعال بوده و ۷ واحد دارای نشان استاندارد با توان تولید حدود ۱۱۵ میلیون مترمکعب بتن آماده در استان می‌باشند.
خاطرنشان می‌شود، در ساختار تشکیلاتی کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، دکتر مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ریاست این کمیته را بر عهده دارد و دکتر شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مهندس شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان به ترتیب به عنوان نایب رئیس و دبیر کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند.
برنامه عملیاتی کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان با توجه به پیشنهادهای فنی و اجرایی برای ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان تدوین شده و مشتمل بر شش بسته عملیاتی است. هر بسته عملیاتی شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها مرتبط با هدفی مشخص است به گونه‌ای که در پایان هر بسته عملیاتی انتظار می‌رود گامی در جهت ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان برداشته شده باشد.
استفاده از بتن آماده استاندارد، ارتقای کیفیت تیرچه‌های بتنی، صدور گواهینامه فنی برای مواد افزودنی شیمیایی بتن، رعایت الزامات حداقل رده مقاومتی بتن با توجه به مقررات ملی، فعال شدن شرکت‌های خدمات آزمایشگاهی بتن و برگزاری سمینار در خصوص عملکرد کمیته ارتقا، شش بسته عملیاتی کمیته ارتقای کیفیت بتن در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان را دربرمی‌گیرد.

پس از جلسه امروز، دکتر شکرچی‌زاده و هیات همراه با حضور در محل سایت تحقیقاتی مرکز در خلیج فارس، از روند انجام تحقیقات و اقدامات اجرایی در این سایت بازدید به عمل آوردند.

اولین جلسه استانی کمیته ارتقای کیفیت بتن

منبع: دفتر امور مقررات ملی

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ آبان ۹۵
1093 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0