درباره ی دوربین های مداربسته بیشتر بدانیم

درباره ی دوربین های مداربسته بیشتر بدانیم

همانطور که می دانید یکی از محصولات حفاظتی امنیتی که محبوبیت بسیاری نیز در جامعه دارد، دوربین مدار بسته است. این دوربین ها دارای انواع و اقسام بسیاری هستند که روز به روز در حال پیشرفته تر شدن می باشند.

کد خبر: 970612001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ شهریور ۹۷ - ۱۰:۱۳ ق.ظ

همانطور که می دانید یکی از محصولات حفاظتی امنیتی که محبوبیت بسیاری نیز در جامعه دارد، دوربین مدار بسته است. این دوربین ها دارای انواع و اقسام بسیاری هستند که روز به روز در حال پیشرفته تر شدن می باشند.

با توجه به بازار داغ فروش دوربین های مداربسته و کاربرد و کارکرد مفید این محصول، بسیاری از مردم هر روز تصمیم می گیرند تا از این محصول استفاده کنند. حال شاید این پرسش پیش بیاید که دوربین مناسب را برای هر فرد و موقعیت را چگونه باید تشخیص داد و در نهایت انتخاب کرد.

شرکت دید افزا با چند سال سابقه (از ۱۳۸۹ تا کنون) در این زمینه با کمک مشاورین متخصص و مجرب خود می تواند پاسخگوی خریداران دوربین مدار بسته باشد. در این مطلب درباره ی دوربین های مدار بسته، نصب آن ها و انواع آن صحبت خواهیم کرد.

کلمه “دوربین مداربسته” ترجمه فارسی کلمه انگلیسی  closet circuit television  یا به اختصار cctv می باشد. معنی لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت اند.

همانطور که می دانید دوربین های مداربسته که یکی از محصولات اصلی شرکت دیدافزا نیز هست، یک محصول حفاظتی و امنیتی است. این دوربین ها در ابتدا در مکان هایی نصب می شدند که احتیاج بیشتری به حفاظت دارند و امنیت آن ها همیشه در خطر است. این مکان ها بانک ها، وزارت خانه ها، فرودگاه ها و … استفاده می شدند. اما با گذشت زمان این دوربین ها جای خود را در اماکن خصوصی تر مانند منازل، برج ها، شرکت های خصوصی و … نیز بازکردند.

دوربین های مداربسته، بسته به آن که در کجا نصب می شوند انواع مختلفی دارند. برای مثال دوربینی که قرار است در فضایی باز کار کند با دوربینی که در فضای بسته با دمای ثابتی کار می کند می تواند تفاوت هایی داشته باشد. به دوربین هایی که مناسب با فضای خارجی ساخته شده اند، out door و به آن هایی که برای مصرف در فضای سرپوشیده بکار می روند، indoor می گویند.

یکی از فاکتورهایی که در انتخاب دوربین مداربسته باید به آن توجه داشته باشید، نوع لنز دوربین است. این فاکتور نیز بر حسب آن استفاده ای که شما از دوربین دارید، متغیر است. برای مثال اگر دوربین برای اتاقی تعبیه می شود باید دارای لنز واید باشد. در صورتیکه اگر مورد مصرف ما فضای باز و یا راهرو باشد لنز هم تغییر می کند. در این زمینه نیز در سایت دیدافزا مقالاتی وجود دارد که می تواند مخاطبان خود را راهنمایی کند تا بهترین لنز را انتخاب کنند. با انتخاب درست لنز می توان بیشترین جزئیات را با بهترین کیفیت دریافت کرد.

درباره ی دوربین های مداربسته بیشتر بدانیم

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، دوربین های مداربسته دارای کاربردهای متنوعی است. این دوربین ها علاوه بر خاصیت نظارتی و امنیتی خود دارای کاربرد های کاربردهای پلیسی ، نظامی، فضایی ،صنعتی ، کنترل ترافیک ، ارتباطات ویدیویی، و تصویر برداری نامحسوس نیز هستند. اما کاربردی که برای بخش عمومی جامعه بیشترین کاربرد را دارد همان خاصیت امنیتی و حفاظتی آن است. چرا که کاربرد دوربین های مداربسته در جلوگیری از ارتکاب جرایم بسیار وسیع است.

حال به این نکته می رسیم که هدف شما از نصب دوربین مدار بسته در مکان مورد نظرتان چیست؟ اول اینکه شما می خواهید رخدادهای مکان مورد نظر را نظارت داشته باشید، دوم اینکه چه کسانی در مکان مورد نظر تردد دارند و سوم آنکه که در واقع تعیین می کند که دقیقا در یک مکان چه اتفاقی افتاده است. بسته به آنچه هدف شما است، شرکت دید افزا بهترین مشاوره را به شما می دهد تا همیشه  به انتخاب خود افتخار کنید.

دوربین های مدار بسته به دو نوع کلی دوربین های آنالوگ و دوربین های آی پی تحت شبکه تقسیم می شوند. دوربین های آنالوگ دوربین های نسل ابتدایی دوربین های مداربسته می باشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می کنند.صدا و تصویر این دوربین ها هر یک توسط کابل دورشته ای جداگانه منتقل می شوند که یک رشته از سیم ها نقش جلوگیری از نویز بر سیم اصلی را ایفا می کند. این دوربین ها همواره طرفداران خود را داشته و دارند.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ شهریور ۹۷
2259 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
2 1